Nimzo Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 mmmjo, når det er en helsetning etter kolon så. Første bokstav i en setning skal ihvertfall ha stor bokstav. Selv om det er et ord du fant på selv. Pirkedjevelen infiltrerer tråden. Er "Selv om det er et ord du fant på selv." en selvstendig setning? Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 mmmjo, når det er en helsetning etter kolon så. Første bokstav i en setning skal ihvertfall ha stor bokstav. Selv om det er et ord du fant på selv. Pirkedjevelen infiltrerer tråden. Jeg NEKTER å skrive teite kvasi-lydhermingsord med stor bokstav, selv om den er i starten av en seting. Det blir som å konsekvent skrive Lol, Omg, Rofl, Brb, Afk og resten av de flotte ordene hvis de starter en setning, mener da jeg. (der skrev jeg nesten "imho", den styggeste forkortelsen jeg vet) Dæven det var en stygg infinitivssetning. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 I følge Word, er kun PC-en riktig. Men i disse dager stoler man ikke på Word. Må bare beklage enden, jeg var ikke klar over at moderatorer ble lett såret. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Det blir som å konsekvent skrive Lol, Omg, Rofl, Brb, Afk... Ok, den kan jeg si meg enig i. Det passer ikke å skrive f.eks. "Lol". Jeg har to alternativer, jeg skriver enten "lol" alltid, eller så slutter jeg å bruke slike forkortelser. Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) I alle fall hvis du skal være stor i kjeften Man ender ALLTID en setning med punktum, slike ferdigheter SKAL en seriøs moderator ha. Med andre ord; du er useriøs. 99999 dagers ferie. Muahahahahaha - MAKT PC-en er riktig ja. PC'en er feil bruk av apostrof. edit; håper alle skjønner at jeg kødda med ferien Vil ikke bli tatt for maktmisbruk Endret 13. april 2004 av enden Lenke til kommentar
DevN Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Så ender vi en setning med punktum, og så lærer vi oss hvor det skal være komma, osv. Masse feiler der du! Hihi, hvis du virkelig vil gi meg en ferie, kan du banne meg fra 1. mai, da blir jeg borte noen uker/måneder uansett. Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Artig tråd dette - virkelig lett å erte på seg litterære paragrafryttere. Endret 13. april 2004 av enden Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Artig tråd dette - virkelig lett å erte på seg litterære paragrafryttere. Der har du helt rett ! Lenke til kommentar
DevN Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Artig tråd dette - virkelig lett å erte på seg litterære paragrafryttere. Ja, men hvorfor har du endret innlegget? Kom det noen skrivefeiler fram? Slikt skal ikke forekomme hos moderatorer. Lykke til med neste innlegget ditt. *knis* Unnskyld, skal roe meg litt ned. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Vræl! Fikk denne på MSN: noe godt vil skje deg kl.14 imårro.Dt kan være kem som helst utafår skolen.kor såm helst. Og når som helst. Gjør dg klar til det største sjoke i ditt liv hvis du bryter denne kjeden vilkl det være problemer i 10 av dine forhold i de neste 10 åre. I mårra e dt den nasjonale kyssedag *weeee* Hvis du sender dette til 10 på 15 min er DU i sikkerhet. I tillegg er sånne sinnsvakt irriterande og idiotiske! Lenke til kommentar
DevN Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg fikk denne: Hei!: noe godt vil skje deg kl.14 i morgen. Det kan være hvemm så helst utenfor skolen. Hvor om helst. Og når som helst. Gjør deg klar til det STØRSTE sjokket i ditt liv=) Hvis du bryter denne kjeden vil det være problemer i 10 av dine forhold i de neste 10 år. I morgen er det den nasjonale kyssedag=) *weeee* Hvis du sender dette til 10 på 15 min er DU i sikkerhet=) Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Spørsmål: Hvis man har en delsetning som avsluttes med en URL, hvordan skal man gå fram med tanke på komma? bla bla www.url.com, bla bla Eksemplet over ser ikke bra ut med tanke på at man legger til et komma på slutten av en URL. Der tror jeg faktisk ikke at jeg presterte noen skrivefeil. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) URL'er inngår ikke som en del av språket, ergo, gjør hva du vil. Endret 13. april 2004 av HalTan Lenke til kommentar
DevN Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Man må da skrive det slik det går, hvis ikke kommaet blir tstt som en del av URL-en, så kan du bruke det. Jeg skriver vanligvis en url for seg selv. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Url'en "blabla.com med komma på slutten" resulterer i The Proxomitron couldn't find the site named... blabla.com, Derfor, skriv "blabla.com mellomrom komma". Nemlig. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg får vel lov å bruke "nemlig" uansett? Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 mellomrom komma er jo helt fjernt da. Da foretrekker jeg å ikke bruke komma, så får heller folk ta det som en vanlig feil, i stedet for en rar feil Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg har i alle år hatt dette som et issue. Jeg har derfor gjort som psilocybe skrev. Enden: NEI! Det skal være med komma! Med eller uten mellomrom - det skal med. "www.heioghopp.com , blablabla". You see? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Ehh, glem dette. Men det er ikke mulig å legge til / etter hver adresse og dermed bruke ,? EDIT. Fjerna masse. EDIT2. Masse... EDIT3. F.eks. http://www.dillogdall.com/blabla.html/, whatever... EDIT4. Mange edits? Anyway, http://www.google.com, ble visst den samme som http://www.google.com Endret 13. april 2004 av DevN Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Nå tenker jeg Enden sitter hjemme foran PC'en hans og griner. Mens vi er i pirkehjørnet: det korrekte ordet er "PC'en sin. PC-en sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå