Daniel Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Få høre, folkens. Hva synes dere? Hva ville dere brukt av alternativene «mediespiller» og «medieavspiller», og hvorfor? Ordene blir brukt om hverandre. Personlig bruker jeg sistnevnte på grunn av at av-prefikset virker mer logisk for meg. Medier blir jo ikke spilt, de blir spilt av, er min logiske beslutning. Likevel er det jo ikke direkte feil å bruke kun «spille» ... Så hva mener dere? 5830446[/snapback] Jeg foretrekker også «medieavspiller», av samme grunn som deg. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Mer Dagblad-snadder: Sikkerhetsrådet krever at Iran følger påleggene fra IAEA (FNs atomenergibyrå) om å stanse anriking av uran og å åpne for internasjonale insepekstører. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Det er ikke galt å bruke bindestrek i sammensatte ord dersom det gjør at meningen kommer klarere frem. I verste fall kan man hevde at Aftenposten undervurderer sine lesere. 5829095[/snapback] Jeg heller ser ikke det på som noe grov feil akkurat. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Sier vel sitt. 5846035[/snapback] Ser ingen feil jeg Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Sier vel sitt. 5846035[/snapback] Ser ingen feil jeg 5846380[/snapback] Skulle vært supertilbud, klassisk orddelingsfeil, om det var ment som et adjektiv burde man skrevet "et supert tilbud". AtW Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Ikke? Hva med "Super tilbud i dag", da? EDIT: Der var ATWindsor før meg, ja. Endret 31. mars 2006 av Flaringo Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Jeg synes at det er relativt dårlig at man ikke kan se trær like lankt som man kan se landskapet. Det kan være vanskelig når man er dum ... Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Jeg synes at det er relativt dårlig at man ikke kan se trær like lankt som man kan se landskapet. Det kan være vanskelig når man er dum ... 5848724[/snapback] Ser bare en bokstav som er feil jeg. Kan vel skje den beste? Synes det må være grenser for hva man skal poste i denne tråden. (Nå kan det jo selvsagt hende at jeg har oversett en åpenbar feil og dermed er like dum som han som skrev det.) Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Når man skriver lankt i stedet for langt er det rimelig stor sannsynlighet for at man tror det skrives slik. Det er ikke kvantiteten av feil som er noe, det er kvaliteten. Endret 1. april 2006 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Papriutgaven av dagbladet i dag skriver "ferreste" i stedet for færreste. Nesten hver gang jeg hører ordet sæd på TV så uttaler de det "sed". Ofte skrives det like feil som uttalen. Har folk fått æ-fobi? Eller bare glemt den norske bokstaven? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Sakset fra forumets "bilteknisk": Sparer mye med å gjøre ting selv ja. Skulle bytte varemregister i en kamerat (...) Edit: Jeg har ingen venner med varmeregister... Men skulle de hatt et sådant, så tror jeg skiftingen burde vært utført av en lege. Endret 1. april 2006 av Autofil Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 I det siste har jeg latt merke til at det er mange som skriver "Hade" i steden for "Ha det (bra)". Ville ikke forundre meg om "hade" snart ble et godkjent ord... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Trådløst nettverks problemer Lenke til kommentar
BorN Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Trådløst nettverks problemer 5852566[/snapback] ? Trådløse nettverksproblemer ? ? Trådløst nettverksproblem ? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Mulig han har problem med sitt trådløse nettverk, men man vet jo aldri... Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Kan hende han mente "(et) trådløst nettverks (sine) problemer". Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 begynne og skjære ut og kanskje bygge neste onsdag... Er bare ikke helt sikkert på om jeg får nok tid, satt på fergen på vei hjem fra byen og kjeda meg så jeg sjekka kalendern og fant ut at vi bare har 18 kunst timer fram til hjul... Blir nok mye hjemme arbeid ja Likte spesielt skrivemåten på årets største høytid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå