Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mer fra Dagbladet:

"- Richard satt i den forrerste kanoen sammen med turguiden da en krokodille kom opp fra vannet, tok tak i ham og dro ham under. Han ble ikke aldri sett igjen, forteller Gluckman."

5792112[/snapback]

Altså, ble han sett igjen? (retorisk spm)

Dette minner om den amerikanske frasen " I didn't do nothing", som igjen minner meg om matematikk-regelen "minus ganger minus blir pluss".

Lenke til kommentar
æ lure på et par ting hær..kanskje ææ fi svar å?

ves en bil kjøre i lysets hastighet..ka sjer da ves hain skru på blinklysan?

bli surmelk dåli etter ei stund? altså smake den enda surar?

kom oppdaga melk? altså jhain brynt plutseli å dreg i fire penis lingnede ting på kua å deretter drekk d!!

d va noe æ lure på..men æ kjem vel på mer

Yey. :)

Lenke til kommentar
nåken som he testa oblivion ser ei

men har nåken spørsmål:

har ikkje så masse greie på pc men liker spilling . fekk en kammerat til å sette sammen en pc til mei men lure på om d går å spille oblivion på en grei grafikk.

har en amd 64 cpu dobbelkjerne 3800 + 2 gb me ddr 400 , ett x1900xt 512 mb klubb 3d skjermkort åg en 200 gb harddisk , en dvd brenner og en 19 tommers sjerm max oppløysing 1900 gange 1280 :

nåken som kan svare om eg klare å starte d om eg har bra nåkk pc

Tja...

Lenke til kommentar
«Bekjentskap ønskes» i en rekke kinesiske aviser, der han skriver at han lenger etter noen å være glad i.

Ifølge China Daily har Bao fem søsken, som alle er av normal lengde. Han skal ha hatt normal kroppslengde inntil han var 15 år gammel, men i de fem årene etter det vokste han til 210 centimeter.

Bra gjort å bli over 2 meter høyere efter å ha passert femten.

Lenke til kommentar
Ifølge China Daily har Bao fem søsken, som alle er av normal lengde. Han skal ha hatt normal kroppslengde inntil han var 15 år gammel, men i de fem årene etter det vokste han til 210 centimeter.

Bra gjort å bli over 2 meter høyere efter å ha passert femten.

5799690[/snapback]

Hæ? Les en gang til, du.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Jeg kan iallefall ikke finne orddelingsfeil (misforstå meg rett).

5787756[/snapback]

Husk: «iallfall» eller «i alle fall».

5788282[/snapback]

Øss! Den der var jeg virkelig ikke klar over! Takk for korreksjonen, det gleder :thumbup::)

5789393[/snapback]

Her er litt anbefalt lesestoff.

Endret av Ostekjeks
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Nei, det var det opprinnelig innledende ordet i setningen før jeg redigerte innlegget.

5802367[/snapback]

Ville ikke det være en dårlig start på en setning? :ermm:

Lenke til kommentar
Hvorfor skriver folk hvem, istedenfor hvilke(n)? Jeg ser det mer og mer for tiden og det er ganske irriterende.

5791478[/snapback]

Det er vel forårsaket av en dialektforandring på østlandet, f.eks. i Skien/Porsgrunn-området, hvor de unge sier hvem om alt, som i "Hvem brus liker du best?" Det ser helt grusomt ut! Kan tolerere at noen sier det, men de kan vel følge vanlige rettskrivingsregler?

Lenke til kommentar
Nei, det var det opprinnelig innledende ordet i setningen før jeg redigerte innlegget.

5802367[/snapback]

Ville ikke det være en dårlig start på en setning? :ermm:

5805785[/snapback]

Det var derfor jeg redigerte innlegget rett etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...