Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
busted :blush:

Det værste er at jeg vet at jeg skriver det feil, men det skjer automatisk, og det er ikke alltid jeg får det med meg når jeg leser gjennom...

Uansett om det er engelsk uttrykk "busted", så begynner man det med STOR forbokstav.

 

Og igjen, unnskyld, men "værste"?

 

EDIT: Jeg og den "utrykk"-ingen, er vel kanskje bedre med "uttrykk", eller? :green:

Endret av DevN
Lenke til kommentar
Det heter "hadde klart å skrive". Ikke "hadde klart og skrevet". Det blir helt feil.
Ja, det vet jeg, det var bare en vanlig slurv. ;)

Den setningen ville jeg delt opp i to helsetninger. "Ja, det vet jeg. Det var bare en vanlig slurv."

Endret av Toolshed
Lenke til kommentar
Nvidia "Gidder" da ikke bruke andres teknologi da vel, de har litt stolt het. De kjøpte opp 3dfx, og de gav vel jobber til forskerne dems... Fikk vel ut noen triks som resulterte i Gforce 4 eller noe. ikke sikker i hele tatt, bare speculasjoner.

 

"Stolt het"?! Orddelingen når virkelig nye høyder nå til dags.

Lenke til kommentar
Den setningen ville jeg delt opp i to helsetninger. "Ja, det vet jeg. Det var bare en valig slurv."

Vel, nå skal vi vel ikke være så utrolig pirkete, eller? :green:

 

Jeg gir meg, skal ikke være så aaaalt for pirkete, men siden dette er grammatikktråden, så må det være en en grense for feiler. ;)

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller har spørreord blitt veldig vanskelig i det siste?? Kan ikke huske at det var noen vanskeligheter å huske riktig når jeg var i faresonen, dvs 7-8 år gammel.

Du mener vel "da du var i faresonen"?

 

Men, ja, det virker som om det er problemer med hvor "hvem" skal brukes og ikke brukes. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...