Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra en mail jeg fikk siden jeg står på en mailingliste:

Har du ingen venner, eller har du mange og vil ha flere. Da er hemmelig

venn noe for deg. I hemmelig venn blir du tildelt en hemmelig venn, du

skal da være ekstra snill mot denne personen i de to ukene hemmelig

venn varer uten at han\hun vet om det. Du kan f.eks kom med godt eri på

skolen eller bake kake mulig hetene er ende løse. På slutten av perioden

kan du kanskje til og med ta personen med på EMIL-REVY.

 

Påmelding skjer på EMIL-tavla gjennom hele til taks uke perioden. Og

hele sula mitten starter mandag 13 mars.

For står ikke at det er mu lig.

Lenke til kommentar
ikke betal 400 kr for den dritt musen der han selger den kun for den musen der de er en dritt dorlig greie som hopper og spretter på sjermen som den vil du vil angre så ikke gjør samme tabbe som meg du berker de nor du spiller og du kan se de på skrivebore menst den står på

Får nesten håpe at personen som skrev dette er dyslektiker... :ermm:

Lenke til kommentar
Sant nokk. Tenkte ikke nokk over det jeg skreiv kanskje. Men i mai en gang, går nokk det ann hvis man kjøper den nye tileggspakka! 10 nye talent points elns. Tror jeg da.

Det er så vakkert! :cry:

 

Jeg er helt klart til henger av testi monial for brat bakk. For utsetningen må være at den spiles på old traford, banen til favotit kluben hans. Da komer de my folk. De er ikke tradi sjon for slikt i trønde lag. Dess verre.

Denne vil jeg tro er fabrikkert.

Lenke til kommentar
Sant nokk. Tenkte ikke nokk over det jeg skreiv kanskje. Men i mai en gang, går nokk det ann hvis man kjøper den nye tileggspakka! 10 nye talent points elns. Tror jeg da.

Det er så vakkert! :cry:

 

Jeg er helt klart til henger av testi monial for brat bakk. For utsetningen må være at den spiles på old traford, banen til favotit kluben hans. Da komer de my folk. De er ikke tradi sjon for slikt i trønde lag. Dess verre.

Denne vil jeg tro er fabrikkert.

5679282[/snapback]

 

Skulle ikke forundre meg om det ikke var det. Altfor mange fjortiser her på HW!

Lenke til kommentar
har ett prob med når du er komt i båten , du skrur på motorene. proppellene går rundt så kamera filmer under vaten liksom , så fokuserer kamera på propellene uansett ka eg gjer , så vetkje om d er noe med spille mitt eg ? eller noe eg gjer feil ? er org cd'er. ikke brent.

 

Grovt!

Lenke til kommentar
Forje helg spilte vi nord-norsk mester skap i Volleyball i G15 klassen og klarte mesterlig nok å kvalivfisere oss til NM. Greia er den at klubbkassa er skrapa for penger, så jeg trenger litt råd om hvordan vi kan starte og tjene litt penger til NM-turen. Lage kommer da fra tromsø å vi skal til bergen

Hurra, mester skap.

Endret av Redline_
Lenke til kommentar

Denne personen skriver egentlig rimelig bra. (Jeg gjør det ikke.) Men likevel finner jeg enkelte feil.

 

Logging av IP har vel lite for seg siden den forteller om hvor personen kommer fra ISP messig. Den forteller jo ikke hvem personen er, adressen eller noe. For å vite det trenger du opplysninger fra ISPen, og de opplysningene får du aldri tak i pga datatilsynets lover om utgivning av personsensetive opplysninger, som forhindrer slike selskap fra å gi ut opplysninger uten tilstrekkelig grunnlag for det.

 

Alt dette går under forbrukerloven. Men nei, du kan ikke sende ut faktura uten at du er registrert. Når du sender ut faktura, skal du oppgi konsern nummer eller organisasjons nummer. Det sier seg selv, vis ikke kunne hvem som helst sende fakturaer i angro.

 

Er du ikke registrert stiller du uten noen rettigheter til å kreve betaling om de ikke dukker opp selv om de klikker av for at de har skjønt avtalen. Du er ikke noe juridisk organisasjon som har de rette rettighetene som "selger", som har sine lover innenfor forbruker loven.

 

Så kort sakt, nei. Du kan ikke kreve betaling fra folk som registrerer seg og ikke dukker opp. Du er ikke registrert, har ikke "selger" kravene som love tilsier og stiller uten noen rettigheter i henhold til lov verket.

 

ISP-messig, hadde jeg skrevet.

Jeg trodde det het "sensitiv"?

Konsernnummer og organisasjonsnummer er jo begge litt lange ord.

"vis" burde være "hvis". Han viser meg ingenting, hvis det ikke er noe å vise.

"Forbrukerloven" og "lovverket" er også veldig lange ord.

Sakt? Sagt, kanskje? Det er et par ord som "skal" skrives med k og ikke g. Ord som f.eks "kople". (Jeg foretrekker å skrive "koble" og "hverken".)

"Love" på siste linje lar vi gå, filleting :)

 

Første setning i neste siste avsnitt er, tja, ikke så fullt lett å lese. Jeg hadde slengt inn minst ett komma der. Men det er nå meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...