Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med en premie på nesten 2,5 milliarder - eller 365 millioner dollar - har vinneren tangert den forrige rekorden på "kun" 2,3 milliarder.
Å si at en differanse på 200 millioner er å tangere, er hva jeg vil kalle en grov tilnærming.

5629458[/snapback]

Jepp, tangere er jo noe som er nøyaktig like mye. Nå er ikke forskjellen på drøye 8% så veldig stor, men det er etter min mening langt i fra en tangering. Hvis forskjellen hadde vært under 1% så skulle jeg gått med på, for enkelhets skyld, å kalle det en tangering.

Lenke til kommentar
Det første hvil jeg takke komplett.no for en god og hurtig service max sendetid fra bestilling er 4dager jeg er godt for nøyd med skjermen jeg har koblet opp med geforse exspress sermkort på 256 mb skjerm minne og fikk justert opp skjermen på rette oppløsningen det ble klåre og fin oppløsning på bilder og spill dette er et produkt jeg vil anbefale til andre kunder dette er en toppers skjerm til en rimelig pris jeg kåmmer til å fortsette handle hos komplett.no med den raske servicen jeg gir komplett karakter en 10 på servicen

 

Godt gjort å ikke sette et eneste punktum. Likte spesielt godt denne: jeg er godt for nøyd med skjermen.

Endret av Nimzo
Lenke til kommentar

Det var en gang en nyfrelst hobby fisker som nettop hadde tømt bank kontoen for å kjøpe fiske utstyr. Da han endelig hadde fått handlet ferdig, så fortet han seg ned til elven for å prøve sakene han nettop hadde handlet. Han stod der så stolt med fiske stangen, men etter en time uten napp, begynte han å gå litt lei. Han kastet et blikk nedover elven hvor det satt en liten gutt med en simpel kjepp og et stykke tau og en bøyd spiker. Gutt ungen fikk heller ikke napp...

 

5639611[/snapback]

 

 

For mye orddeling :realmad:

Lenke til kommentar
Noe av det som blir postet som eksempler her er rett og slett skremmende. Jeg visste ikke at det sto så dårlig til med grammatikken til dagens ungdom.

5657838[/snapback]

Gjør nok det, selv om jeg er ganske sikker på at hvis alle hadde prøvd å skrive skikkelig norsk isteden for dialekt, hadde det vært mye bedre.

Lenke til kommentar
Noe av det som blir postet som eksempler her er rett og slett skremmende. Jeg visste ikke at det sto så dårlig til med grammatikken til dagens ungdom.

5657838[/snapback]

Gjør nok det, selv om jeg er ganske sikker på at hvis alle hadde prøvd å skrive skikkelig norsk isteden for dialekt, hadde det vært mye bedre.

5658117[/snapback]

 

Tror ikke det med dialekt er avgjørende for gramatikk...

Lenke til kommentar
Noe av det som blir postet som eksempler her er rett og slett skremmende. Jeg visste ikke at det sto så dårlig til med grammatikken til dagens ungdom.

5657838[/snapback]

Gjør nok det, selv om jeg er ganske sikker på at hvis alle hadde prøvd å skrive skikkelig norsk isteden for dialekt, hadde det vært mye bedre.

5658117[/snapback]

 

Tror ikke det med dialekt er avgjørende for gramatikk...

5658147[/snapback]

Nja, er ikke helt enig med deg der. Selvfølgelig er det stavingen det går mest utover med dialekt, men jeg ser stadig eksempler på blink at folk skriver: "Mine interesser er ski å tennis å fotball å langrenn". Dette er jo gramatisk feil. Hadde de som skrev det tenkt litt over hva de skrev, hadde de sikkert skjønt at det er feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...