Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor i HERRENS navn sier og skriver folk "ulovelig"? Og hvor kommer disse analfabetene fra? Har hørt unger rundt her i Bergen si det de siste årene, og det gjorde vi IKKE da jeg var liten. Jeg har aldri hørt noen si det før de to siste årene. Har skolesystemet gått helt på dunken?

 

Det er ulovlig å si ulovelig!

5491748[/snapback]

Er ikke det vanelig da? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hvorfor i HERRENS navn sier og skriver folk "ulovelig"? Og hvor kommer disse analfabetene fra? Har hørt unger rundt her i Bergen si det de siste årene, og det gjorde vi IKKE da jeg var liten. Jeg har aldri hørt noen si det før de to siste årene. Har skolesystemet gått helt på dunken?

 

Det er ulovlig å si ulovelig!

5491748[/snapback]

Er ikke det vanelig da? :dontgetit:

5491836[/snapback]

Nei, det er totalt ubruklig :p

Lenke til kommentar
Skummel trend det der :(

5492970[/snapback]

På lik linje med at folk ikke bruker punktum ved slutten av setninger.

5493097[/snapback]

Akkurat det der synes jeg er et spennende spørsmål. Kan det være akseptabelt, når man av og til avslutter setninger med en smiley, å droppe andre tegn? Føler ofte at smileyen er punktum nok i seg selv og at setningen med den ikke trenger noen ytterligere punktering. Skal bli spennende å se hvordan norsk språkråd tar stilling til dette! :w00t: <--- der ser dere, utropstegn OG smiley blir litt mye.

Lenke til kommentar
Akkurat det der synes jeg er et spennende spørsmål. Kan det være akseptabelt, når man av og til avslutter setninger med en smiley, å droppe andre tegn?

5493229[/snapback]

Nei, det synes jeg ikke. Jeg har kanskje fortalt det før, men for en stund siden lå det et brev fra en advokat på jobben. Tonen i brevet var formell og ordentlig slik man forventer av en advokat, men hun brukte smileyer i brevet! Er det galt av meg å grøsse av sånt?

Lenke til kommentar
Akkurat det der synes jeg er et spennende spørsmål. Kan det være akseptabelt, når man av og til avslutter setninger med en smiley, å droppe andre tegn?

5493229[/snapback]

Nei, det synes jeg ikke. Jeg har kanskje fortalt det før, men for en stund siden lå det et brev fra en advokat på jobben. Tonen i brevet var formell og ordentlig slik man forventer av en advokat, men hun brukte smileyer i brevet! Er det galt av meg å grøsse av sånt?

5493900[/snapback]

Nei, ikke når det gjelder offentlige dokumenter, men med en litt mer uformell tone på et forum er det mer akseptabelt. Smileyen blir som sagt et eget punktum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...