Earendil Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Det er greit, men ein skal unngå det. Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hvis du starter en setning med "men" bør det komme et komma etter ordet. Eks: Men, dette er ikke umulig. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) erfaring m dn elr? Det var verdifulle sekunder spart, gitt. Da tenker jeg selvsagt på vedkommende som skrev dette, og ikke alle de som må lese det tre ganger for å forstå det. Endret 22. januar 2006 av Rikky Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hvis du starter en setning med "men" bør det komme et komma etter ordet. Eks: Men, dette er ikke umulig. 5481090[/snapback] Nå er det ikke spesielt god norsk å starte en setning med et bindende ord som og, eller, men osv. da Lenke til kommentar
iMono Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 http://s15.invisionfree.com/PSP_nyheter/in...php?showtopic=5 Lenke til kommentar
riktig Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 virker mer som et bilde signatur på et gamer forum Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hvorfor i HERRENS navn sier og skriver folk "ulovelig"? Og hvor kommer disse analfabetene fra? Har hørt unger rundt her i Bergen si det de siste årene, og det gjorde vi IKKE da jeg var liten. Jeg har aldri hørt noen si det før de to siste årene. Har skolesystemet gått helt på dunken? Det er ulovlig å si ulovelig! Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hvorfor i HERRENS navn sier og skriver folk "ulovelig"? Og hvor kommer disse analfabetene fra? Har hørt unger rundt her i Bergen si det de siste årene, og det gjorde vi IKKE da jeg var liten. Jeg har aldri hørt noen si det før de to siste årene. Har skolesystemet gått helt på dunken? Det er ulovlig å si ulovelig! 5491748[/snapback] Er ikke det vanelig da? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hvorfor i HERRENS navn sier og skriver folk "ulovelig"? Og hvor kommer disse analfabetene fra? Har hørt unger rundt her i Bergen si det de siste årene, og det gjorde vi IKKE da jeg var liten. Jeg har aldri hørt noen si det før de to siste årene. Har skolesystemet gått helt på dunken? Det er ulovlig å si ulovelig! 5491748[/snapback] Er ikke det vanelig da? 5491836[/snapback] Nei, det er totalt ubruklig Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Nei, det er totalt ubruklig 5491857[/snapback] Skrives det ikke ubrukelig? Edit, skal ikke dra'n lenger. Endret 24. januar 2006 av NorthGarden Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Er ikke det vanelig da? 5491836[/snapback] Herregud, jeg fikk nesten hjerteinfarkt. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Skummel trend det der 5492970[/snapback] På lik linje med at folk ikke bruker punktum ved slutten av setninger. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Skummel trend det der 5492970[/snapback] På lik linje med at folk ikke bruker punktum ved slutten av setninger. 5493097[/snapback] Akkurat det der synes jeg er et spennende spørsmål. Kan det være akseptabelt, når man av og til avslutter setninger med en smiley, å droppe andre tegn? Føler ofte at smileyen er punktum nok i seg selv og at setningen med den ikke trenger noen ytterligere punktering. Skal bli spennende å se hvordan norsk språkråd tar stilling til dette! <--- der ser dere, utropstegn OG smiley blir litt mye. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Akkurat det der synes jeg er et spennende spørsmål. Kan det være akseptabelt, når man av og til avslutter setninger med en smiley, å droppe andre tegn? 5493229[/snapback] Nei, det synes jeg ikke. Jeg har kanskje fortalt det før, men for en stund siden lå det et brev fra en advokat på jobben. Tonen i brevet var formell og ordentlig slik man forventer av en advokat, men hun brukte smileyer i brevet! Er det galt av meg å grøsse av sånt? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Akkurat det der synes jeg er et spennende spørsmål. Kan det være akseptabelt, når man av og til avslutter setninger med en smiley, å droppe andre tegn? 5493229[/snapback] Nei, det synes jeg ikke. Jeg har kanskje fortalt det før, men for en stund siden lå det et brev fra en advokat på jobben. Tonen i brevet var formell og ordentlig slik man forventer av en advokat, men hun brukte smileyer i brevet! Er det galt av meg å grøsse av sånt? 5493900[/snapback] Nei, ikke når det gjelder offentlige dokumenter, men med en litt mer uformell tone på et forum er det mer akseptabelt. Smileyen blir som sagt et eget punktum. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 foppal Tror fyren som skrev dette mente fotball. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Her har vi en fyr som fikk Feil melding ved install av win xp i motsetning til når man får riktig melding, som forhåpentligvis er mesteparten av gangene. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 BitComet 5471256[/snapback] Ja, BitComet. Burde ikke bruke den klienten. Er banned på mange trackere, fordi den har en tendens til å rapportere feil data til trackeren eller noe. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Som [forumbruker] sendte deg om minne å cpu å sånn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå