Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Telefonen skal visstnok ikke ha hverken Qwerty-tastatur, som er vanlig i P-serien. Ryktene tyder også på at det ikke er hverken 3G eller trådløst nett innebygd, samt at kameraet er på én megapiksel. Den skal imidlertid være utstyrt med QVGA-skjerm (320 x 240 punkter) og JogDial (scrollehjul).

 

Dette var et sørgelig avsnitt. "Skal ikke ha hverken" er jo en dobbel nektelse, i tillegg til at man må kombinere "hverken/verken" med minst to ting. :nei:

Lenke til kommentar

EDIT: Hmm... Det var jo faktisk rett skrevet. Sånn kan det gå når man er overtrøtt!

 

Jeg får komme med en klassiker som plaster på såret:

Nor jeg løper da legger det... jeg har bra pc XP. Hva er galt?? cool.gif

PS Cs er tøft jeg heter RESPeCKET jeg knuse deg let!!

Jeg håper for hans egen del at måten han skriver på bare er kødd!

Endret av OpusNR1
Lenke til kommentar
Telefonen skal visstnok ikke ha hverken Qwerty-tastatur, som er vanlig i P-serien. Ryktene tyder også på at det ikke er hverken 3G eller trådløst nett innebygd, samt at kameraet er på én megapiksel. Den skal imidlertid være utstyrt med QVGA-skjerm (320 x 240 punkter) og JogDial (scrollehjul).

 

Dette var et sørgelig avsnitt. "Skal ikke ha hverken" er jo en dobbel nektelse, i tillegg til at man må kombinere "hverken/verken" med minst to ting. :nei:

5446344[/snapback]

Pluss at det er helt på jordet å skrive hverken.

Lenke til kommentar
Pluss at det er helt på jordet å skrive hverken.

5448011[/snapback]

Jeg skal ikke si at det er helt på jordet å påstå dette, men det er i alle fall en overdrivelse. Ikke bare fordi det er riktig på riksmål, men også fordi det er uenighet om hvorvidt det bør være tillatt på bokmål eller ikke. Det norske språk er ikke Språkrådets eiendom, så det er ikke slik at deres ord er lov. Jeg kan således godt mene at det bør skrives hverken, uansett hva Språkrådet mener om saken. Det må også nevnes at det i forslaget til ny bokmålsnorm i 2003 ble foreslått at hverken og verken skulle likestilles. Dette ble imidlertid -- så vidt jeg vet -- ikke vedtatt.

Lenke til kommentar
Pluss at det er helt på jordet å skrive hverken.

5448011[/snapback]

Det må også nevnes at det i forslaget til ny bokmålsnorm i 2003 ble foreslått at hverken og verken skulle likestilles. Dette ble imidlertid -- så vidt jeg vet -- ikke vedtatt.

5448266[/snapback]

Verken og hverken er nå jamstilte former. Dette skjedde i fjor, om jeg husker rett.
Lenke til kommentar
- Revisor skulle skytes med lyddemper

Spennende :hmm:

5448990[/snapback]

VG?

5449371[/snapback]

Jepp

 

Hehe, så den nå nettopp jeg også. For alt jeg vet kan det jo godt hende det finnes lyddempere det går an å skyte med uten en eller annen form for ildstokk i andre enden...

5450341[/snapback]

Tja, skulle gjerne likt å se den lyddemperen for å si det slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...