Cuneax Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Forsiden av vg idag: "Hengte seg" 5379161[/snapback] hengte verb fortid (pret) Funker vel, det? 5379188[/snapback] Jeg ville sagt "hang", men vet ikke hvor mye mer riktig det ville ha vært. 5379945[/snapback] Dere uvitende mennesker veit kanskje ikke at det faktisk heter "hengte seg" og ikke "hang seg"? Det har noe å si med transitivt og intransitivt. Han hang opp sokker, hun hengte seg. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Nei, jeg tenker på fransk, selv om jeg snakker norsk til daglig. Problemet er at jeg ikke kan fransk, derfor kan jeg oppleves som noe merkelig. Jeg vurderer å prøve hebraisk neste uke. 5375992[/snapback] Ja, det er sant. Jeg tenkte Norsk akkurat der. 5347239[/snapback] Lenke til kommentar
atrax Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Noen av symptomene på tannsykdommer hos dyr er at ånden deres stinker som et resultat av for mye tannstein, og at tannkjøttet deres blør, Dette er svært alvorlig, men vi sier Carsten Glindø. Kilde: Dagbladet™. Mer snadder: Hvise folk må ha meget litte å gjøre Endret 4. januar 2006 av atrax Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Gogo! Jeg bare elsker dere's filmer, til motsetning til en del andre misunnelige sjeler her på forumet. smile.gif 5380186[/snapback] DØD over apostrofen! Aaaargh! *dengepå* Når skal idiotene lære seg forskjell på norsk og engelsk? Dette hadde ikke vært riktig på engelsk engang da, men likevel... Hater skilt med tekster som Astrid's frisør... Grrr. Dere's? Wtf? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 DØD over apostrofen! Aaaargh! *dengepå* Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Den til høyre (Henrik's restaurant) er jo helt fantastisk. To apostroffeil, og den ene er ikke en apostrof engang... Herre. Disse bedriftene skulle vært ilagt dagbøter. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Forsiden av vg idag: "Hengte seg" 5379161[/snapback] hengte verb fortid (pret) Funker vel, det? 5379188[/snapback] Jeg ville sagt "hang", men vet ikke hvor mye mer riktig det ville ha vært. 5379945[/snapback] Dere uvitende mennesker veit kanskje ikke at det faktisk heter "hengte seg" og ikke "hang seg"? Det har noe å si med transitivt og intransitivt. Han hang opp sokker, hun hengte seg. 5380247[/snapback] Jeg ej baje tje åj.... Neida Takk for den, da lærte vi noe Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Var ikke det du og broren din som hadde så sykt gode karakterer? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Når vi er inne på apostroffeil og slikt. Når jeg går fra trening, går jeg ofte forbi et hus med et stort skilt hvor det står "Drammen's hytta". Dette ergrer meg hver gang jeg går der. Burde nesten tatt bilde siden det er så horribelt norsk. Lenke til kommentar
sim Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) http://stud.ntnu.no/~terjehoa/tjall.jpg Endret 4. januar 2006 av sim Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 http://stud.ntnu.no/~terjehoa/tjall.jpg 5385707[/snapback] Vel, han gjør det i det minste feil grundig, det kan man ikke nekte for. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Til transitiv/intransitiv-debatten: Han brant inne Han brente meg med sigaretten sin Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Mange som gjør dette feil i engelsk og. "He played good" for eksempel. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Well/good-syndromet er jo en velkjent sak, dessverre. Blir nesten litt sur når jeg leser sånt. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Når vi er inne på apostroffeil og slikt.Når jeg går fra trening, går jeg ofte forbi et hus med et stort skilt hvor det står "Drammen's hytta". Dette ergrer meg hver gang jeg går der. Burde nesten tatt bilde siden det er så horribelt norsk. 5385568[/snapback] Dæven, språksenteret mitt vrengte seg nettopp! http://stud.ntnu.no/~terjehoa/tjall.jpg 5385707[/snapback] Nå er ikke ekstrem språkbegavelse fellesnevner for eiere av blodtrimma Riejuer, så den der overraska meg ikke noe særlig Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 *kremt* Men er enig, om du ser på mopedportalen.com f.eks, er det veeldig mye dårlig språk. Det gjelder dog ikke bare Rieju-eiere. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Dagens unge skriver akkurat som de tenker og snakker, bortsett fra orddeling som er så langt fra muntlig som det er mulig å komme. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Den til høyre (Henrik's restaurant) er jo helt fantastisk. To apostroffeil, og den ene er ikke en apostrof engang... Herre. Disse bedriftene skulle vært ilagt dagbøter. 5384765[/snapback] Apostrof kan markere at bokstaver manglerKupper'n, Salmaker'n, fatter'n, 'n Per, gla'nyhet Dermed er Kjeller`n forsåvidt litt riktig (skulle bare vært en apostrof, ikke aksenttegn). Det skulle enten stått Kjelleren eller Kjeller'n. Derimot er begge de to andre (Henrik´s og Tove´s) riv ruskende gale. Endret 5. januar 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå