Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uenig, med mindre det faktisk er i dialekten at man sier "hvilken" til intetkjønn.

Dialekten her sier "kordan" eller "korsn" til en del intetkjønnsord.

 

Er fullt klar over at det er feil å skrive, men altså å skrive etter dialekten er ofte en uvane, men å ta et ord som ikke på noen måte kan brukes i sammenhengen blir helt gal.

 

Mener da at det er bedre å si "hvordan" enn "hvilken".

Ehh, så tør jeg å påstå at "hvilken" var en rask slurvefeil.

Man ser omtrent ALDRI noen skrive "kalla skjermkort". Betyr det at der ikke er noen bergensere på forumet? Nei, det betyr simpelthen at det ikke er vanskelig å unngå å skrive dialekt.

Hvordan er et ord, kordan eller korsn er dialekt.

Altså det blir ikke det samme det du kverulerer med.

 

Dialekten er omgjort til bokmål, men ordet passer ikke sammenhengen i bokmål, noe det gjør i dialekt.

Lenke til kommentar
Bittorent går så sent

 

Det var allerede mørkt når Bittorent gikk.

Er jo sant da. Man må ofte regne med å la BitTorrent kjøre i flere døgn, så det drar ofte til langt på natt før det går hjem.

 

Edit: Og skal vi pirke litt, var det allerede mørkt da BitTorrent gikk.

Endret av gspr
Lenke til kommentar
kan dåkker se bilde mitt
kem e d som driv å invitere sæ sjøl hele tia åsså hoppe dæm ut av samtaln!!! d syns æ e vældi lite modnt!!!
trur dåkker ho blir lei av å bli ædda hele tia??
d e nokka galt me min sia æ kanke høre nokka
kan dokker være så vennli å slutte å legge mæ te?!?

 

Uffa meg, en samtale i MSN for en stund siden, deltok ikke selv, spilte CS, så måtte til slutt bare blokkere de jeg hadde i MSN som var med i samtalen.

Stakkarene prøvde kanskje å leke litt tøff, men for meg driter de seg fullstendig ut med å skrive på dialekt.

Lenke til kommentar
Kjøpte en 3.0 ghz prosessor hos pcutstyr, pakket den opp monterte den inn. Den virkert fint, helt til jeg reboota. Da nullet den alt i bios min, kjørte den på et asus p800e deluxe hovedkort. som var helt nytt kjøpt på psdata trudde det var noe feil med hovedkortet sente det tilbake fikk et nytt samme feilen med prosessoren sente den til pcutstyr trudde det her skulle gå bra men nei da da jeg fikk melding om at det var bøyde pinner på prosessorer som ikke ble dekket av garantien jøss tenkte jeg var ikke noen bøyde pinner på den da jeg sente den har 2 vitner på det som var med og bygde maskinen sa det til dem at her må det være en feil jeg har ikke bøyd noen pinner da må det være noen hos dere som har bøyd pinnene da dem testet den for hos meg har den vært i 2 hovedkort fikk ikke noe respons hos pcutstyr bare avviste alt sente den tilbake til meg ferdig med saken da jeg fikk prosessoren var det 8-9 bøyde pinner på den noen så krølla så her må noen ha brukt slegge for og montere den aviste alt gadd ikke og gi meg en rabatt på en ny en gang dette er den største møkka butikken i norge med uhøflige persjoner jeg vet om nei ikke handle der bruk psdata norges kjappeste levering koselige og folk som vet hva dem driver med enden på denne sagan er en prosessor til 2071 kr som dem har ødelagt og ikke vill vedkjenne noen ting kjøp hos alle untatt PCUTSYR STYR UNNA DISSE

 

:cry:

Lenke til kommentar

Er det noe riktig bruk av frem og fram? Eller kan hvilket som helst brukes?

Så ser jeg mange som skriver nerme og nærme, hvor jeg ville brukt nært. Regner med jeg har riktig, men disse andre?

En del sier også mangen i stedet for mange, er det riktig?

 

Er trøtt og sliten nå, giddet ikke å begynne å bla i ei ordbok. *Gjesp*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...