Dahl Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 SEP = Student Educational Plan. Altså er SEPseile en seilende plan. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Vet dere hva?! Jeg forstod plutselig en vits! Kan ikke huske hele, men det handlet om en far som gidde sønnen enbensintank i bursdagsgave, og så sier han: -det er tanken som teller Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Andreas Hesselberg mener en språkrevolusjon er ventet, og den kan ventes å arte seg slik: I 2006 introduseres apostrof foran genitivs-s i egennavn. I 2007 utvides bruken også til genitiv's- eller fuge-s i fellesnavn. Samme året generalisere's regelen til å gjelde for alle ord som ender på enkelt-s. I 2008 må alle sammen satte ord sær skrive's ved ord delinger. «Å» overtar som konjunksjon å «og» går ut av språket. I 2011 syn's folk flest at det har blitt for hvanskelig å huske hvilke ord som skal ha hv å hvilke som skal ha v, så hv blir skrive måte for alle slike ord. Samme året over tar «åsså» som infinitiv's merke. Det er nå få som sjenner for sjellen på skj, kj å sj, så sist nevnte blir felle's skrive måte for alle ord med disse konsonantene. I 2021 går den arkaiske skrive måten «også» ut å erstatte's med sms varianten «oxo». Samme året opp ta's boxtaven x i språket å ta's i bruk for x lyden etter en kort hvokal. Hved nytt ar opp gi's de sar norske vokalene æ, ø a å, a erstatte's av hen hold's hvi's a, o a a. I 2032 gar Norge inn i EU, a ordet «nei» erstatte's av «ja». De's uten hviker det tidligere «ja» for det lenge mer populare «je's». :sam tidig privatisere's SprakRadet a sjope's av Dagbladet. :i 2040 er det knapt noen som kan klare a sjille mellom «a» assa «assa», sa «assa» blir felle's skrive mate. :sex ar seinere etter mange ar's for hvirring sla's han assa hun sjonn sammen, assa skrive mata blir hvalg fritt, -en eller -a for den bestemte artikkela. :dobel konsonanta for sviner i 2042. :in 2057 EU introduce su new gemeinsam sprog «Euro-talk» kai the vieux sprogs esse förbjudado. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Morsom og bra tekst, men han skriver "fremtids-scenario". Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Er "scenario" et norsk ord? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Er "scenario" et norsk ord? 5161740[/snapback] Ja, men det skal skrives fremtidsscenario. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Er "scenario" et norsk ord? 5161740[/snapback] I likhet med scene, ja. Kan i følge ordboken også skrives "senario". Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Kan i følge ordboken også skrives "senario". 5162003[/snapback] Heia Språkrådet. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Jeg prøvde å sjekke det på sprakrad, men uio har visst sperret antall forespørsler fra utenforstående... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) På plattformen til skolen min (it's learning) er det lagt til et fag som kalles "ELEKTROGUTTAS LESETIPS" (med caps). Det er idiotiske og fantastisk dårlige sammendrag av bøker, og utallige har klaget på at det må stå oppført der. Her er svaret til en av "elektrogutta": Først litt fakta: Dette er en side til den ene norskgruppa i 2EL, Vi har blitt meldt på et leseprosjekt (ikke fordi vi er flinke eller noe slikt, men fordi vi går på elektro). På grunn av dette er dette faget blitt opprettet av vår faglærer i norsk Ranveig Wormstrand. Vi skal da lese 8 bøker som er kåret til ungdommens kritikerpris.Og jeg gjentar: Vi ble meldt på dette før vi begynte på skolen, og vi viste ikke noe om dette før første norsk-time i år. Så grunnen til at det ikke blir fjernet: Fage blir ikke fjernet fordi det er meningen at de som vil lese dette skal få lov. Det er som sakt ikke vi som har oprettet det til å begyne med. Dere er bare pent nøtt til å leve med dette, slik vi er pent nøtt til å leve med selve prosjektet (som det forøvrig bare er 1 person som virkelig ville gjøre, og den personen var ikke meg). Gutten min, du burde nok lese litt mer norsk. Endret 16. november 2005 av @kd Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Fra laboratorieheftet mitt i kretsteknikk, der det står skrevet om rapportskriving: - Det skal brukes fullstendig setninger. Det står imidlertid ingenting om fullstendige ord.. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Språket forfaller! Artig artikkel på db.no blogg. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Fra laboratorieheftet mitt i kretsteknikk, der det står skrevet om rapportskriving: - Det skal brukes fullstendig setninger. Det står imidlertid ingenting om fullstendige ord.. 5164268[/snapback] Hehe, går du også 1. klasse elektronikk på NTNU? Det laboratorieheftet er for øvrig spekket med skrivefeil. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Elektronikk nei? Kybernetikk! Har forøvrig sett deg et par ganger - da navnet Holger Ludvigsen ble ropt opp under immatrikuleringen var det noe kjent Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Elektronikk nei? Kybernetikk! Har forøvrig sett deg et par ganger - da navnet Holger Ludvigsen ble ropt opp under immatrikuleringen var det noe kjent 5164317[/snapback] Ja, sant det, vi har snakket om at du også går på NTNU før. *legge til noe on-topic* Kretsteknikklærerne deler for øvrig ord i hytt og vær. Horribelt ... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Legene mener Beckhams ekstreme innleggsteknikk, der han legger seg langt bakover for å få en ekstra skru i ballen. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Engelsk stilen jeg fikk tilbake i dag! Dårligste Eng. Stilen jeg EVER har skrevet! Huff.. (følte at dette var riktig sted:P ) Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Engelsk stilen? Jaja, alle kan ha en dårlig dag. Går sikkert bedre neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå