Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvilken av disse marskinene er det som har best kvalitet på grafikk av disse marskinene? xbox, pc, gameboy, playstation 2, playstation 1, eller nintendo??

vis du vil så kan du lage en tabell over de marskinene

Hoho. Makan til skrivefeil har jeg ikke sett på lenge.

vis og marskin? Synes ikke det var så ille jeg... Ille var det, men langt ifra det værste.

Lenke til kommentar
hvilken av disse marskinene er det som har best kvalitet på grafikk av disse marskinene? xbox, pc, gameboy, playstation 2, playstation 1, eller nintendo??

vis du vil så kan du lage en tabell over de marskinene

Hoho. Makan til skrivefeil har jeg ikke sett på lenge.

vis og marskin? Synes ikke det var så ille jeg... Ille var det, men langt ifra det værste.

Altså, "marskin" var den værste skrivefeilen jeg har sett på en stund. Det er sånn som 5-åringer går og sier. "Pangkering" osv. (Det sa iallefall jeg)

Lenke til kommentar

At det er mulig og henge seg opp i sånne småting som skrivefeil. Og hvis du i det minste gjør det så gjør det på en ordentlig måte. At folk skriver feil må dere bare regne med, sånn er det bare.

Så klart hvis man ikke skjønner hva som står der, er en ting. Men hvis det er sånn som "hvem datamaskin er best" så skjønner du hva han/hun mener? Greit å si i fra men er ikke vitsi å svare: "Lær deg og skriv før du gjør det" eller no lignende. Da kan du heller si "Det heter ikke hvem datamaskin, det heter hvilken" (gjerne med en :))

Det er min mening i hverfall.

Lenke til kommentar
At det er mulig og henge seg opp i sånne småting som skrivefeil. Og hvis du i det minste gjør det så gjør det på en ordentlig måte. At folk skriver feil må dere bare regne med, sånn er det bare.

Så klart hvis man ikke skjønner hva som står der, er en ting. Men hvis det er sånn som "hvem datamaskin er best" så skjønner du hva han/hun mener? Greit å si i fra men er ikke vitsi å svare: "Lær deg og skriv før du gjør det" eller no lignende. Da kan du heller si "Det heter ikke hvem datamaskin, det heter hvilken" (gjerne med en :))

Det samme sier jeg, at det er mulig å henge seg opp i småting som at halvparten av det norske folk er elendige til å skrive norsk.

Endret av Endre
Lenke til kommentar

Å... og jeg som trodde jeg hang på et nerdeforum. Jaja, så feil kan man ta.

HINT, HINT! :p

Lenke til kommentar
At man blir sjekket opp via SMS, regner jeg med. :p

5004227[/snapback]

Skal ikke se bort ifra det, men det finnes bedre og ikke minst mer korrekte måter å skrive det på.

VG er glad i å skrive overskriftene på den måten. Pistol-skutt, bil-overkjørt, penis-voldtatt, osv.

5004318[/snapback]

Joa, men det får da være måte på óg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...