Singh tha king Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) har alltid slitt med denne, men har aldri spurt noen om det er riktig eller galt gammel eller gamel "se der, der kommer er en gammel/gamel mann "det er en gamel/gammel sykkel dette, ja. Endret 20. september 2005 av Singh tha king Lenke til kommentar
iMono Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Gammel uten tvil! Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 har alltid slitet med denne Når du nå først er her så kan du jo også få vite at det heter «slitt» og ikke «slitet». Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Da en som gikk i klassen min ble min nye nabo. Skulle han til å bestille adsl, men havnet så i kø. Lenke til kommentar
andm Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 prosjektere på glass/vindu Jaha Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 prosjektere på glass/vindu Jaha Tegnsettingsfeil. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 De tror vel at det er riktig også på norsk med apostrof etter egennavn når det er lov på engelsk, men de bør holde seg til gjeldende regler. Så vi nordmenn kan ikke bruke apostrof når vi skriver på morsmålet vårt ? hmm.. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Tok dette bildet da jeg og en kamerat gikk forbi et butikkvindu: (Pakistansk sy-butikk) Lenke til kommentar
simes Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) - Ser du at «polering's program» er dårlig norsk? - Nei, sier innehaver Terje Dvergsdal. Fra linken til Feynman. Det er det verste. Endret 21. september 2005 av zimen Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Trude's dekor teneste, faktisk. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) The ladies man Nicket til kompisen min. EDIT: Ramla over denne på mobildelen av forumet. minne kort til nokia 6230 Huff... Endret 21. september 2005 av Vegard_ Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Syns telefonen var stygg jeg da men, er jo en smaks sak Aargh. *hate kommafeil* Tre kommafeil i én setning! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) En Dagbladet-artikkel om å kjøpe flere dyre klær: - Dropp «To for en» og «To for tre», sier Sifo-forskeren. Det blir hardt å droppe to-for-tre-tilbudene. Endret 23. september 2005 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
riktig Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Syns telefonen var stygg jeg da men, er jo en smaks sak Aargh. *hate kommafeil* Tre kommafeil i én setning! Jeg reagerte mer på orddelingen. Jeg må tilføye litt frustrasjon her: Hvorfor skriver så mange personer Enkelte ord med stor Forbokstav i en setning? Hvor kom Den trenden fra? Syns det Ser helt Teit Ut. Endret 24. september 2005 av SirMaximus Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Derimot Poletikk, kunne gjerne hadd en time i månden, for å få opp intressen for poletikk, (...), i såfall kan det vel tolkes som politisk reklam ? Imponerende mange skrivefeil samlet i ett enkelt innlegg. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Så vi nordmenn kan ikke bruke apostrof når vi skriver på morsmålet vårt ?hmm.. Joda, vi kan bruke apostrof hvis vi skal referere til f.eks. egennavn som slutter på -s. Eks: Thomas sin sykkel eller Thomas' sykkel. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Det finnes flere tilfeller der det er tillatt å bruke apostrof før genitivs-s, blant annet ved enkelte forkortelser som slutter med liten bokstav. Av eksempler kan nevnes Ap's og cd's. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå