Ostepølsa Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Snakker om dette forumet her: http://win-xp.no/index.php?name=Forums&file=index Synes bare ikke "Support Gruppen" og "Prøve Support" høres riktig ut. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Derfor ber vi deg om å sende oss din e-mail adresse (...) Jeg hater orddeling! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Skal det være mellomrom foran spørsmåls- og utropstegn på norsk? Svar: Nei, det skal ikke være mellomrom. -- Heter det "være snill å" eller "være snill og"? Svar: Det riktige er å bruke "og" her: "Kunne du være snill og ringe ..." og "Kunne du være snill og klippe ut ...". Skyter man inn et "så" foran et adjektiv (som "snill") i slike posisjoner, blir det derimot mulig med infinitiv: "Kunne du være så snill å klippe ut ...". Også der perioden er bygd opp av to sideordnede infinitiver, kan vi bruke "så": "Vær snill og klipp ut ..." eller "Vær så snill og klipp ut ..." – ved siden av "Vær så snill å klippe ut ...". Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Riktig: "Heisann folkens..." Feil: "Heisann folkens ..." Helt sikker? Han er vel ikke …? (mellomrom foran første punktum når ord er utelatt) Hva f… gjør du her? (ikke mellomrom foran første punktum når bokstaver er utelatt) Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Var på siba idag.. der stod det (på mange plakater) : ABONNEMANG ! Det er til å grine av Lenke til kommentar
smetho Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Uten å ha lest alle 311 sidene - og jeg antar det har blitt sagt før - så vil jeg nevne at jeg HATER folk som sier 'hvem" istedet for 'hvilken'! "Hvem, bil liker du best?"? HALLO! En må jo være passe treig for å si noe slikt! I tillegg er orddeling, eller ord deling, sinnsykt irriterende. Synes dette er en type skrivefeil som mange kommenterer her på forumet. Kan ikke folk snart skjønne at vi misliker det? Og folkens, les gjennom innlegga dine før du trykker 'Svar'. Finnes en 'Forhåndsvisning'-knapp. Den hjelper mot det utroligste Sånn, nok sutring for i natt. Leggetid! Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Det er også veldig irriterende at folk starter en setning med bindende ord som f.eks og eller men Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) f.eks. hvordan da? Endret 11. september 2005 av AcolyteGutripper Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Av og til har Aftenposten noen merkelige ingresser ... - Jeg må kjøre for å få kabalen til å gå opp, sier Liv Lønnum. Hun kjører til og fra sent-rum hver dag. Det samme gjør ektemannen. Lenke til kommentar
andm Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Min sans for å finne skrivefeil irriterer meg. Det er blitt umulig å lese en norsk avis uten å bli oppgitt og miste leselysten. Det burde ikke vært slik ... Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 sinnsykt Dette ordet irriterer meg noe sinnssykt, for det er nesten ingen som skriver det på en skikkelig måte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Skal vel ha et opp pussings prosjekt på rommet mitt i høstferien Lenke til kommentar
smetho Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 sinnsykt Dette ordet irriterer meg noe sinnssykt, for det er nesten ingen som skriver det på en skikkelig måte. Uff da! Takk, den har jeg gått glipp av Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 For selv om Ham-Kam ofte satte tre mann på lyn vingen hjalp det lite. Gang på gang kom han seg forbi, og innleggene var nesten alltid av god kvaltitet. VGNett, hvem ellers? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Btw, "grammatiske skrivefeil", blir ikke det litt smør på flesk? Det er klart, en "grammatisk feil" og en "skrivefeil" er ikke 100 % synonymt, men dere skjønner hva jeg mener. Endret 12. september 2005 av sosohal Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Vi klager ikke så mye over grammatiske talefeil. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Vi klager ikke så mye over grammatiske talefeil. Sant nok. Godt poeng. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Grafikk kort produsent Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Skjekke trix er jeg interisert i og høre Lykke til i livet, gutt. Det trenger du. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Løp og kjøp ingen problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå