Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Fant et engelsk gullkorn på Naruto-kun-forumet i dag

man i hate my scaner its broken if it wasnt i wood defintly enter im preety good i mean some of thosse pics were beter than my stuff but my stuffs still good

Det verste er at duden faktisk bor i USA... :cry:

 

EDIT:Fikset en liiiiten feil...

Endret av OnI
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
man i hate my scaner its broken if it wasnt i wood defintly enter im preety good i mean some of thosse pics were beter than my stuff but my stuffs still good

Wow.

Bare på vei hjem fra byen i morges så jeg skilt som "Kom inn å se vårt flat-tv utvalg", for ikke å snakke om restauranten/baren/whatever "KaffeåTe".

 

edit: I morges er to ord, det vet vi selvfølgelig. :blush:

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Fant et engelsk gullkorn på Naruto-kun forumet i dag
man i hate my scaner its broken if it wasnt i wood defintly enter im preety good i mean some of thosse pics were beter than my stuff but my stuffs still good

Det verste er at duden faktisk bor i USA... :cry:

Blir det ikke mer korrekt å skrive Naruto-kun-forumet? (Jeg vet ikke hva det er, bare spør.)

 

Edit: Glemte et ord.

Endret av Cheezcake
Lenke til kommentar
Blir vel det.

Blir det ikke mer korrekt å skrive "Det blir vel det"?

Synes du også burde ha plassert et fint lite mellomrom mellom siste ", og spørsmålstegnet.

 

 

...men det er mine meninger...

... Og du bør ha et mellomrom mellom etter den første "..." og før den siste "...". Såvidt jeg vet, skal ikke være mellomrom mellom """ og "?".

Lenke til kommentar
Riktig: "Heisann folkens..." Feil: "Heisann folkens ..."

Kilde? Mener bestemt det er omvendt, det har blitt diskutert og påpekt flere ganger før i denne tråden. :)

Har til og med fått klage selv her på at jeg droppa mellomrommet.

 

Edit: Forresten heter det "hei sann".

Selvsagt er det omvendt. Hvor er HolgerLudvigsen? Han mener jeg kan det her :yes:

Lenke til kommentar

Blir det ikke mer korrekt å skrive Naruto-kun-forumet? (Jeg vet ikke hva det er, bare spør.)

Woops! Blir vel det... *Redigere inlegget sitt*

 

BTW: Mener også å huske at noen har fått kjeft av HolgerLudvigsen for ikke å bruke mellomrom mellom det første "-tegnet og det første ordet som blir sitert. Mulig jeg husker feil...

Lenke til kommentar
Wow.

Bare på vei hjem fra byen i morges så jeg skilt som "Kom inn å se vårt flat-tv utvalg"

En kar hjemme skrev innlegg i lokalavisa og argumenterte heftig for at nevnte skrivemåte er rett. Poenget var at du ikke skulle "komme inn og se" samtidig, men at du skulle komme inn -for- å se. I annonsen er riktignok ordet -for- utelatt, men betydningen er den samme, og derfor er annonsen riktig. Mente han.

 

Jeg er neimen ikke sikker på hvem som har rett. "Kom inn å se" ser totalt feil ut for meg, men poenget til innsenderen var jo forsåvidt fornuftig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...