Dahl Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 I lokalavisa stod det i dag følgende om fotballspilleren Magnus Sylling Olsen, etter at laget hans hadde spilt en kamp: "Han er en kolk fotballhjerne. Han er instinket hvor han er et tiendel før motstanderen og får med seg ballen på en mget elegant måte. Brassesparket hans var kampes høydare." Hvem har vært full på jobb nå? Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 start om rådene Dette skulle være startområdene. :| Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 VG idag: "Hvis Sverige senker alkoholavgiften med 40 %, kommer du til å handle mer vin og brennevin i vårt naboland?" Den setningen er ikke 100% god. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) VG idag: "Hvis Sverige senker alkoholavgiften med 40 %, kommer du til å handle mer vin og brennevin i vårt naboland?" Den setningen er ikke 100% god. Hva er problemet med den setningen? Selv ville jeg skrevet "Kommer du til å handle mer vin og brennevin i Sverige hvis de senker alkoholavgiften med 40 %?", men setningen til VG var vel egentlig helt grei... Endret 17. august 2005 av @kd Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 VG idag: "Hvis Sverige senker alkoholavgiften med 40 %, kommer du da til å handle mer vin og brennevin i vårt naboland?" Sånn ville jeg ha skrevet det hvertfall... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Nettopp, Alderon. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Fotball drakt levrandører Lenke til kommentar
MRN Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Og vis ikke det var god grunn til og av slutte denne tråden så vet ikke jeg. Hjelp! 1) vis > hvis 3) av slutte > avslutte 2) "til å avslutte", ikke "til og avslutte" 4) "så vet ikke jeg" kunne godt ha vært en delsetning, altså kunne forfatteren av det sitat ha klaska på et lite komma. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 [irsk aksangt]top of the moring lads [/irsk aksangt] Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Definisjonen av inkonsekvens? Tenker på startposten her. Lenke til kommentar
andm Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Disse er etter min mening gode nok til å høre hjemme her: og en dud med blomster trenger ny empetrespiller Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Da har han muligens vært for tidlig ute:Norsk språkråd vedtok 13. februar 2004 nye skrivemåter for ca. 25 lånord. Før vedtakene er gyldige, må de godkjennes av Kultur- og kirkedepartementet.[...] server el. sørver/sørvar (før: ikke normert) [...] Med den argumentasjonen vil det jo aldri komme nye ord inn i språket på en naturlig måte. Det er nettopp ved at folk tar i bruk nye ord at de til slutt kan bli akseptert av Språkrådet. Personlig bruker jeg de ord og rettskrivningsregler jeg selv finner for godt å bruke, uavhengig av hva Språkrådet mener om saken. Språket er tross alt ikke Språkrådets eiendom. For øvrig fant jeg forleden dag et meget godt eksempel på fenomenet orddeling: er farene Endret 18. august 2005 av PelsJakob Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Med den argumentasjonen vil det jo aldri komme nye ord inn i språket på en naturlig måte. Det er nettopp ved at folk tar i bruk nye ord at de til slutt kan bli akseptert av Språkrådet. Personlig bruker jeg de ord og rettskrivningsregler jeg selv finner for godt å bruke, uavhengig av hva Språkrådet mener om saken. Språket er tross alt ikke Språkrådets eiendom. Det ble påpekt at det var feil, eller ikke helt bra, å skrive 'sørver'. Ordet står ikke i ordboken, det gjør derimot 'server'. Et nytt ord er altså kommet med, men Språkrådet foreslår at det skrives anderledes. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Den svenske kongehuset har tidligere slitt med løgnaktige oppslag i tyske sladderpresse. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Gutter kan lage bomber på rommet hjemmet, ifølge politiet. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Det er fordi fornorsking (skrives det slikt??) av spille tittler er så teit Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 FERDEN ENDTE I BAK SETET! http://www.dagbladet.no/dinside/2005/08/19/440664.html Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 -Taliban og USA diskuterte hen- rettelse av bin Laden Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 [irsk aksangt]top of the moring lads [/irsk aksangt] Nevner ikke navn, men tror den personen du quota der lider av dysleksi. Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 -Taliban og USA diskuterte hen- rettelse av bin Laden Skulle akkurat til å quote den der jeg også. Er det mulig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå