Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vækje kor ej legge ut bilde her..mn fe ej msn adr di lr e-post so kan ej sende dj..

Jesus i helvete! Må være en møring av en eller annen form, eller hva?

Edit: Typo.

Ja. Lever ute på øyene rundt Ålesund. De er en egen rase.

Jo takk, dialektbruken i det skriftlige språket her ute på Vigra/Valderøy/Giske/Godøy er noe av det verre jeg har vært borte i... Kombiner med generelt dårlig grammatikk og/eller skrivefeil, og du får et ganske greit bilde av hvordan det er for meg å chatte på MSN. :no: Men hvorvidt de er en egen rase, kan vel kanskje diskuteres...

Gikk gk med 60% øyfolk..det var stas.

Enda en koslig en:

Gratiss med dagn
Lenke til kommentar
om du ikke ser det selv. .?..tror ikke jeg det er noe vits i og forklare deg det... :p

ikkeno vondt ment alså :roll: go bil og komma sej fra a til å med om en ikke skå se så fordømt kul ut og...det er jo egentli ikkeno poeng i det ..stå på :D

Forferdelig.

EDIT: Quote...

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
om du ikke ser det selv. .?..tror ikke jeg det er noe vits i og forklare deg det... :p

ikkeno vondt ment alså :roll: go bil og komma sej fra a til å med om en ikke skå se så fordømt kul ut og...det er jo egentli ikkeno poeng i det ..stå på :D

Forferdelig.

EDIT: Quote...

Bilforum: De gikk yrkesskole for å slippe allmennfagene.

Spillforum: De har ikke kommet så langt i norskboka.

En smule satt på spissen, kanskje... :whistle:

Lenke til kommentar
Første gangen jeg drakk meg full var til en kompis i nærheten, kom litt folk og jeg fant ut at jeg også ville drikke, så jeg ringte de jeg trodde hadde noe, så den tredje jeg ringte hadde en halvliter hjemmelaga stående hos en kompis, jeg smilende og glad kjører (moped) og henter den, men den var ca 1/4 igjen av halvliteren sad.gif på vei hjem så kjører jeg over en bru i nedoverbakke, så ser jeg 2stk negre som løp som faen etter meg (pga en liten hendelse tidligere) var bare SÅVIDT han ene ikke fikk tak i meg, det hadde svidd det, 60km/h i dongeribukse og genser, heldigvis klarte jeg og komme frem uskadd, jeg setter på kaffen for å lage meg en liten karsk, alle kompisene mine synes synd på meg siden jeg fikk så lite drikke, så jeg ble påspandert en god del inv_biggrin.gif jeg drakk og drakk alt jeg maktet, styrtet faktisk en kvartings med heimbrent (ca 60%) etter mine karsker og litt usmakelig rød ekkel drikke, så kommer min kjære far og ringer på fordi jeg skulle kommet hjem for to timer siden (A) så kauker jeg, E det derre faens svartingen, Vi dræp dæm (jeg trodde det var de som løp etter meg).. Så kjørte vi hjem.. Når jeg våknet hadde jeg klart å spydd nedover hele trappen opp til sengen min (køyeseng) og det stinket som F, trolig pga den ekkle røde drikken jeg drakk, jeg fikk en helvettes vaske jobb den dagen, + at hodet kjentes ut som en overfylt helium ballong.. etter denne dagen, ble det bare øl på fest tongue.gif heimbrenten fucker huet mitt :S men jeg var vist koselig i fylla, sa at jeg var glad i alle osv, flira og sto i heile tida smile2.gif

En brillefin setning.

Lenke til kommentar
Da har han muligens vært for tidlig ute:
Norsk språkråd vedtok 13. februar 2004 nye skrivemåter for ca. 25 lånord. Før vedtakene er gyldige, må de godkjennes av Kultur- og kirkedepartementet.

[...]

server el. sørver/sørvar (før: ikke normert)

[...]

http://www.sprakrad.no/templates/Page.aspx?id=3388

Hva med å skrive 'tjener'?

Jepp, tjener er et fullgodt alternativ. Selv så liker jeg ikke disse omskrivelsene av lånord. Tror ikke langtidseffekten av slikt er særlig heldig, folk blir i allefall ikke bedre i engelsk :D

Lenke til kommentar

Ai ai, stor annonse i lokalavisa i dag: På fredag er det "nattapent", og da skal Sandra ha "CD-sigering". Jeg kan ikke skjønne at folk ikke leser korrektur når de lager store fargesprakende annonser med noen få ord.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...