Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Norge er = Norway is = Norway's

Norge sin = Norway's

edit: det ble gjerne rotete. På norsk er Norge sin: Norges, mens på engelsk er Norge sin Norway's, men også Norge er (Norway is) er Norway's.

Helt riktig, bortsett fra at jeg trodde "Norge sin" skrives "Norways'"

Endret av anth
Lenke til kommentar

Skal man bruke bindestrek hvis man skal skrive et egennavn i bestemt form? For eksempel, heter det "PortaPro-et" eller "PortaProet"?

EDIT: Sjekka litt på Norsk språkråds nettsider og det ser ut som om de mener at bindestreken skal tas i bruk.

Endret av nerdVANNA
Lenke til kommentar

Slpemøårst er vel om dttee feugrenr lkie gdot på nsrok. I så flal vllie det vræe gnkase mroo. Det bilr vel osgå edna mer mroo jo lrgene ord man bkruer.

EDIT: Tja, jeg vil si at det fungerte greit nok. Blir ikke så god flyt i lesingen. Men forholdene sett i betraktning er det imponerende.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
Hmm. Leste det der ganske greit, med unntak av det første ordet som jeg stusset litt på.

Ja, man kan jo lese det greit, men det er jo vanskelig å gjøre det i høy hastighet, ihvertfall nå jeg leser fort, så leser jeg ikke ord for ord, ser på hele/store deler av setningen på en gang, og hopper over "mellomord", jeg vet hva skal være. (hender seg jo det bærer galt av sted, men man pleier jo å skjønne om man har lest feil).

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...