HilRam Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Haha... truru faan ike guttn hade en shilde/ dritt bar faan!(Og jeg venter i spenning). Den riktige skrivemåten ville være: (Jeg venter i spenning.) Når hele setningen står i parentes, skal punktum settes innenfor parentesen. Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Haha... truru faan ike guttn hade en shilde/ dritt bar faan!(Og jeg venter i spenning). Den riktige skrivemåten ville være: (Jeg venter i spenning.) Når hele setningen står i parentes, skal punktum settes innenfor parentesen. Hehe ... Den regelen visste jeg ikke om. Jeg var sikker på at punktum skulle stå etter parentesen. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 peace of cake Skal det være et stykke fredskake? Lenke til kommentar
T.L Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Torshov Sport hadde en helsides reklame i Dagbladet i går. Med store bokstaver: "Oslo's fotball severdighet. Norway Cup tilbud" Lenke til kommentar
Jan Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 quote: KRL faget burde gått under samfuns kunnskap, for relgions lære er viktig for og kunne for stå andre mennesker Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 sån sånne sexfixserte fålk vettu.. det skulle vert mindere av de. nja nesten da hehe ikke alle er sånn veldi men de fleste er litt hehe snakker om gutta jeg kjenner nå da lixom.. hehe. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 eg tengte at eg sku je dåkker nå og klage over lolol Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Istedenfor å gå OT på hardware-forumet, kan du heller dele dine frustrasjoner med likesinnede her (statistikk). Ord som "i steden for", "i hvert fall", "i dag", osv. skal ikke settes sammen, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Istedenfor å gå OT på hardware-forumet, kan du heller dele dine frustrasjoner med likesinnede her (statistikk). Ord som "i steden for", "i hvert fall", "i dag", osv. skal ikke settes sammen, bare så det er sagt. Er det ikke "istedenfor" og "i stedet for"? Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Har dere også lagt merke til at det er blitt svært populært å bruke semikolon (? Enkelte gjør det til og med så enkelt at de bare erstatter kolon med semikolon. Huff! Endret 1. august 2005 av Ole Johan Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Har dere også lagt merke til at det er blitt svært populært å bruke semikolon (? Enkelte gjør det til og med så enkelt at de bare erstatter kolon med semikolon. Huff! Når skal man bruke semikolon? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Når skal man bruke semikolon? Se her. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Semikolon brukes hvis pause i setning er kortere enn et punktum; med mer luft enn hva et komma gir. Edit: Er det ikke "istedenfor" og "i stedet for"? Det skal skrives "I stedet for" og "I steden for". "Steden" er forresten et ganske dårlig ord, så "stedet" er å foretrekke. Endret 1. august 2005 av anth Lenke til kommentar
Endre Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Er det ikke "istedenfor" og "i stedet for"? Det skal skrives "I stedet for" og "I steden for". "Steden" er forresten et ganske dårlig ord, så "stedet" er å foretrekke. Nei, Redline_ har rett. "I stedet for" og "istedenfor" er riktig, "istedetfor" og "i steden for" er feil. Det samme gjelder "i alle fall"; "iallfall" er en annen korrekt skrivemåte av uttrykket. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Ok Beklager, her tok jeg grundig feil... Ser på norsk riksmålsforbunds sider nå, og de skriver dette: isteden el. i stedet adv. isteden for el. istedenfor el. i stedet for adv. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Er politiet skilt? EDIT: La også nå merke til at politiet sliter med tegnsetting.. Endret 1. august 2005 av ikkeno Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 «Seks åring funnet død i garasje» Trodde Aftenposten var ganske gode på rettskrivingen, jeg. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Ord deling på engelsk vis har kommet for å bli, det er helt sikkert. Ellers må skolene virkelig ta i et skippertak! Lenke til kommentar
MRN Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) (VG Nett) Tirsdag formiddag har tekniske problemer hindret flere i å lese VG Nett som de pleier. Hvem er "Tirsdag formiddag" ? Siden det har tekniske problemer, tenkte jeg på... Samt; "[...] har tekniske problemet hindrer flere [...]" *rister på hodet* Kilde: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=285666 Endret 2. august 2005 av MRN Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 "VG Nett" er jo i seg selv en orddelingsfeil. Det skulle vel stått slik: (VG Nett) Tirsdag formiddag, hindret tekniske problemer flere i å lese VG-Nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå