Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Fra www.toppspill.com:

Tennis Titans. Artig tennis spill i 3D grafikk. Start med å velge ossen type tennis du skal spille, enten om du vil spille bare vanelig eller om du vil spille litt anderledes tennis med ekstra bonus. Styres med bare musa

Land of the Dead Nifts skyte spill der du skal finne diverse gjendstander i en mørkelagt lager og blaffe ned zombier som kommer luskende. Når du har plukket opp alle gjendstandene går du tilbake til der du startet får å komme videre.

:D

Endret av Lord Swag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selger En Nokia 6600 Med 256Mb Minnekort+Mye Extra Programer Som Er Kjøpt Opp Seinere Som F.eks Decibel Måler,Globus,Fjærnkontroll(så du kan bruke ir`n på mobilen til og styre tv.stereo.Parabol+++)Og TegneProgram+ En Go Del Andre Programer!Og At Den Er Oppgradert Med Nyeste Firmware/Software.PS Sperra Til TelenorMobil Men Den Kan Man Få Fjærna På Nærmeste MobilKjede Billig!.Den Er Pent Behandla Så

Hva Er Vitsen A Liksom? PS Jeg Skjønner Jo At Det er Driit Qlt Da Ikke Sant. Men Synes Det Tar Litt Lenger Tid Å Skrive Jeg Ass.. Er Dere Ikke Enig?

Lenke til kommentar

oM dU skaL skrivE ordentliG qlT gjøR dU deN sistE bokstaveN I hverT orD stoR!

deT giR eT inntrykK aV aT deT ståR noE spennendE tiL slutT fordI deT virkeR soM oM bokstavenE gåR I oppoverbakkE oG aT deT ståR noE qlT pÅ toppeN aV bakkeN lizzoM

deT størstE inntrykkeT dU giR er inntrykkeT aV Å værE duM soM eT brøD

...uteN frØ! :p

Lenke til kommentar
Selger En Nokia 6600 Med 256Mb Minnekort+Mye Extra Programer Som Er Kjøpt Opp Seinere Som F.eks Decibel Måler,Globus,Fjærnkontroll(så du kan bruke ir`n på mobilen til og styre tv.stereo.Parabol+++)Og TegneProgram+ En Go Del Andre Programer!Og At Den Er Oppgradert Med Nyeste Firmware/Software.PS Sperra Til TelenorMobil Men Den Kan Man Få Fjærna På Nærmeste MobilKjede Billig!.Den Er Pent Behandla Så

Hehe... Fyren skriver Decibel Måler, men klarer å prestere å skrive TelenorMobil...

Lenke til kommentar
WoooHoooo !! DEILIG MED SUNGLASSES TIL Jannick Gers hellig!:p hehe !fy faen nydelig da bruce tokk flagge fram, HELLIG! ;P min beste opplevelse hittil ! hehe.. sto helt framme..

du som tokk bildene Skater4life du må ha stått litt bak meg hehe hellig :p!!!

:cool: solbriller..

Endret av ptv-
Lenke til kommentar
Hehe, vet dere hva uttrykket "å drite på draget" kommer fra? :wee:

Ja, sjømenn før i tiden brukte å "dra" seg ut på den baugspydet ( ? ) for å gjøre sitt fornødne, så hvis det var veldig travelt, gikk det feil, og de "dreit på draget". (Altså, de dreit når de skulle dra seg ut på enden.. :p)

Jeg så det på "Typisk Norsk".. ;)

Lenke til kommentar
Dette etterlater seg i mange tilfeller flere hovedformer: «jenten» blir likestilt med «jenta» og «barnene» blir likestilt med «barna».

En viktig seier for alle oss bergensere, selv om jeg ærlig talt trodde det var lov fra før. I alle fall for skoleelever, for jeg har aldri blitt rettet på akkurat dette. :w00t:

Det foretas også flere innskjerpinger på kjønnsfronten.

Blant annet blir det ikke lenger tillatt å skrive «domenen», for dem som har sverget til hannkjønnsformen. Nå er det bare «domenet» som gjelder.

Hurra, hurra. «Domenen» høres jo helt teit ut.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Aftenposten pleier ikke å være plant verstingene, men i går kveld fant jeg altså denne nydeligheten (vedlagt bilde). I selve artikkelteksten var også det snedige ordet "gatéen" å finne.

Nå i dag er overskriften endret, og selve artikkelen fjernet. Ja, fjernet. Overskriften peker nå til en 404. Profesjonelt.

post-58-1120304865_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...