Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får du muligheten til å kjøpe disse separat bør du heller gjøre det enn å investere i hele DVD-boksen, selv om den jo selvfølgelig ser litt kul ut der den står i hyllen. Trist, men leit.

 

Fant denne i en dvdanmeldelse av Rocky serien. Legg merke til siste "strofen", hehe.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke vært i første gangs tjenesten enda, men jeg vurdere i melde meg inn i hæren. Vist første gangs tjenesten går bra da.

Tror du trenger noen år til på skolebenken først, jeg.

Neida, ikke sløs sånt bort på en som skal bli kanonføde for Hæren! Han høres perfekt ut for den jobben.

Lenke til kommentar
Etter at flere personer har kjøpt billetter av en person som hevder han videre selger sine fly billetter på finn.no velger nå Norwegian å gå ut og advare mot å kjøpe flybilletter andre steder enn gjennom deres egne online billettsystemer. 

 

Kilde: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=282241

Samme artikkel:

 

"Billettene er kjøpt på Norwegian sine sider med et sperret kreditkort."

 

"Vi velger nå å gå ut og advare mot dette. Etter at vi oppdaget at en eller flere personer har svindlet oss og andre på denne måten" (skal være komma, ikke punktum).

 

"Vi jobber nå med å kartlegge i hvor stort omfang vi er blitt svindlet, og ringer å snakker med kunder"

Lenke til kommentar

nei har ike gjort dt til nå..

 

edit: skriveleifer

 

Mon tro hvor mye verre den setningen var før redigeringen. Skjønt, forfatteren av innlegget kom til fornuft da en språkbevisst bruker påpekte at redigeringen bar lite preg av forbedring. Han redigerte dermed innlegget for tredje gang:

 

nei har ikke gjort det til nå..

 

edit: skriveleifer

 

Men akk, innlegget er fremdeles like befengt med feilaktig norsk.

Lenke til kommentar
Spesifikasjoner:

 

    * wap

    * liten og lett

    * anti skli grep

    * tekst melding med "speed dialing"

    * alarm, stoppeklokke, flashlykt

    * vibrasjon

    * lang batteritid

 

Hva er flashlykt?

 

"Tekst melding" er jo fin. Hvordan skriver du egentlig "anti skli grep"? Har sett hundre forskjellige versjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...