Aquabat Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Jeg skal kjøpe meg BF2 men probleme etr altså at DVD rommen min ikke funker. (...) Dere skjønner har alle rede lastet det ned Edit : Skrive feil ( 1 ) Lenke til kommentar
MRN Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Du kan alle rede begynne å laste ned server 2003 og windows XP+office, du kommer uansett til å få bruk for det på fagprøva. Jeg veit alle rede at jeg skal opp til fagprøve 11 til 15 juli.. "Alle rede" ? Det er den rareste ord delinga jeg har sett på lengre tid. Den personen klarte å gjøre det to ganger i samme innlegg, noe som tyder på at han tror at det er riktig. Og hva er det med folk som ikke kan sette punktum? "Dette er 11 juli i dag". Elleve juli? Hvor mange julier kan du se for deg? En juli, to julier, tre julier... Det heter selvsagt "11. til 15. juli." Ellevte til femtende juli. Takk for at han klarte å skrive og/å riktig, samt riktig bruk av komma. Lenke til kommentar
PT Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Dette er vel det rette stedet. Heter det 'en hamster', eller 'et hamster'? Mener bestemt at det heter 'en hamster', men en venninne er meget uenig. Endret 26. juni 2005 av PT Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Nå bestemte selvsagt nettordboka til universitetet i Oslo seg for å ikke fungere, men jeg er mildt sagt temmelig sikker på at det er "en hamster". Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Nå bestemte selvsagt nettordboka til universitetet i Oslo seg for å ikke fungere, men jeg er mildt sagt temmelig sikker på at det er "en hamster". Sært.. En hamster høres mer riktig ut enn et hamster, men hamsteret høres bedre ut enn hamsteren. Er det bare meg? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hmm, jeg skal innrømme at "hamsteret" ikke hørtes altfor ille ut. I hvert fall ikke i forhold til "et hamster". Tja, rart det der. Visstnok har de mange av de norske ordene kjønn etter hvilke deler av kvinne- eller mannskroppen de minner om. F.eks. en stav, en stokk, en stein, og på samme måte ei ... *tenke* ... OK, nå husker jeg ikke noen eksempler på hunnkjønnsord, men det sto i hvert fall i en artikkel i en av de større nettavisene her om dagen. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 En hamster høres mest korrekt ut, men det skal visst skrivet 'et hamster'. Rare greier. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Nå fik(k) jeg. Bare så, lyst til. Å demon(strer). E. Hvor? Kult det, er å-overdrive. Tegn-sett, ing i. Set! Ni. Ng er. El + l, er - skrive% / alt (i) + matematiske = formler. C:\Nå Skal\Jeg\Slutte Å\Tulle.dll Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Dette er vel det rette stedet.Heter det 'en hamster', eller 'et hamster'? Mener bestemt at det heter 'en hamster', men en venninne er meget uenig. Det heter en hamster. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Tja, rart det der. Visstnok har de mange av de norske ordene kjønn etter hvilke deler av kvinne- eller mannskroppen de minner om. F.eks. en stav, en stokk, en stein, og på samme måte ei ... *tenke* ... Kløfta, grøfta ... Edit: Ja, hamster er hankjønn. Endret 27. juni 2005 av nr.4 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/06/27/435820.html Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/06/27/435820.html Hvis du leser artikkelen så ser du at i gjennomsnittet for hele landet er på 8.55% og at en slik overskrift er helt tåpelig. Det eneste det forteller oss er at de dårligst egnete lærerene går på Høgskolen i Agder. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Heter det altså "hamsteren" ? En hamster - hamsteren - (flere) hamster - (alle) hamsterene Et hamster - hamsteret - (flere) hamster - (alle) hamsterene Velg selv, men jeg setter knappen min på "et hamster". Jeg er ydmyk og villig til å endre oppfatning dersom jeg tar feil. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Velg selv, men jeg setter knappen min på "et hamster". Jeg er ydmyk og villig til å endre oppfatning dersom jeg tar feil. Ordboken sier 'en hamster', men jeg synes egentlig det klinger beste med 'et hamster'. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 MRN: Hamster er hankjønn, altså heter det en hamster. Og flertallsformene er hamstere/hamsterer/hamstrer og hamsterne/hamstrene. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Velg selv, men jeg setter knappen min på "et hamster". Jeg er ydmyk og villig til å endre oppfatning dersom jeg tar feil. Ordboken sier 'en hamster', men jeg synes egentlig det klinger beste med 'et hamster'. Synes et hamster lyder litt i rettningen et bil jeg. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 En dame som ropte på meg da jeg skulle gå over veien en mørk desemberkveld med mp3spiller og en rask, sort bil som ikke hadde på lysene... :!: Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/06/27/435820.html Hvis du leser artikkelen så ser du at i gjennomsnittet for hele landet er på 8.55% og at en slik overskrift er helt tåpelig. Det eneste det forteller oss er at de dårligst egnete lærerene går på Høgskolen i Agder. I fjor lå strykprosenten totalt for alle fag ved alle lærerutdanningene i landet på 8,55 prosent. Lenke til kommentar
Ardbeg Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hmm, jeg skal innrømme at "hamsteret" ikke hørtes altfor ille ut. I hvert fall ikke i forhold til "et hamster". Tja, rart det der. Visstnok har de mange av de norske ordene kjønn etter hvilke deler av kvinne- eller mannskroppen de minner om. F.eks. en stav, en stokk, en stein, og på samme måte ei ... *tenke* ... Ei mus, ei høne...? Beklager! Kunne ikke dy meg... :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå