Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, jeg har sterke meninger om norsknivået hos dagens unge

 

Dagens unger? Du får ett forsøk på å gjette hvor gammel jeg er.

Den kommentaren var myntet på de ignorante grammatikkfjolsene som ihvertfall ikke poster i denne tråden.

 

Vinner jeg noe hvis jeg gjetter riktig? :dribble::w00t:

Du vinner ingenting. Jeg fyllte 15 den 18. (hurra for meg). 15 er vel i målgruppen du tenkte deg, eller hva?

 

Forresten, når dette er sagt, så HATER jeg sms-språk. Jeg kan ikke fordra det!

 

Ja, leste også om noen idioter som skrev sms-språk på norsk-stilene? Ærlig talt! Dagens ungdom, som HolgerLudvigsen referte til i sta(d), har ikke bare begynt med sms-språk. De er født uten "det mellom ørene". Regner de med å få en god karakter på en slik stil?

 

Dette skal være grunnlaget deres videre i livet, og da mente de at det å skrive sms-språk var bare helt greit på stiler. Hva slags tankegang er dette?

 

Vel, har sikkert noen feil her, selv om jeg har mine tvil, men jeg er stuptrøtt. Har redigert på film i hele dag, og skal stå tidlig opp i morgen.

 

Natta folkens - jeg tar kvelden.

Lenke til kommentar

Hei, ikke rakk ned på småguttene! Er personlig 16 år, og sånn "1337" og sms-språk har jeg aldri vært noe fan av.

 

Vet ikke helt hva folket mener om "lol", men det bruker jeg.

 

Hva i all verden tenker de med hvis de skriver sms-språk i en stil?

Japp, de hadde hjernen på riktig plass ser jeg.

Lenke til kommentar

Alle vet at det er "saet"

 

EDIT: Uff, så typisk; selvsagt en av de nye forumbrukerne som har startet den grammatikksyndige tråden. Jeg kan ikke erindre at jeg var slik da jeg skrev mine første innlegg, forøvrig ikke så lenge siden heller.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
Alle vet at det er "saet"

 

EDIT: Uff, så typisk; selvsagt en av de nye forumbrukerne som har startet den grammatikksyndige tråden. Jeg kan ikke erindre at jeg var slik da jeg skrev mine første innlegg, forøvrig ikke så lenge siden heller.

True... True.

Lenke til kommentar

Fra en ikke navngitt kilde:

 

folk kaller altså "PCEN" altså de som er maskinen kabinettet det som er inni altså  (ble innvikla) for "harddisk"!!

 

Innlegget er i sammenheng med en diskusjon om hva et kabinett m/innhold heter. Komma eller punktum var tydeligvis en luksus, men "!( var greit.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
Jeg tenker på og kjøpe meg adsl men vi har bare enn telefon linje og den blir brukt av stefaren min sit adsl som er no dritt.finnes det noe som jør at det går an og bruke 2 adsl på en linje?? :hmm:
:thumbs:

Antall feil jeg finner:

"tenker på og (å) kjøpe"

"adsl(,) men vi"

"har bare enn (en) telefon"

"telefon linje (telefonlinje)"

"linje(,) og den blir"

"min sit(t) adsl"

"er no(e) dritt"

"dritt.finnes (dritt. Finnes)"

"som jør (gjør)"

"går an og (å) bruke"

 

Det 2-tallet er jeg litt i stuss om. Selv ville jeg skrevet "to".

Endret av Toolshed
Lenke til kommentar
Hehe, har bare lest gjennom de siste sidene, men må si at det er mange skrivefeil her til å være en tråd hvor en skal klage over skrivefeil. Kanskje fordi man legger lettere merke til det, men fortsatt...

Ja, du har helt rett i at det er en del skrivefeil i denne tråden også. Poenget er at de skrivefeilene man finner i denne tråden som oftest er vanlige trykkefeil. De feilene vi klager på, og drar inn i denne tråden er konsekvente å/og-feil, hvis/viss/visst/vis-feil, kommafeil m.m.

Alle kan skrive en feil i ny og ne, og det har alle her inne forståelse for, men vi bryr oss i det minste om språket vårt.

Lenke til kommentar
... som jør at det går an og bruke 2 adsl på en linje??

 

Det 2-tallet er jeg litt i stuss om. Selv ville jeg skrevet "to".

Jeg mener det ville vært bedre å si "som gjør at det går an å bruke to ADSL abbonement på en linje". ADSL er jo bare en teknologi.

 

EDIT: Var forresten et håpløst eksempel på et innlegg... :nei:;)

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Akkurat Nimzo! Jeg kunne ikke vært mer enig. Dårlig norsk hemmer kommunikasjonen. Jeg tror forøvrig fortsatt at han skulle ha to ADSL-abbonement, siden han synes at farens ADSL er noe "dritt". Noe som jeg tolker betyr at det er tregt. Han vil nok ha sitt eget høyhastighetsabbonement :thumbup:

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...