TomWhittaker Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 På noen forum jeg har vært på. Er det helt ekstremt. Kjekt å. Sette mange. Punktum. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 «Diskutèr.no», «Diskutér.no». Jaha. Totalt feil bruk av aksenttegn. Å bruke ` kan man iallfall droppe. ´ kan derimot ha en liten hensikt. Problemet er at trykket allerede ligger på den e-en og ordboka tilsier at det skal skrives uten ´. Derfor vil diskuter og diskutér være akkurat det samme, og hele greia blir bare feil, feil og feil. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Rapporter fulle sydenforeldre Her sier til og med ordboka at imperativ av verbet "å rapportere" skal skrives "rapporter". Uten é. Dette er jo helt bak mål. Flertall av substantivet "rapport" skrives jo også "rapporter". Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Det er mye rart på norsk på grunn av at aksenter ikke er påbudt. Noen har funnet ut at en sving er dossert, ikke dossért eller dosért. Det synes jeg er litt merkelig, men gud (språkrådet) sa det skal være sånn. Så da får jeg høre på dem. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Jeg har vært her siden jeg var 16, er folk her nå som er 12, ingen av oss har noen problemer.. er bare mangel på allmennkunnskap, folkeskikk og kjennskap til regelemagnet som fører til at folk blir banna.. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Jeg så tidenes beste i går: Det er en mann som eier et frima som driver med trefelling, hagearbeid osv., og firmaet er oppkalt etter eieren, nemlig "Andrè Hansen" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 mye bedre, og litt dyrere. nei det er ikke vanskelig å få tak i, hvis det er ett eller annet aransjemang i nærheten av der du bor, bruker det å være oppsatt "pakkis-boder" der selger de slike dårlige soft-gunnere og kuler, kulene er kanske billige, ca 30kr for 500 kuler, hverfall etter de eg har sett. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 "Aransjemang". "Ang"-fenomenet når nye høyder! (Abonnemang, resturang osv.) Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Artikkel fra programmer.no: Når en ny versjon av det populære komprimeringsprogrammet WinZip ble lansert i forrige uke (...) Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Personlig melding på msn: "er i butikken ring om det er no vitkig som dødts fall å sånn". Lenke til kommentar
andm Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 «Diskutèr.no», «Diskutér.no». Jaha. Det jeg ville komme fram til var følgende: Det benyttes ikke aksent på imperativsformen av verb på de norske skriftspråk! Personen har skrevet ordene på to forskjellige måter på samme side, og har helt misforstått bruken av aksenter. Det jeg ikke helt forstår, er hvorfor folk alltid må bruke grav aksent over bokstaver som enten skal ha akutt aksent eller ingen i det hele tatt. Et det så vanskelig? Det er bare en håndfull ord som skrives med grav aksent på bokmål. Nesten alle er importord eller fremmedord, og det er ikke engang påbudt å bruke aksent. Hvorfor gjøre ting så vanskelig? De som ikke kan bruke aksenttegnene får heller bare kutte dem ut! Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Intrisert. Gråt med meg. Gråt med meg.. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Altså det er absolutt ikke et spill kort, men et enormt kort hvis du bruker det til det det er bereinet for. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Han nekter konsistent å si noe som helst om hva det går ut på. :!: Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Jeg irriterer meg over folk som ikke evner å skille mellom at noe utarter og at noe arter seg. Denne feilen forekommer i mange varianter, men den vanligste er at ting påstås å «utarte seg». De som føler seg truffet, kan jeg opplyse om følgende: Utarte er ikke et refleksivt verb, og har en helt annen betydning enn arte seg (som er refleksivt). Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) UNTIED! Endret 20. juni 2005 av Bandidos Pelle Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Dyslectics of the world: UNTIE! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå