Zlatzman Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 MELLOM LEGGS PAPIR Den irriterer meg hver eneste morgen. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Ja, og på skolen har de MILLI METER PAPIR :-----------P Lenke til kommentar
andm Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hvorfor eksisterer ikke bindestrek i tekster på plakater, emballasjer o.l.? Er de bevisst sløyfet, eller er nesten samtlige som står ansvarlig for store overskrifter med orddelingsfeil lite språkkyndige? (med mindre de faktisk er klar over at de skriver feil, men blir tvunget av de som har bestemt navn og skrivemåte.) I aviser, derimot, kryr det av bindestreker! Er det ikke lov å skrive ord i ett, selv ikke når det er snakk om korte, enkle og forståelige sammensetninger? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hvorfor eksisterer ikke bindestrek i tekster på plakater, emballasjer o.l.? Er de bevisst sløyfet, eller er nesten samtlige som står ansvarlig for store overskrifter med orddelingsfeil lite språkkyndige? Det er design som er viktig på emballasje. Bindestrek er stygt, og da det gjerne bare er snakk om et ord går det ikke ut over lesbarheten. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg mistenker fyllaposting vi kløpte canala gigital Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg mistenker fyllaposting vi kløpte canala gigital HAHAHAHA. Lenke til kommentar
andm Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Hvorfor eksisterer ikke bindestrek i tekster på plakater, emballasjer o.l.? Er de bevisst sløyfet, eller er nesten samtlige som står ansvarlig for store overskrifter med orddelingsfeil lite språkkyndige? Det er design som er viktig på emballasje. Bindestrek er stygt, og da det gjerne bare er snakk om et ord går det ikke ut over lesbarheten. Dessverre, ja. Ikke en liten, nedtonet bindestrek engang ... Lenke til kommentar
Ardbeg Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) @SteffyBoy: Sorry! Så ikke at du hadde brukt et kolon der... Jeg mistenker fyllaposting vi kløpte canala gigital Eller seriøs syrebruk... Edit: Har en boks med annanas i kjøkkenskapet med følgnede lapp på: Annanas ringer Endret 9. juni 2005 av OnI Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Denne sto i VG for en stund siden: Appelsins- kreller Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Kjapt spm: Flere guest pass på en kredittkort? -_- Herlig! Kudos til meg. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Kjapt spm: Flere guest pass på en kredittkort? -_- Herlig! Kudos til meg. Skrive feil med en blyant: Unødvendig bly. Finne skrivefeil: Morsomt. Henge seg selv ut i "Klagemuren": PRICELESS! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Bruke liten bokstav når kolon ikke etterfølges av en setning: invincible! Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Bruke liten bokstav når kolon ikke etterfølges av en setning: invincible! Uansett hvordan du vrir og vender på det, så er det en setning. Om den inneholder subjekt, verbal og objekt er et helt annet spørsmål. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 hvordan sprit? du bruker etanol og en eller annen lemon brus. er ikke veldig avagsert. Kos. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Uansett hvordan du vrir og vender på det, så er det en setning. Om den inneholder subjekt, verbal og objekt er et helt annet spørsmål. Det er IKKE setninger. Det er enkeltord. Setninger skal ha minst ett verb Endret 10. juni 2005 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
svamp Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hvorfor skal man ikke ha stor bokstav etter kolon når det ikke er en "setning"? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hvorfor skal man ikke ha stor bokstav etter kolon når det ikke er en "setning"? Det er egne regler for dette. Se gjerne språkrådets sider. http://www.sprakradet.no/templates/Page.aspx?id=745#kolon Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Bruke liten bokstav når kolon ikke etterfølges av en setning: invincible! OH THE HORRORS! Seriøst, en slik filleting bryr meg midt i brunøyet. En kredittkort er faktisk grusomt, kolonregler er fillesaker. Edit: Skrivefeil. Endret 10. juni 2005 av Cheezcake Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Bruke liten bokstav når kolon ikke etterfølges av en setning: invincible! OH THE HORRORS! Seriøst, en slik filleting bryr meg midt i brunøyet. En kredittkort er faktisk grusomt, kolonregler er fillesaker. Så strengt tatt skal jeg bare stjele bilen til naboen siden mord er mye verre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå