Fredrik Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Synes ordet var litt morsomt, jeg. De har jo «» rundt det. De ville trolig ikke hatt det om de hadde skrevet patch i stedet for plasterlapp. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Hva skal du med det? *terrorist?* 2 ord Potetkanon :!: Edit: æsj, taggene var vanskelige med meg i dag. Endret 5. juni 2005 av bfisk Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hva skal du med det? *terrorist?* 2 ord Potetkanon :!: Edit: æsj, taggene var vanskelige med meg i dag. Hahahaha! :!: Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 er denne lian li kabinettet verdt og kjøpe? Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Den der gikk over grensen av hva som burde vært lov å poste her i tråden ... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 er denne lian li kabinettet verdt og kjøpe? Er dette bilen bra til kjøring å til og stå stille? Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 er denne lian li kabinettet verdt og kjøpe? Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 En ting som surrer og går i hodet mitt for tiden: skal man tillate at folk sier "hvem bil", "hvem skjermkort" osv? Kvalifiserer dette for dialekt når man hører folk som bruker det konsekvent *hele* tiden? Eller må de sporenstreks korrigeres og/eller bli tvangsinnlagt? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hvordan formatere pc'en onkelig Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 En ting som surrer og går i hodet mitt for tiden: skal man tillate at folk sier "hvem bil", "hvem skjermkort" osv? Kvalifiserer dette for dialekt når man hører folk som bruker det konsekvent *hele* tiden? Eller må de sporenstreks korrigeres og/eller bli tvangsinnlagt? Jeg synes de fortjener å bli dasket i hodet med noe hardt. Jeg tviler på at det hjelper, men noe må man gjøre. Jeg nekter å være et passivt vitne til den type nedgradering av det norske språk. Lenke til kommentar
toresn Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Det er utrolig mange som skriver 'desverre' (også journalister), mens det skal skrives 'dessverre'. Irriterende! Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Det er utrolig mange som skriver 'desverre' (også journalister), mens det skal skrives 'dessverre'. Irriterende! En annen gjengangerfeil både blant journalister og andre er å skrive ifølge i to ord. Det skal skrives i ett! Men i sammenhengen 'i følge med' skal ifølge selvfølgelig deles. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hjerneteppe Hvor får folk det uttrykket fra? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hjerneteppe Hvor får folk det uttrykket fra? Jeg kjenner ikke historien til uttrykket "jernteppe", men "hjerneteppe" høres jo ut som et relativt passende uttrykk når det er noe man ikke husker. Lenke til kommentar
richardchristy Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hvem skjermkort skal jeg kjøpe? Er UTROLIG at folk kan gjøre denne feilen om og om igjen, det høres da HELT på tryne ut?! Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hvem skjermkort skal jeg kjøpe? Er UTROLIG at folk kan gjøre denne feilen om og om igjen, det høres da HELT på tryne ut?! iknow! Er så usansynlig patetisk! Hvor elendig kan språket ditt bli? Hvem/Hvilken avsnitt skal jeg lese? Grr Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Jeg kjenner ikke historien til uttrykket "jernteppe" Det kommer av at teatrene før i tiden (og sikkert enda) hadde et jernteppe som kunne falle ned og stenge scenen fra publikum. Hensikten var å kunne blokkere en eventuell brann på scenen (som fort skjedde) fra publikum. Jeg tror det ble påbudt etter en stor teaterbrann for lenge, lenge siden. Endret 6. juni 2005 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
andm Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hvordan formatere pc'en onkelig Nå lo jeg godt! Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg kjenner ikke historien til uttrykket "jernteppe" Det kommer av at teatrene før i tiden (og sikkert enda) hadde et jernteppe som kunne falle ned og stenge scenen fra publikum. Hensikten var å kunne blokkere en eventuell brann på scenen (som fort skjedde) fra publikum. Jeg tror det ble påbudt etter en stor teaterbrann for lenge, lenge siden. Hjerneteppe er ikke et eksiterende uttrykk, det er bare noe folk inbiller seg på lik linje med gidde (å gi-gir-ga) og bedde (å be-ber-ba) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå