Jørgen Sørheim Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Har gjort det. Tsk, tsk. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Har ikke nettaviser egen korrekturavdeling? Endret 21. mars 2004 av Nimzo Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 korrektur avdeling? I to ord? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Vil klage på Nynorsk. Hele språket er en gramatisk skrivefeil. Nynorsk med stor forbokstav? Den var ny! Gramatisk med èn "m"? Her ville det vært to "boter". Nytt synonym, signert "zalo". Lenke til kommentar
R.S.S Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hehe, har bare lest gjennom de siste sidene, men må si at det er mange skrivefeil her til å være en tråd hvor en skal klage over skrivefeil. Kanskje fordi man legger lettere merke til det, men fortsatt... Forøvrig er jeg ikke akkurat ren for feil selv, men jeg prøver å holde et visst nivå. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 korrektur avdeling? I to ord? It wont happen again. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Fra nå av driter jeg i skrivefeil hos andre, er jo ikke noe bedre sjøl. Endret 22. mars 2004 av Nimzo Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Graverende skrivefeil burde alltid kommenteres. Om det ikke får synderne til å skjerpe seg, så holder det dem ihvertfall nede. Ja, jeg har sterke meninger om norsknivået hos dagens unge. Lenke til kommentar
farke Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Gramatisk med èn "m"? Både "grammatikk" og "gramatikk" er korrekt. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Både "grammatikk" og "gramatikk" er korrekt. Det er feil! Det skrives utelukkende "grammatikk", med to m'er. EDIT: Se www.ordbok.no om dere er i tvil. Endret 22. mars 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Gramatisk med èn "m"? Både "grammatikk" og "gramatikk" er korrekt. Tull. "Grammatikk" skrives slik jeg gjorde nå. Bokmålsordboka. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Vil klage på Nynorsk. Hele språket er en gramatisk skrivefeil. Nynorsk med stor forbokstav? Den var ny! Gramatisk med èn "m"? Her ville det vært to "boter". Nytt synonym, signert "zalo". Var jo bare et engangstilfelle. Heretter skal jeg skjerpe meg, skal ihvertfall prøve. Noe jeg irriterer meg UTROLIG mye over er blandingen av: - hvis - viste - visste Tror jeg selv holder meg på godt nivå blant disse ordene. "Den store hvis, viste og visste prøven!" - Hvis du vil. - Jeg viste han det. - Jeg visste det! Kan ikke folk lære det? - HVIS - F.eks. hvis du vil kan du si dersom i stedet. - VISTE -> at man lot noen andre se det e.l. - VISSTE -> at man kjente til det e.l. Også får jeg håpe jeg ikke skrev noen feiler her. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Ikke minst denne forskjellen: En vis mann Hvis det var en mann da... Lenke til kommentar
DevN Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Ikke minst denne forskjellen: En vis mann Hvis det var en mann da... Haha, den har jeg sett før også ja. Hvis i stedet for vis. EDIT!! Fiksa stor forbokstav på hvis. Endret 22. mars 2004 av zalo Lenke til kommentar
DevN Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Bruker å si (i dialekt): - Jeg slådde av tv-en. Så bruker fattern å rette meg: - Du slo av tv-en. Har prøvd å lært meg det, men funker ikke, til syvende og sist blir det slådde. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg sa konsekvent "jeg gidde deg noe" når jeg var ung og naiv. Vi har alle våre svin på skogen Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg sa konsekvent "jeg gidde deg noe" når jeg var ung og naiv. Vi har alle våre svin på skogen Det heter "DA jeg var ung og naiv". Dessuten er du jo ikke så veldig gammel nå heller, akkurat... Dessuten er det forskjell på grammatisk slurv/uvitenhet og dialekt, jfr. posten over her, og det bekreftes vel av at faren, som jo også burde kunne dialekten, likevel retter på sønnens språkbruk. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Det heter "DA jeg var ung og naiv". Dessuten er du jo ikke så veldig gammel nå heller, akkurat... *Gjemme seg i putekroken* Lenke til kommentar
DevN Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg sa konsekvent "jeg gidde deg noe" når jeg var ung og naiv. Vi har alle våre svin på skogen Jeg kjenner meg igjen der. Uansett tror jeg det går bedre nå, siden jeg vanligvis blir stille en stund og tenker litt før jeg sier resten. F.eks. - Jeg... slo av tv-en. Hvilket av følgende er riktig? 1 - "Nei, det visste jeg ikke." sa han. 2 - "Nei, det visste jeg ikke.", sa han. Med eller uten komma? Er ganske blank når man skal skrive hva en annen har sagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå