ATWindsor Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Nettopp. Så hvordan skiller man mellom bil og bilde? Åpenbart vil det jo lage problemer å skrive det i et. Ta f.eks følgende: "Ola Nordmann A/S driver med bildemontering". Det er jo mange ord som har flere betydninger, det eksemplet vil jeg tippe veldig sjeldent er ett problem, når man har en kontekst. Det blir som sagt her mye flere misforståelser av feilaktig orddeling, da setningen ofte skifter betydning når man gjør det. AtW Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 TV-drepte venn som ville voldta kona Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 TV-drepte venn som ville voldta kona En som har drept en venn med en TV? Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Så da kan man altså si: AG3-drept, Bil-drept, fall-drept, strøm-drept, osv "I morges ble en amerikansk soldat granat-drept i bagdad" ...nei, slik kan man bare ikke skrive Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 En artig liten sak som fikk meg til å humre litt: har sett en del hjemmelagde filmer av wow i det siste, og da fikk jeg også lyst da men saken er at jeg ekke helt sikkert på hvordan man gjør dette da! etter alt jeg har forstått så er det vel et program som tar opp alt som skjer på skjermen, Ikke sant? men hva heter et slikt program da? Fort gjort at alle setninger ender på da da. Jeg mener, hva eller skal man skrive da? Det er jo et fint ord, er det ikke det da? Eller hva sier du da? Lenke til kommentar
Zenith Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Nettavisen: - Folk ringer meg og klager over hvor motbydelig de synes det er å se seksuelt utfordrende bevegelser blant heiagjengene, sier Houston-demokraten Al Edwards ifølge Reuters. Han mener de jentenes risting av rumper og pumper ikke har noe å gjøre på fotballkamper og andre sportsbegivenheter. Syns den var bra.. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 hva med røyke låven? hva syn,s dere om røyke låven, personelig er jeg for, syns det er dumt å måtte bli utsatt for pasiv røyking overalt. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg er helt enig! Den nye røykelåven er et genialt sted for alle røykerne, så vi ikke-røykere slipper å bli utsatt for passiv røyking! Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 hva med røyke låven? hva syn,s dere om røyke låven, personelig er jeg for, syns det er dumt å måtte bli utsatt for pasiv røyking overalt. Aaah. You beat me to it! Ukas værste på Hw.no, og det sier ikke så lite! Lenke til kommentar
atrax Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Blagdadet kom med denne: En arendalitt og hans ti år gamle sønn var meldt savnet. Det heter da arendøl? Lenke til kommentar
Zenith Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hater denne sj-lyden.. Dagbladet Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Dinside.no Nextgentel annonserte i dag at selskapet har hastigheten på selskapets ADSL-tjenester med inntil 62 prosent. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Ironisk nok i en artikkel om språket vårt. Det var her skarre r-en slo seg ned, som en av de første stedene i Norge. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 skarre r-en var et sted i Norge? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Setningen er spekket med feil. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Blagdadet kom med denne:En arendalitt og hans ti år gamle sønn var meldt savnet. Det heter da arendøl? Når jeg leste "En arendalitt" så trodde jeg seriøst det var snakk om en stein. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Hentet fra en leksjon på høyskolenivå. Orddelingen er desverre gjennomgående i disse leksjonene. - Maske topologi - Stjerne topologi - Bus (tre) topologi - Ring topologi Edit: fant en stygg post! Nå er jo hele siden fylt med sånne reklame bilder fra for skellige butikker, få bort det å sett eller inn link:P hehe Endret 6. mai 2005 av kjerts Lenke til kommentar
atrax Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Den sj-/kj-artikkelen på db.no skremte meg litt. Jeg er faktisk glad i å skille mellom sj og kj! Bare tenk på den nye kyllingrasen vi får! Tarmkylling! Æsj ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå