gspr Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Den gang da, hver gang når. Har forøvrig sett 7-Elevens forferdelige kampanje, ja - de kan vel neppe sies å være rettskrivingens høyborg Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Hehe, enig med deg. Les for eksempel på kaffekoppen. Hvis man først leser den engelske teksten, finner man ut at på den norske teksten har de brukt en udugelig oversetter Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Når jeg kom på jobben for ett par timer siden, så jeg at den nye kampanjen vår var "Pizza bit" for kun 10 kr. Haha, ja den er irriterende.. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Språket skal ikke utvikles, det skal være slik det er. Jeg er så glad for ironi, spesielt når jeg ser at folk ikke forstår den! Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) (innleg nommer 200!) EDIT: Hehe, dette er faktisk mitt innlegg nummer 200 også Endret 30. april 2005 av Snublefot Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Den gang da, hver gang når. Har forøvrig sett 7-Elevens forferdelige kampanje, ja - de kan vel neppe sies å være rettskrivingens høyborg Jeg bor 150 m. fra 7-11, og den "Dritbra tilbud"-plakaten har en deilig feil. Husker den ikke i farta, men skal sjekke det i morgen. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Språket skal ikke utvikles, det skal være slik det er. Jeg er så glad for ironi, spesielt når jeg ser at folk ikke forstår den! ..det var nok neppe ironi. Lenke til kommentar
richardchristy Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Sån skal det vere også! Need I say more? Endret 30. april 2005 av jorgen_veisdal Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Den gang da, hver gang når. Har forøvrig sett 7-Elevens forferdelige kampanje, ja - de kan vel neppe sies å være rettskrivingens høyborg Jeg bor 150 m. fra 7-11, og den "Dritbra tilbud"-plakaten har en deilig feil. Husker den ikke i farta, men skal sjekke det i morgen. Den feilen er, nettopp, "pizza bit". Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Det med "Pizza bit" hadde jeg oppdaget uansett om jeg var en ekstrem orddeler. Noe så innlysende! Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Stadig flere klarer seg uten, et tur innom reisebyrået. Flott, VG! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 På Rimi-butikken i sentrum av Lillehammer selger de ikke "pizzabit". Neinei, der selger de "pizza i bit". Genial formulering. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 dette vet jeg fordi jeg neopp har opplevd dette..... er bærte jeg trodde var keen på meg dreiv på og tafsa på kompisen min (som viste at jeg var gira på henne...) osv.... så jeg er fette forbanna, og vil faen i helvete ikke prate med den kompisen på en stund, dårlig gjort spør du meg... han viste at likte den jenta, men alikavell så pula han henne... nå vet jeg ihvertfall at han ikke er noe og samle på.. sad.gif H E L V E T E! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 - Beskjeden-het kan forebygges Dagbladet! Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 lurer på om noen vet om en plass der det går an å kjøpe flerfarge led ( mener et led som sjifter farge ) tekk for svar :!: Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Kvamme trekker fram i de aller fleste amerikanske animasjonsfilmene er heltefigurene gutter. Vis ikke vil ikke gutter se filmen. Jenter kan på den andre siden godt se filmer der 90 prosent gutter og jentene nødvendigvis ikke blir godt framstilt. Hvorfor trekker Kvamme på Fram? Jeg trodde den stod godt forvart på museum... Resten av sitatet: Finner ikke ord! Lenke til hele artikkelen. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 lurer på om noen vet om en plass der det går an å kjøpe flerfarge led ( mener et led som sjifter farge ) tekk for svar :!: Så den i OK jeg også. :!: Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Et utdrag fra en som kontaktet meg på msn i stad. Jeg kaller han Truls slik at jeg slipper unna problemer. Truls sier: er d frise eller fryse? Truls sier: når d er kaldt Stian sier: haha Stian sier: lol Stian sier: fryse Truls sier: frise Truls sier: seriøst? Stian sier: FRYSE Truls sier: i y samma driten Stian sier: hæ? Truls sier: fu Truls sier: hvordan skrives opphyset a? Stian sier: opphyset? Truls sier: kåt Stian sier: Opphisset Truls sier: k Denne personen er faktisk 17år og jeg kjenner han så godt at jeg vet at han ikke kødder. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Ungdom burde få servert Erlend Loe, Douglas Adams osv på skolen. Bedre, mer virkelighetsnære og moderne bøker -> større interesse for å lese bøker -> bedre ordforråd og språklig forståelse -> bedre norsk. Blir så inkompetent å tro at en gjeng fjortisser skal sette seg ned med Vildanden av Henrik Ibsen. Man må jo gi dem noe stimuli! En merkelig og absurd humoristisk bok om alt eller ingenting (eller begge deler), tror jeg kunne fått dem litt mer interessert. Nei gi ungdommen "Naiv. Super." når de begynner på ungdomskolen, så kanskje... Med forbehold om skrivefeil av ymse slag. Er i en litt stresset sitasjon akkurat nå (jobb). Endret 1. mai 2005 av JimL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå