ED209 Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Saftis: Leste den tråden selv. Gutten (regner med at dette var en ung person) er nettopp blitt medlem av forumet og dette var hans sjette innlegg. Moderatoren som stengte tråden skrev at dette var sms-språk. Feil. Er selv nordfra og skriver mye dialekt. Har pratet med ei som er norsklærer ved en videregående skole her i nærheten. Hun er fra vestlandet og skriver selv nynorsk, hun mener at det jeg skriver på dialekt er sidestilt med nynorsk. Eksempel: "Eg e ifra troms fylke, 30 år, har samboar og en sønn på 4 år. D moderatorn meine om at han skriv sms-språk e feil. Enkelte nordnorske ord uttales som enkle bokstava, feks. "e"="er", "det"="d". Dettan kan dæffør missførståes og bli sammenligna me sms-språk. Han Ivar Aasen kom ikje nordover, så dæffør ekje d nåkka nordnorske ord og utrøkk i nynorsken." Dette var bare et kort eksempel, men jeg håper det oppklarte litt. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) ED209: Hva du mener om saken er irrelevant. Vi har TO norske skriftspråk - bokmål og nynorsk. Pick one! Om "jeg mener" at jeg burde få skrive p2ipoiæq2boaobja, er jeg bare teit, akkurat som du bare er teit hvis du knoter ut den nordnorske grauten. Og jada, det samme gjelder for min egen bergensdialekt, den er heller intet skriftspråk! Eksempel: Å skrive "dæffør" er som den språklige ekvivalenten til å lage et symbolsk bokbål av et representativt utvalg av all norsk litteratur noensinne, samtidig som en utfører aztetiske ritualer på Aasen, innfører orddeling ved hver 4. bokstav, og vedtar skj/kj/k/sj som samme lyd. Alt i én vending. Endret 27. april 2005 av gspr Lenke til kommentar
MRN Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Har backup for 3 uker til bake liggende til en hver tid. Merkelig at han ikke skrev "back up" med det samme han var i gang... ED209; I den virkelige verden, så er ikke dialekt sidestilt med hverken bokmål eller nynorsk. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 PS Data har tilbud på Thermaltake Big Water, som er et Veskeavkjølingssystem Kanskje noe for shoppingfrelste kvinnfolk som sliter med at visakortet går varmt? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 www.jumpking.no Hørte jeg noen si orddelingsfeil? Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 "Det er en skrekk film hvor en serie morder går løs og dreper mennesker med brød kniv." Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 "Det er en skrekk film hvor en serie morder går løs og dreper mennesker med brød kniv." En serie mordere og brøde kniver? HYL! Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Verdens største industrimesse, Hannovermessen, hadde i år 6090 utstillere fra hele verden. Ble dette liksom skrevet i år 6091 da? Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 NB. Husk at selv om det er 13 kanaler er det bare 3 som er helt separert fra værandre. (1 - 6 - 13) Dette pga av kanalene overlapper værandre i frekvens. Vær, som i sau, eller som i regn? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) ...og ord deling når nye høyder: er det noen som vet hvor jeg kan få tak i salt peter syre? Endret 28. april 2005 av Ernie. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Ikke bare orddeling. Det skrives salpeter, ikke saltpeter. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 ...og ord deling når nye høyder:er det noen som vet hvor jeg kan få tak i salt peter syre? håper det er med overlegg at du skriver "ord deling"? Det er uansett orddeling på sitt verste! Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) spøre under søkelse Endret 28. april 2005 av Neptun_ Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 spøre under søkelse Vet, men hvis du leste øverst i selve innlegget så stod det "spørreundersøkelse". Han delte alt bare opp for å få det godkjent. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 ...og ord deling når nye høyder:er det noen som vet hvor jeg kan få tak i salt peter syre? håper det er med overlegg at du skriver "ord deling"? Det er uansett orddeling på sitt verste! Selvsagt skrev jeg det med vilje Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Kan noen legge inn en avarsel med "inneholder ironi" i emnetittelen? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Godt poeng, G2Petter. Det er et problem med misforstått sarkasme og ironi i denne tråden. Spesielt i den siste tiden. (... og det var ikke ironisk ment) Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Godt poeng, G2Petter. Det er et problem med misforstått sarkasme og ironi i denne tråden. Spesielt i den siste tiden. (... og det var ikke ironisk ment) Gratulerer HolgerLudvigsen!!! Du fikk innlegg nr. 5000 i denne tråden. WEEEEEEEE!!! Hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå