Skeptos Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Det er enklere å lese ord som er skrevet korrekt, samme hva. Slike ord som: markedsføringskontrollutvalgsassistent. Ja, et helt glimrende, korrekt og lesbart ord det. Bare idioter uten skam i livet velger å skrive "Markeds Førings Kontroll Utvalgs Assistent". Lenke til kommentar
gspr Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Assistent i kontrollutvalget for markedsføring er da også et alternativ. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Det irriterer meg at seriøse blader som "Illustrert Vitenskap" bruker å ha mange skrivefeil. Kan du henvise til noen konkrete eksempler? Meg bekjent er i hvert fall språket i Illustrert Vitenskap nært sagt upåklagelig - det står i følge noen heller verre til med selve innholdet. Mange hevder sågar at Illustrert Vitenskap er vitenskapens svar på Se og Hør, men selv ville jeg ikke trekke det så langt. Naturligvis har de hatt en del bommerter opp gjennom tidene, især med tanke på visse spådommer som har slått fullstendig feil, men utenom det skrives mesteparten med måte. Intensjonen er jo å presentere nyheter innad vitenskapelige kretser overfor folk flest på en lettfattelig måte. Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Hva syns dere lyder best? I et bytte mot... Som et bytte mot... Ville valgt den første, men, men. (komma etter men, er obligatorisk!) Endret 14. april 2005 av raffegutten Lenke til kommentar
atrax Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Kom over denne i en eldre tråd: Jeg så på språk greier på nrk2 , å der sa dem hva det betyddeI såfall heter det "Jeg så på språk greier på nrk2 , OG der sa dem hva det betydde". Rennefart + Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Ville valgt den første, men, men. (komma etter men, er obligatorisk!) Nei, komma (eller punktum) foran ordet "men" er obligatorisk! Endret 15. april 2005 av Ole Johan Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 skjenner jeg blir fly forbanna!! Jeg skal ikke si hva jeg kjenner jeg.... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (VG Nett) Bare minutter etter å ha avverget haiangrepet var på surfebrettet igjen! Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (VG Nett) Nordmann i 20-årene sex-tatt i Thailand Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Sex-tatt er jo en klassiker. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 ... sammen med sex-dømt. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Men det er feil å skrive det slik, er det ikke? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Helst hverken konge eller president. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 cindy burde ikkje gådt ut av idol!! erik flaa er den som burde gådt ut!!! eller eva skram!!!! de er særisøt dårlige!! kan jo ikkje synge!! cindy var en av di flinkeste i idol!!! dere tar like feil nå, som da dere stemmte ut maria haukås storeng fra idol i 2004!! skjærp dere!! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Men det er feil å skrive det slik, er det ikke? Ja, skal ikke bruke bindestrek. I tillegg er det et ganske idiotisk ord. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Ja, nettopp. Måtte bare forsikre meg om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå