Skeptos Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Dag bladet. Den neste IT avisen? :!: Politiet har ranet til seg bevis, altså? ---------- Ole Johan: Regner med du skriver kun for bokmål, for i nynorsk er det ikke lov å skrive f.eks. "hardware.nos", tvert imot. Gjelder også navn Ja. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) *snip* Deg husker jeg! Det var du som var så skråsikker på at "egenavn" var et ord. Før jeg slo det opp. Join Hardware.no's Pulse Team! Endret 31. mars 2005 av fredrikrb Lenke til kommentar
sim Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 På norsk deler vi ikke opp ord i flere mindre deler. Vi setter ikke apostrof foran genitiv-s. Kun i egennavn, forkortelser og i første ord i en setning bruker man stor forbokstav. "Verken" skrives uten h. Join Hardware.no's Pulse Team! Må bare quote hele greia . Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Bæsja på leggen.. verken/hverken kan skrives om hverandre (hvis/viss man vil dette)... står i ordboka. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Popit.no forum: hei en gang så snakka eg med en vakt med røtt nick men eg ble bare advart.den vakten heite ida det var bare som tips Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Ole Johan: Du er merkelig, er du. Signaturen din, for eksempel. Og angående TineMelk, det er et produktnavn. Jeg tror ikke det er mange ordbøker du finner for eksempel Duron (gammel low-end-prosessor fra AMD, viss noen lurer) i, men det er ikke feil av den grunn. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Ole Johan: Du er merkelig, er du. Signaturen din, for eksempel.Og angående TineMelk, det er et produktnavn. Jeg tror ikke det er mange ordbøker du finner for eksempel Duron (gammel low-end-prosessor fra AMD, viss noen lurer) i, men det er ikke feil av den grunn. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 At mange setter sin/sitt istedetfor s-genitiv, er også ødeleggende. For eksempel, det er det feil å skrive "Hardware.no sitt supportforum" eller "Jon Fredrik sin sykkel". Det er korrekt å skrive "Hardware.nos supportforum" og "Jon Fredriks sykkel". Om man bruker genitiv eller eiendomspronomen er vel ikke relevant? Begge er da fullstendig tillatt på bokmål. Hvorvidt det er ønskelig å benytte det i en setning, er vel mer opp til hver enkelt. I hvert fall er det ikke satt noen klare regler for hva som passer seg i akkurat bokmål; riktignok forholder det seg stikk motsatt i nynorsk, der genitivsformen er umåtelig ulovlig i en slik sammenheng, men dette har jo lite å si for bokmålen. Ellers kan en jo fint bruke andre uttrykksmåter for å fremheve eierforhold. En kan eksempelvis bruke preposisjoner og skrive "Supportforumet til Hardware.no" istedenfor "Hardware.nos supportforum". Man kan dessuten sammenskrive setningen, slik at "forumets moderator" istedenfor blir "forummoderator", og en kan omskrive setningen. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 har denne pc: denne noe som kunne hvert beder av skjerkort osv??!!???!??! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Da var den årlige skrivefeilen her igjen: april snarr Hva får folk til å skrive noe sånt? Hva i svarte er en snarr? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Da jeg gikk i førsteklasse på barneskolen skrev jeg en stil om "Nyttår saften", apropos snarr, altså. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Tror du noen ville drepe sin egen sønn, for og redde firmaet sitt? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 har hørt 3230 skal ha treig prosessor vilken sitter i 6630 trodde nå det skulle være den samme Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 men jeg lurer på om dette kan være en tidlig april snar? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Da jeg ankom jobb fr rundt 4 timer siden hang det en plakat med denne skriften på, ved siden av en benk: "Ny malt!". Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Denne lekre setningen er plasser på en "tavle" på jobben: "Vi rendyrker vår forretnings ide". Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Hvor er det egentlig du jobber hen Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 en lisste, greijt, nokk Med fare for at vedkommende skal ta seg nær av dette, poster jeg ikke hele posten, kun deler av den. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Tror nok ikke lynol er noe spesielt sjakk trekk og bruke på tanken din! vil antagelig løse opp plexin din! Sukk. must have!!!!!!!!!!!!! Oi! Hvis du bruker sååå mange utropstegn må det jo være viktig!!!!! Lenke til kommentar
MRN Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Det å justere fonten opp og så ned sørger for at det retter seg automagisk. "automagisk" var et fint ord, men det var nok automatisk han/hun prøvde å formidle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå