Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg husker ikke hva reglene sier, men jeg har lagt merke til at "dem" brukes når man snakker om et objekt i en setning, og ikke et subjekt.

 

F.eks.

 

De hopper (Her er "de" subjekt)

 

De hopper på dem (Her er "dem" et objekt)

 

Dermed har nok Word rett, siden preposisjoner (som f.eks. "på", "med", etc) som regel brukes før objekt.

 

Som sagt, jeg fulgte heller ikke med på dette temaet på skolen, men jeg synes regelen min virker logisk og stemmer med hvordan det brukes.

Lenke til kommentar
Jeg uttaler "og" som "og". Ellers hadde jo "og/å-regelen" blitt uttalt "å-å-regelen".

Sier "og" som "å", jeg.

F.eks. "æ å han" (jeg og han).

 

Nei, er det noe jeg ikke får til, er det og/å.

Har vel mest med dialekten å gjøre. Jeg er stavangermann, og sier ganske tydelig og.

Hvis man kommer fra Stavanger er det greit! ;)

Det som irriterer meg mest er folk som gjør det uten å kunne regelen.

Lenke til kommentar
Msi mega veiw 566

 

Minus med spilleren:

DORLIG BRUKER GRENSESNITT. SER UT SOM NOE SOM ER LAGET TIL BARN.

1. Virker til at man ikke kan lage play liste

2. Man kan ikke utføre andre oppgaver (feks. skifte sang) mens spilleren utfører en handling.

3. Kan ikke spille av ogg.

4. Voice rec. funksjonen kunne vært bedre. Virker ikke som om at det er mic. inngang.

6. Litt sånn plastikk i strukturen

 

Pluss med spilleren:

1. Sd-slott inn

2. Spiller av mp3 på en flott måte

3. God lagringsplass (20 Gb.) til god pris (3300 kr.)

4. AV rec./Audio rec. Virker veldig bra.

5. AV ut. virker veldig bra

6. God LSD skjerm. Funker utmerket til bilde browsing og film avspilling.

7. To batteri

 

Endelig komentar:

Når spilleren først er kjøpt så kommer jeg nok til å få mye glede av spilleren. Kan overføre bilder uten kabel osv. Men er nokså skuffet over software/brukergrensesnittet. Håper at det siste vil bli utbedret med software oppdateringer.

Spilleren kan anbefalles, på tross av begrensningene i brukergrensesnittet. Men for dem som dette vil være et problem for. Unngå spilleren!!

Lenke til kommentar
Jeg husker ikke hva reglene sier, men jeg har lagt merke til at "dem" brukes når man snakker om et objekt i en setning, og ikke et subjekt.

 

F.eks.

 

De hopper (Her er "de" subjekt)

 

De hopper på dem (Her er "dem" et objekt)

 

Dermed har nok Word rett, siden preposisjoner (som f.eks. "på", "med", etc) som regel brukes før objekt.

 

Som sagt, jeg fulgte heller ikke med på dette temaet på skolen, men jeg synes regelen min virker logisk og stemmer med hvordan det brukes.

Virker logisk det der, med tanke på at det direkte objektet skal stå i akkusativ i språk som fortsatt bruker kasus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...