DevN Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg uttaler "og" som "og". Ellers hadde jo "og/å-regelen" blitt uttalt "å-å-regelen". Sier "og" som "å", jeg. F.eks. "æ å han" (jeg og han). Nei, er det noe jeg ikke får til, er det og/å. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Tok dette bildet i går kveld. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hvor Finner Man Poker Sjetonger? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg uttaler "og" som "og". Ellers hadde jo "og/å-regelen" blitt uttalt "å-å-regelen". Sier "og" som "å", jeg. F.eks. "æ å han" (jeg og han). Nei, er det noe jeg ikke får til, er det og/å. Har vel mest med dialekten å gjøre. Jeg er stavangermann, og sier ganske tydelig og. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Følgende er virkelig irriterende: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=267890 Litt ned på siden finner man følgende: - Jeg har arvet pappas kropp, sier den atletiske langrennsløperen som tar 170 kilo i knebøy. Tar 170.000 i knebøy sa du? 170.000 hva? ganger? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 - Jeg har arvet pappas kropp, sier den atletiske langrennsløperen som tar 170 kilo i knebøy. Tar 170.000 i knebøy sa du? 170.000 hva? ganger? Øhm... Huh? Lager ikke du problemer ut av ingenting nå? Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Tar 170.000 i knebøy sa du? 170.000 hva? ganger? Så jeg er ikke alene om å bli irritert i hjel av slikt? Kjekt å vite! Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Lager ikke du problemer ut av ingenting nå? Det er da ikke en liten slurvefeil - kilo er kilo, kilogram er kilogram. Snakker man om kvantitet, kan man benytte førstnevnte, mens sistnevnte skal omhandle masse. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Så enig, så enig. Men muntlig er det generelt akseptert at kilo i den rette sammenheng betyr kilogram. Det er synd det ville blitt et rot om SI skulle blitt omdefinert slik at gram (=1 av dagens kilogram) skulle blitt den nye enheten for masse. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Var forøvrig på en presentasjon om Statoil her om dagen, holdt av en fyr med doktorgrad i industriell matematikk. Den hadde en orddelingstetthet på linje med en gjennomsnittlig fjorten år gammel CS-spiller. Jeg ble skremt - svært skremt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg skjønner ikke hvorfor vi skla lære å skrive nynorsk? kommer aldri til å gjøre det, forstår ny norsk uansett. NY NORSK *skriver under* Ikke min utheving, heller. Lenke til kommentar
moray Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Tok dette bildet i går kveld. Dette begynner virkelig å bli skremmende. Går på sikkerheten løs, jo.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Så enig, så enig. Men muntlig er det generelt akseptert at kilo i den rette sammenheng betyr kilogram. Det er synd det ville blitt et rot om SI skulle blitt omdefinert slik at gram (=1 av dagens kilogram) skulle blitt den nye enheten for masse. Å, det varmer så utrolig godt om hjerterota å se at jeg ikke er den eneste som har tenkt det. AtW Lenke til kommentar
atrax Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 oj e ei stond te då ja e berre lev 13 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Dette kommer ikke fra dette forumet, men etter å ha funnet denne tråden og sett dette innlegget, måtte jeg bare. Etter det jeg er det med ulovlig kopiering er ORSAK nok av moms, for høy pris hadde dvs vært nede som i 30-50,- pr cd trenger man nok ikke kopiere for å ha til hjemmebruk/bilen som dvs enkelt stripe hva i VERDEN av staten gjør ALT for vi må betale enda mer og mer. Hva blir neste? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Uff, jeg skrev "like vel" på CS-forumet (i stedet for "likevel"). Gadd forøvrig ikke å fikse den. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Uff, jeg skrev "like vel" på CS-forumet (i stedet for "likevel"). Gadd forøvrig ikke å fikse den. Heter det ikke "for øvrig"? Mej Å Han Even På Juleballe =) Lenke til kommentar
DevN Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Heter det ikke "for øvrig"? Mulig. I følge ordboka på nettet gjør det, men Microsoft Word reagerer ikke på "forøvrig". Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg trodde Microsoft Word var grunnen til at orddeling er blitt et så stort problem her i landet... Lenke til kommentar
svamp Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 SteffyBoy, det er det sikkert noe i: Harry Hurt Det er utrolig mange sånne word-stavekontroll-artikler på den siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå