Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

noen har dysleksi og andre har ikke det

Ja, 5-10% har dysleksi, og de andre bare skylder på det i forsvar for egen latskap.

Er det virkelig mellom fem og ti prosent av landets befolkning som er dyslektikere, eller var dette bare tall som du tok rett ut av luften?

 

Forøvrig:

I'm so agree...

Me two.

Jeg tok det fra denne siden.

Definisjonen av "dysleksi" er for øvrig veldig flytende, og du kan antakelig finne estimat som varierer med opptil 15%, alt ettersom hvordan man definerer det og beregner mørketallene.

 

F.eks. opererer Wikipedias engelske variant med et tall på 5-15%.

 

Edit: For øvrig synes jeg tallet høres noe høyt ut selv, da dysleksi bare er en fysiologisk betinget undergruppe av lese- og skrivevansker.

Man kan jo ha lese- og skrivevansker som har oppstått på grunn av at man brukte tiden på dataspill og nettet i stedet for å lese en bok eller gjøre lekser mens man gikk på barne- og ungdomsskolen.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan jo ha lese- og skrivevansker som har oppstått på grunn av at man brukte tiden på dataspill og nettet i stedet for å lese en bok eller gjøre lekser mens man gikk på barne- og ungdomsskolen.

Vel, selv har jeg både bøker, TV/film, internett og spill å takke for mine skrivekunnskaper. Det kommer jo selvfølgelig litt an på hva man spiller og hva man gjør på nettet. Henger man på forum.cs-spillende-analfabeter.no, så lærer man gjerne ikke så mye nytt.

Lenke til kommentar
HJeelp Det kommer opp på skjermen spillet er skadet på alle mine spill.Jeg har prøvd og rense dvd romen ti tusen ganger men det hjelper ikke. Hva skal

jeg gjøre Den er ikke chipet men har tengt og chippe den og sette inn ny hd men så klikkan da??????

Argh! Jeg hater slike idioter som tror at det som høres riktig ut i hodet deres er fullt forståelig for andre.

Lenke til kommentar
Du må ha et stort (trykk-kammer) og et lite rør (løp), en overgang fra stort til lite rør, samt et endestykke til det store røret.

I trykk-kammeret lager du et lite hull på tjukkelse med en stavlighter (en slik lang en som brukes til å tenne i peisen osv.), og fyller litt (viktig; litt) startgass (hold inne ventilen i maks 1 sekund - startgass fås kjøpt på de fleste bensinstasjoner).

 

Kreativ bruk av paranteser, her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...