Saftis Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) noen har dysleksi og andre har ikke det Ja, 5-10% har dysleksi, og de andre bare skylder på det i forsvar for egen latskap. Er det virkelig mellom fem og ti prosent av landets befolkning som er dyslektikere, eller var dette bare tall som du tok rett ut av luften? Forøvrig: I'm so agree... Me two. Jeg tok det fra denne siden. Definisjonen av "dysleksi" er for øvrig veldig flytende, og du kan antakelig finne estimat som varierer med opptil 15%, alt ettersom hvordan man definerer det og beregner mørketallene. F.eks. opererer Wikipedias engelske variant med et tall på 5-15%. Edit: For øvrig synes jeg tallet høres noe høyt ut selv, da dysleksi bare er en fysiologisk betinget undergruppe av lese- og skrivevansker. Man kan jo ha lese- og skrivevansker som har oppstått på grunn av at man brukte tiden på dataspill og nettet i stedet for å lese en bok eller gjøre lekser mens man gikk på barne- og ungdomsskolen. Endret 16. februar 2005 av Saftis Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Man kan jo ha lese- og skrivevansker som har oppstått på grunn av at man brukte tiden på dataspill og nettet i stedet for å lese en bok eller gjøre lekser mens man gikk på barne- og ungdomsskolen. Vel, selv har jeg både bøker, TV/film, internett og spill å takke for mine skrivekunnskaper. Det kommer jo selvfølgelig litt an på hva man spiller og hva man gjør på nettet. Henger man på forum.cs-spillende-analfabeter.no, så lærer man gjerne ikke så mye nytt. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Lekse i media lureri Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Blant dem det 300 meter høye verdenskjente tårnet fra verdensutstillingen i 1989. Dette er jo helt klart en trykkleif, men jeg synes den var litt artig uansett. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Ambaseden i India (ambassaden) :!: Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 HJeelp Det kommer opp på skjermen spillet er skadet på alle mine spill.Jeg har prøvd og rense dvd romen ti tusen ganger men det hjelper ikke. Hva skaljeg gjøre Den er ikke chipet men har tengt og chippe den og sette inn ny hd men så klikkan da?????? Argh! Jeg hater slike idioter som tror at det som høres riktig ut i hodet deres er fullt forståelig for andre. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 hi techfjllferie - ITavisen Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) LEne Maril Endret 17. februar 2005 av TLZ Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Men den planlagte flyreisen ble mildertidig innstilt!!!!!!!!!!!1111 looL!11 hehe rofel Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Var det skrevet av en journalist? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Hvordan bøyer man ordet wire? Jeg får der rett og slett ikke til å se korrekt ut. En wire - wire'en/wireen/wiren - flere wire'e/wiree/wire - de wire'ene/wireene/wirene Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Du kan bruke "vaier" En varier - vaieren - vaiere - vaierne Edit: Det var jammen riktig tråd å "leife" i. Endret 17. februar 2005 av G2Petter Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Det blir vel litt vanskelig å bøye et ord som ikke er norsk etter norske bøyingsregler. EDIT: Hør på G2! Endret 17. februar 2005 av TLZ Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Du kan bruke "vaier"En varier - vaieren - vaiere - vaierene "Vaier" er glimrende. Men det blir vel "alle vaierne" i flertall bestemt form. Akkurat som det heter lærerne, ikke lærerene. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) "Vaierne" stemmer ja. Edit: Derja. Endret 17. februar 2005 av Goophy Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Du må ha et stort (trykk-kammer) og et lite rør (løp), en overgang fra stort til lite rør, samt et endestykke til det store røret. I trykk-kammeret lager du et lite hull på tjukkelse med en stavlighter (en slik lang en som brukes til å tenne i peisen osv.), og fyller litt (viktig; litt) startgass (hold inne ventilen i maks 1 sekund - startgass fås kjøpt på de fleste bensinstasjoner). Kreativ bruk av paranteser, her. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Det er en årlig kåring av hverdens styggeste hunderase HVERDENS? Den er ny for meg. EDIT: @Endre: Du bruker ikke ' på norsk. Det heter ikke "Endre's" eller "Joakim's". Dropp ' på norsk. Endret 17. februar 2005 av Bandidos Pelle Lenke til kommentar
riktig Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 HVERDENS? Jeg tror aldrig jeg har sett noe hverre enn det der. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Hfolk setter en H foran alt i dag. Eneste jeg ennå ikke har sett er "hvær", i stedet for "vær" (som i regnvær). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå