Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Over eller under tolv er vel ikke det helt store spørmålet. Jeg har problemer med både enmilliardsyttentusenogfemtitre og 3, men ikke med verken tretten eller 20. Kan man ikke bare skrive slik man synes er mest hensiktsmessig, da? :)

Forøvrig:

Har lyst til og vite hvordan jeg får lest hvemmapper som er i en mappe.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Så nettopp dette fra en annen kar:
Di
(istedenfor "de")

Den feilen har jeg faktisk ALDRI i hele mitt liv sett før. Jeg lærte den feilen i tredje klasse (eller noe sånt). :ermm:

En ganske vanlig feil her hvor jeg bor. Det som imidlertid er enda mer utbredt er å bruke "de" i stedet for "di", eksempelvis "morra de er stygg", "katta de stakk ut en tur" etc.

Lenke til kommentar
Her har dere noen bilder av pcen min, og ja jeg syns det er litt mye ledning rot der, så derfor lurte jeg på om noen hadde noen lure tips de kunne komme med som kansje kunne gjort ledning rotet mitt litt mindre?  :p

Fortsetter..

Legge bak hovedkortet var en lur idet, jeg har jo et avtakbart hovedkort brett så det kan vel være mulig, men "få de ut mot kantene" hva mente du med det?
Lenke til kommentar
Man sier jo ikke gulrotg, gjør man vel?

HVA!? Gjør man ikke?

Trodde forresten "artig" var et utdatert ord, erstattet med "morsomt" eller "morsomtg". ;)

EDIT: Vel, om ordet er "udatert" kan diskuteres.

Endret av DevN
Lenke til kommentar
Nårtid ble "artig" utdatert?

Hmm, jeg skulle egentlig sagt "litt utdatert".

Jeg påstår ikke at det er, men jeg føler det.

"Artig" er mer dialektord nå, tror de fleste bruker "morsomt" når de skriver. Men som sagt, bare noe jeg føler. Sjeldent jeg leser et innlegg hvor ordet "artig" er brukt. «No offence,» men det høres litt useriøst ut.

Er det riktig å skrive komma innfor anførselstegnene? Slik jeg har lært det fra undertekster på filmer.

(Forbehold på skrivefeil i engelske uttrykk.)

Lenke til kommentar

"Dessuten, har vi enda ikke sagt opp de ansatte," kommenterte Siw til lokalavisa.

Mange ønsker den nye "landeplagen" velkommen.

Et eksempel på tegnsetting både inne i og utenfor anførselstegn. Jeg er sannelig ikke helt sikker. Mener det er greit å la det stå inni når det er en replikk hvis semantiske struktur tilsier at er uavsluttet... eller noe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...