nr.4 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Med fare for å drite seg ut, bruker man ikke staving av tall når tallet er under 12? Det er i hvert fall det som regnes som godt språk. Om det ikke er lov å bruke tall vet jeg ikke. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Over eller under tolv er vel ikke det helt store spørmålet. Jeg har problemer med både enmilliardsyttentusenogfemtitre og 3, men ikke med verken tretten eller 20. Kan man ikke bare skrive slik man synes er mest hensiktsmessig, da? Forøvrig: Har lyst til og vite hvordan jeg får lest hvemmapper som er i en mappe. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Så nettopp dette fra en annen kar:Di (istedenfor "de") Den feilen har jeg faktisk ALDRI i hele mitt liv sett før. Jeg lærte den feilen i tredje klasse (eller noe sånt). En ganske vanlig feil her hvor jeg bor. Det som imidlertid er enda mer utbredt er å bruke "de" i stedet for "di", eksempelvis "morra de er stygg", "katta de stakk ut en tur" etc. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Årets Idol vinner (...) årets Idol deltaker (...) gå videre med musikk karrieren (...) I og for seg ikke noen bombe at årets idol vinner Endret 31. januar 2005 av Saftis Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Her har dere noen bilder av pcen min, og ja jeg syns det er litt mye ledning rot der, så derfor lurte jeg på om noen hadde noen lure tips de kunne komme med som kansje kunne gjort ledning rotet mitt litt mindre? Fortsetter.. Legge bak hovedkortet var en lur idet, jeg har jo et avtakbart hovedkort brett så det kan vel være mulig, men "få de ut mot kantene" hva mente du med det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hvis det er noe jeg ergrer meg over så er det folk som skriver "bakgrund" etc. Irriterende. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 ... og ikke minst "aldrig". Hvor pokker kommer g-en fra? Man sier jo ikke gulrotg, gjør man vel? Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 ... og ikke minst "aldrig". Hvor pokker kommer g-en fra? Man sier jo ikke gulrotg, gjør man vel? Vel, man skriver da "artig", så det er kanskje derfor så mange blir forvirret? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Man sier jo ikke gulrotg, gjør man vel? HVA!? Gjør man ikke? Trodde forresten "artig" var et utdatert ord, erstattet med "morsomt" eller "morsomtg". EDIT: Vel, om ordet er "udatert" kan diskuteres. Endret 1. februar 2005 av DevN Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Nårtid ble "artig" utdatert? Forøvrig; gode internet leverandører Lenke til kommentar
guezz Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 En sjikkelig fetisj, med andre ord. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Nårtid ble "artig" utdatert? Hmm, jeg skulle egentlig sagt "litt utdatert". Jeg påstår ikke at det er, men jeg føler det. "Artig" er mer dialektord nå, tror de fleste bruker "morsomt" når de skriver. Men som sagt, bare noe jeg føler. Sjeldent jeg leser et innlegg hvor ordet "artig" er brukt. «No offence,» men det høres litt useriøst ut. Er det riktig å skrive komma innfor anførselstegnene? Slik jeg har lært det fra undertekster på filmer. (Forbehold på skrivefeil i engelske uttrykk.) Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg har lært at det skal stå utenfor - i hvert fall på norsk. Eksempel: "Det er ikke sant", hevdet jeg. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 "Dessuten, har vi enda ikke sagt opp de ansatte," kommenterte Siw til lokalavisa. Mange ønsker den nye "landeplagen" velkommen. Et eksempel på tegnsetting både inne i og utenfor anførselstegn. Jeg er sannelig ikke helt sikker. Mener det er greit å la det stå inni når det er en replikk hvis semantiske struktur tilsier at er uavsluttet... eller noe Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Nårtid ble "artig" utdatert? Nårtid? "Når" mener du vel? Artig er da et helt greit ord. Fint å ha mange synonymer å bruke. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Mer fra diskuter.sol.no: hei. e æi jænte på 15 år!! i he au lurt på ta her... å i syns d e kjæmpe støkt, mn no so i he læst alle sa svaræ her, so e i stolt i æ... me kanj kalle åss litt spesiæll me 2 trur i..hehe kjæmpe gla d ikje bære va i so ha "lange lepper" Kozy M.M Lenke til kommentar
gspr Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 hei. e æi jænte på 15 år!! Jøssenavn, nå har jeg aldri... Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Mellomrom før tre punktum, gspr. Fy på deg. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hvem er de beste sidene fir iPod idioter? Ja, si det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå