Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nyhet på HW igår: "AMDs Centrino utfordrer – Turion"

... og jeg som trodde det var Intel som hadde Centrino ...

Den setningen er vel riktig? Hadde du fjernet bindestreken, hadde det blitt "AMDs Centrino". Slik setningen er nå, blir det omtrent det samme som "AMDs Centrino utfordrer, Turion.

Lenke til kommentar

Det er uten tvil en orddelingsfeil. Skulle vært "AMDs Centrinoutfordrer/Centrino-utforder - Turion".

Slik det originalt er så kan man tro at AMD har noe som heter Centrino og at det er noe som skal utfordre Turion, mens det i virkeligheten er motsatt.

Edit: det var seint og jeg var trøtt :blush:

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Det er uten tvil en orddelingsfeil. Skulle vært "AMDs Centrinoutfordrer/Centrino-utforder - Turion".

Slik det orginalt er så kan man tro at AMD har noe som heter Centrion og at det er noe som skal utfordre Turion, mens det i virkeligheten er motsatt.

Det er nok en orddelingsfeil, men jeg er uenig i at setningen kan misforståes :)

Lenke til kommentar
Ernie.:

"orginalt" og "Centrion"? :p

Skrev det 04:31. Hva forventer du? :p

Slik det orginalt er så kan man tro at AMD har noe som heter Centrion og at det er noe som skal utfordre Turion, mens det i virkeligheten er motsatt.

Det er nok en orddelingsfeil, men jeg er uenig i at setningen kan misforståes :)

Vel jeg måtte lese overskriften 2 ganger før jeg skjønte hva det faktisk var snakk om ...

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Dette innlegget må være det dummeste EVER!!

Det burde vel ha vært "det", og ikke "dette", der?

Hmm, "dette" er jo objektsform, og burde jo derfor ikke brukes om subjekt, men jeg kan ikke forestille meg at det er feil.

Er ikke helt i dus med reglene her.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
Dette innlegget må være det dummeste EVER!!

Det burde vel ha vært "det", og ikke "dette", der?

Hmm, "dette" er jo objektsform, og burde jo derfor ikke brukes om subjekt, men jeg kan ikke forestille meg at det er feil.

Er ikke helt i dus med reglene her.

Synes det høres ut som om han refererer til sitt eget innlegg med "dette"... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...