Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

ja men jeg må ha pci x for at den skal takle scsi raid det brånd brede på 640mbt jeg veit ikke om pci express klarrer scsi disker på raid 0 jeg vil ha full ytelse og svar på cpu jeg vil ha 2 stk cpu men hvis det fins et hk som tar pci x med 1 cpu så er det ok helst 64 bit

 

*Gispe etter luft*

hva err d me fålk å pungdum, kåma, åsv. D er d j iriterer meg messt åver.

 

[EDIT] En skrivefeil, lagde flere. :D

Endret av zalo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo lettere og skrive det slik som de vil ha det da. En sier køpp, så hvorfor slite med det engelske når en kan gjøre det letter med norsk.

 

Jeg sier beiken også jeg, når jeg tenker meg om så har jeg faktisk skrivi det slik noen ganger før.

 

 

 

Før het det jo

Caufaur.... eller noe i den durem

Sjåfør

 

Var noen andre slike merkelige ord også. Når de skulle endre det så var det jo mange som var mot det også da.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egentlig syntes jeg at alle land kunne snakka og skrivi et språk. Hadde vert så mye lettere. Alle land skulle skifta til Engelsk i grunnskolen, og skippa sit eget språk.

Lenke til kommentar

Synes det er greit slik det er.

 

Skjønte ikke helt hva du mente med dette og si det, altså du mener å skrive det slik som man sier det?

 

Må bare si at det hadde vært idiotisk. Tror dessuten jeg sliter mer med å skrive det slik jeg sier det, enn slik det skrives på rent bokmål.

Bokmål er ganske enkelt, og engelske utrykk er greit å ha i norsken.

 

Kan hende jeg har misforstått noe.

Hva mener du egentlig? At hele verden skulle snakke et språk? F.eks. engelsk?

Min mening: Noe av det dummeste jeg har hørt...

 

OBS. Var ikke for å virke frekk eller noe sånt, bare min personlige mening.

Lenke til kommentar

Det hadde vert lettere for sånne som meg som ikke er så språkkyndige om alle snakka et språk. Kan ikke se noe spenning i språk akuratt, så det hadde ikke vært noe stort tap.

 

 

 

Trudde foresten mange av dere likte det norske språket jeg, det er vel grunnen til at dere pirker på alt og alle. Hvorfo vil dere da ha engels i norsken da? Trudde dere var ute etter et norskt språk jeg, siden dere er så pirkette.

Lenke til kommentar

Litt engelske utrykk er vel i dagligtalen og er greit å bruke av og til, det motsatte:

 

Jeg 'are' en 'user' av hardware.no.

 

Som er totalt idiotisk.

Ville ikke si at vi er pirkete, det er jo forskjell på å ikke forstå og sånt. Mener du det er pirkete å reagere på noe sånt:

 

< je ha prosesor å vifta dn se desvere ut ti å ike gå runt ka ska je jøre kansje sjøpe ny vifta >

 

Det er heller UNATURLIG å ikke reagere på sånt.

Noen skrivefeil i ny og ne kan forekomme hos alle, så reagere på dette ville vel vært litt pirkete:

 

< Jeg har en prosessor og en vifte, den ser dessverre ikke ut til å gå rundt. Hva skal jeg gjøre? Kansje kjøpe ny vifte? >

 

Ble dårlige eksempler, men det er ikke poenget uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...