DevN Skrevet 18. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2004 DevN og SteffyBoy: En viss grad av muntlig språkføring må da være naturlig i et diskusjonsforum, eller hva? Fra min side er det bare spøk, da. Har du lest innleggene mine på CS-forumet, er jeg ganske sikker på at du finner en mengde skrivefeil. Men helst ikke gjør det. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2004 DevN og SteffyBoy: En viss grad av muntlig språkføring må da være naturlig i et diskusjonsforum, eller hva? Fra min side er det bare spøk, da. Me 2. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 19. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2004 Den norrønne troen var ikke imot vold. Den var får blod hevn, og med guden Odin som var for krig og vold.Vikingenne sa ikke at religionen vår er imot dette så det er kunn enkelte folk som er ekstemister og missforstår religionen helt. Islam og kristen dom sier de er for fred og harmoni, men de klarer ikke følge det. Vel, får Blod hevnen sin, og hvorfor er Kristen så dom? Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 19. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2004 Hva med "når vi feirer jul"? Den gang da, hver gang når. Den gangen vi gjorde ditt og datt, da vi gjorde det. Når vi gjør det og det, når vi skal gjøre det og det. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 19. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2004 Christine Guldbrandsen skriver ganske dårlig norsk: VG.no Hehe... allmennfagg Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 19. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2004 Hva med "når vi feirer jul"? Den gang da, hver gang når. Den gangen vi gjorde ditt og datt, da vi gjorde det. Når vi gjør det og det, når vi skal gjøre det og det. Poenget mitt var at du sa at "når vi bla bla" var feil. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 19. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2004 Hva med "når vi feirer jul"? Den gang da, hver gang når. Den gangen vi gjorde ditt og datt, da vi gjorde det. Når vi gjør det og det, når vi skal gjøre det og det. Poenget mitt var at du sa at "når vi bla bla" var feil. "Når vi feirer jul har vi det bra." hvor er feilen ? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 19. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2004 "Når vi feirer jul har vi det bra." hvor er feilen ? Seriøst, leser du før du svarer? Du sa følgende: Arg, når skal folk lære seg forskjellen på da/når ? Feil: "Når vi bla bla." Rett: Da jeg bla bla. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 19. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2004 "Når vi feirer jul har vi det bra." hvor er feilen ? Du sier at "når vi blablabla" er feil. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 19. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2004 :!: , okey skjønner. Snakker om å klage på andre. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 19. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2004 Hehehe. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 19. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2004 Så feil går det ann å ta. Men uansett: Det jeg irriterer meg over er når folk (og meg selv ) bruker når for å beskrive en handling som har skjedd. Man skal heller bruke da. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 19. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2004 En i klassen min (som for øvrig har bodd i USA i tre år) skrev følgende i overskriften på sin engelskstil: "Whant a better life?" Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 19. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2004 "Når vi feirer jul har vi det bra" er en hundre prosent grei setning. Det beskriver noe som opptrer regelmessing, eller som antas å komme. Enkel futurum kan lages ut fra presens, som f.eks. "bussen kommer om to minutter". Dette er greit. Da/når-problematikken konkretiserer seg til presens og preteritum, ikke noe annet. Skal man på død og liv bruke "da", må man heller skrive "da vi feiret jul [eks i fjor], hadde vi det bra". Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 19. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2004 Hvorfor valkte du akkurat det brukernavnet? Selvsagt er det riktig, det er jo slik man uttaler det. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 19. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2004 Tenk at de skriver det feil første gang, og skriver det riktig neste gang. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 20. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2004 Hvordan øke fett forbreningen?!? Vræl Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 20. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) nokk er sinnssykt irriterende! Edit: Neste gang holder jeg kjeft.. Endret 20. desember 2004 av |/|etallica Lenke til kommentar
DevN Skrevet 20. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) det er også sinnssykt irriterende det jeg gjør. Finn en feil. EDIT: Det var ikke "sinnssykt" jeg var ute etter, men er det feil? Skal det være "sinnssyk" der? Endret 20. desember 2004 av DevN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå