Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ergrer meg over "forsatt", jeg. For en SIMPEL skrivefeil. :roll:

Hehe, forsatt har nok jeg og skrevet. Ikke fordi jeg ikke vet hvordan det skrives, men glippa første 't'.

 

Er liksom ikke noe tess å skrive rent bokmål, og er jo bare en fordel at man kan det. F.eks. skal man skrive søknad på jobb, f.eks. om å skrive norske tekster til en film, tja... Hvor langt kommer man? :scared:

Lenke til kommentar
jeg synes likestillingen er ferdig. jeg synes begge kjønn er ganske så likestilte nå. men alikevel så skal kvinnene ha mer, som for eksempel tåpelige ting som kjønnskvotering.

Kvinner har lov til si hva det skal være av nedverdigende ting om men, men hvis men sier noe nedverdigende om kvinner blir de stemplett som gammeldagse. ikke det at jeg har noe behov for å si noe negativt om kvinner, jeg synes det bare er teit at kvinner kan si hva de vil til oss uten at vi kan si noe tilbake. dette er gjenomgående nå for tiden. kvinner skal ha alle privilegiene som de en gang hadde, men i tilleg skal de også ha alle de privilegiene som det før var men som hadde. det oppfattes som mye være å være uhøflig mot en kvinne enn hvis du skulle sagt akkurat det samme til en man. dette er da ikke riktig for nå som kvinnene har fått alle våre gamle privilegier burde vel de gi slipp på de gamle privilegiene som kun kvinner hadde før. vi sitter igjen med ett samfunn der kvinner får i både pose og sekk, mens mennene sitter igjen med stadig mindre og mindre. jeg velger å kalle dette den nye kjønnsdiskrimineringen.

Er åpen for alle SERIØSE meninger, men jeg vil gjerne ha det sagt at selv om jeg snakker mennenes sak her så er jeg ikke for at dere kommer med dumme nedlatende påstander om kvinner. dette gjelder selvsagt også men. så hold dere i skinnet!

 

Vedkommende har tydeligvis allergi mot stor bokstav etter punktum. Snakk om at budskapet går tapt pga dårlig norsk. Synd.

Lenke til kommentar
Troden får framtidige norsk Lererer er joh fosat ope jo.

 

 

Kjøner ike att derre gider og bry dere om skrivfeil jeg. Det må da vere veldi stresene og tenke på det hele tia.

Oj! Så tøff du var!

Følte meg ikke tøff, men takker for at du syntes jeg er tøff. :p

 

 

 

Legger skjelden merke til skrive feil jeg. Var en i klassen som viste meg noe han hadde skrevet. Han lurte på om jeg kunne si han hva han skreiv. Han hadde skrivi de første og de siste bokstavenne i orda riktig, men resten var bare surr. Jeg merka ikke at det var feil en gang når jeg leste det :ermm: Men så er ikke jeg no god på slikt, enda jeg har hat sykelig mange tillegstimer med norsk for og lære det. Fant først ut på vgs. at jeg hadde dyseleksi.

 

 

 

De som konstant maser om skrivefeil, de begyner jeg automatisk og forbinne med norsklærerne mine opp gjennom tia. Så når jeg danner meg et bilde av dere i hodet så ser dere ut som en typisk norsk lærer. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg HATER, understrek det det siste ordet, SMS-språk o.l. Beklager, men hvorfor ikke praktisere norsken sin på nettet? Jeg mener, det er nok av analfabeter i dette landet, så hvorfor leke en av dem?

 

EDIT: Det verste er at folk ser nedlatende på fjorten-åringer på grunn av skrive-feil, og jeg føler at det går ut over andre, f.eks meg, som får slengt et rykte i trynet som jeg ikke fortjener, etter min egen mening, selvsagt. Jeg er 14 år, men er tross alt ingen stor fan av SMS-språk, da jeg heller foretrekker det grammatisk korrekt framfor den "raske måten".

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...