Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lese til norsk tentamen imorgen, engelsk-stil til torsdag, Historie prosjekt til torsdag, 2 fransk-stiler til fredag, fransktentamen på fredag, lese bok som jeg har 220 sider igjen av (engelsk) til tirsdag, skrive engelsk bokresymè osv, levere IT prosjekt som knapt er påbegynt neste onsdag.

Tror jeg var alt. Litt å gjøre? Kanskje smart å starte da.. snart. :p

Jeg har aldri forstått hvordan noen kan orddele et ord i en setning, og skrive det rett i neste. Vel og merke er det "norsk tentamen" og "fransktentamen", og dermed ikke akkurat det samme ordet, men effekten er den samme.

Endret av nerdVANNA
Lenke til kommentar
@ bilde: 21300 kilo trekkraft? Hva er det? 21300000 trekkraft? hva ER egentlig denne trekkraften? hvordan kan en jetmotor trekke? hva ER egentlig det tallet? kiloGRAM? eller kanskje kiloNEWTON?  :roll:

Tror heller det er skyvekraft. Men det er vel ikke så veldig viktig, det viktige er at det er snakk om en kraft som setter flyet i bevegelse. Det er snakk om kilogram, kg, og det er vanlig og bruke det som styrkeenhet for jet- og rakettmotorer.

EDIT: Eller det blir vel trekkraft hvis en bruker motoren som et slags trekkdyr. Da finner man ut hvor mange kg den kan trekke på et friksjonsfritt underlag.

Endret av Feynman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...