GolfBag Skrevet 30. november 2004 Rapporter Del Skrevet 30. november 2004 Har 3 norsk stiler til fredag der 2 skal være på sidemål. Jeg synes at det er sløsing med ofentlige midler og sløsing med tid. Istedenfor å ha 2 språk så burde vi ha et. De fleste i klassen sliter med norsk alerede og det er værre når vi har nynorsk. Så synes vi kan kutte ut nynorsk og heller ha mer vanelig norsk eller engelsk. Jaså? Du er i den ekslusive gruppen? Hahaha dagens... *Liste opp hvor mange feil man kan ha på et par setninger* Norsk stiler ofentlige et (der det skulle vært "ett") alerede mangel på subjekt i siste setning vanelig Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 30. november 2004 Rapporter Del Skrevet 30. november 2004 Har 3 norsk stiler til fredag der 2 skal være på sidemål. Jeg synes at det er sløsing med ofentlige midler og sløsing med tid. Istedenfor å ha 2 språk så burde vi ha et. De fleste i klassen sliter med norsk alerede og det er værre når vi har nynorsk. Så synes vi kan kutte ut nynorsk og heller ha mer vanelig norsk eller engelsk. Jaså? Du er i den ekslusive gruppen? Hahaha dagens... *Liste opp hvor mange feil man kan ha på et par setninger* Norsk stiler ofentlige et (der det skulle vært "ett") alerede mangel på subjekt i siste setning vanelig *Bruker "sløsing med" én gang for mye. *Værre Konklusjonen hans kan vi i hvert fall enes om. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 1. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2004 SUSE heter det.Kommafeil er jammen roten til mye ondt. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 1. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2004 SUSE heter det.Kommafeil er jammen roten til mye ondt. ??? Ville du heller hatt "SUSE, heter det." ? Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 1. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2004 Ja, jeg synes det høres mer rikitig ut. Uansett er det lurere å si "Det heter SUSE". Lenke til kommentar
DevN Skrevet 1. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2004 (endret) Tar to spørsmål: Hvis man begynner en setning med "altså", for å beskrive nærmere hva man mener, skal man bruke komma etter ordet? Angående ordet "anroptegn", ser i Microsoft Word at "anropstegn" er feil, stemmer det? Personlig synes jeg det høres mer korrekt ut med en S på slutten. EDIT: Og ser ikke ut til at bokmålsordboka har noe informasjon om dette ordet. Endret 1. desember 2004 av DevN Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 1. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2004 En setning som begynnes med "altså" skal etterfølges av et komma, mener jeg. Det både virker og høres mest logisk ut. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 1. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2004 Metanol Forgiftet Stakkars metanol Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2004 SUSE heter det.Kommafeil er jammen roten til mye ondt. Ville du heller hatt "SUSE, heter det." ? Ja, det ville jeg. Ellers blir meningen en helt annen. Slik det står nå er vekten lagt på ordet "det", og det skjønner alle som kan norsk at er feil. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2004 EDIT: Skrive feil Det stemmer. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2004 Cellen Saddam sitter på er fire kvaterratmeter stor. Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 2. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2004 En setning som begynnes med "altså" skal etterfølges av et komma, mener jeg. Det både virker og høres mest logisk ut. Så det følgende ville blitt feil? "De som går til butikken, går der for å kjøpe noe. Altså tjener butikken penger." Synes det ser ganske riktig ut uten komma... det hadde vel faktisk blitt feil med komma. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 2. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2004 Hvis komma blir det: Altså, tjener butikken penger? Altså en annen betydning med komma. Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 2. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2004 Som beviser at det ikke alltid skal være komma etter "altså". Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 2. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2004 Komma bør brukes om setningen skal uttales med en pause etter altså. Lenke til kommentar
Xeenon_ Skrevet 2. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) nei 34a er ikke inponterd på 950w psu men kan tenk meg sånt psu til folk vil kjøpe sli men om noen vet om det bra merk da eller er en "q-tec watt"ligdenmen kaffetrakter i kabis vil være bra Ligner mer på "impotent" enn "imponerende" Forresten: Heisann.. Vi skal ha skolebball om en uke ca.. Og vi hadde tenkt på ballonger som skal dette frea taket.. Greit nok.. Ett svært teppe som er festet i taket.. Drar man i ene detter teppet ned.. Og ballongene.. Men.. Problemet er at teppet detter ned.. Fester man det i ene enden så det ikke gjør det.. Henger det i taket.. Skjønner problemet..!? Noen som har noen brilliante ide'er?? En briljant idé er kanskje å lære seg norsk? edit: quotingen døde på meg.. Endret 2. desember 2004 av orcblood Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 2. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2004 Fra skoleavisa: Kjipt med nytt ''utseende'' på Fredriksstad Blad??? Etter mange gode år, med sin karakteristiske layout, har Fredrikstad Blad nå fått et "nytt" "utseende". Dette trolig fordi folk er blitt lei " den gamle" stilen, og at de derfor MÅ bytte stil, fordi det trengs noe mer "fancy" greier... Hva synes dere om dette? Er det greit at det har kommet en ny layout i avisa, eller var "den gode, gamle" best? Ja, "såkalte" "anførselstegn" er virkelig "morsomme", i tillegg til det å "pøse på" med "spørsmålstegn" i "overskriften". Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 2. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2004 Tar to spørsmål: Hvis man begynner en setning med "altså", for å beskrive nærmere hva man mener, skal man bruke komma etter ordet? Angående ordet "anroptegn", ser i Microsoft Word at "anropstegn" er feil, stemmer det? Personlig synes jeg det høres mer korrekt ut med en S på slutten. EDIT: Og ser ikke ut til at bokmålsordboka har noe informasjon om dette ordet. Det er vel mest sannsynlig fordi det ikke heter anropstegn i det hele tatt, men anførselstegn :!: Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 2. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Komma bør brukes om setningen skal uttales med en pause etter altså. Som oftest forekommer motsatt - med pause. Endret 2. desember 2004 av Bandidos Pelle Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2004 Litt snadder fra blink: bimboar e me på øydelege livet ditt, kanskje deife alle dei søte gutane,men du måkje prøve å vere nåke du ikkje e du må vere dej sjøl å ikkje prøve å vere som den jenta fordi ho fe alle gutane..VER DEJ SJØL Å INGEN ANDRE!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå