Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Har 3 norsk stiler til fredag der 2 skal være på sidemål. Jeg synes at det er sløsing med ofentlige midler og sløsing med tid. Istedenfor å ha 2 språk så burde vi ha et. De fleste i klassen sliter med norsk alerede og det er værre når vi har nynorsk. Så synes vi kan kutte ut nynorsk og heller ha mer vanelig norsk eller engelsk.

Jaså? Du er i den ekslusive gruppen?

Hahaha dagens...

*Liste opp hvor mange feil man kan ha på et par setninger*

Norsk stiler

ofentlige

et (der det skulle vært "ett")

alerede

mangel på subjekt i siste setning

vanelig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har 3 norsk stiler til fredag der 2 skal være på sidemål. Jeg synes at det er sløsing med ofentlige midler og sløsing med tid. Istedenfor å ha 2 språk så burde vi ha et. De fleste i klassen sliter med norsk alerede og det er værre når vi har nynorsk. Så synes vi kan kutte ut nynorsk og heller ha mer vanelig norsk eller engelsk.

Jaså? Du er i den ekslusive gruppen?

Hahaha dagens...

*Liste opp hvor mange feil man kan ha på et par setninger*

Norsk stiler

ofentlige

et (der det skulle vært "ett")

alerede

mangel på subjekt i siste setning

vanelig

*Bruker "sløsing med" én gang for mye.

*Værre

Konklusjonen hans kan vi i hvert fall enes om.

Lenke til kommentar

Tar to spørsmål:

Hvis man begynner en setning med "altså", for å beskrive nærmere hva man mener, skal man bruke komma etter ordet?

Angående ordet "anroptegn", ser i Microsoft Word at "anropstegn" er feil, stemmer det? Personlig synes jeg det høres mer korrekt ut med en S på slutten.

EDIT: Og ser ikke ut til at bokmålsordboka har noe informasjon om dette ordet.

Endret av DevN
Lenke til kommentar
nei 34a er ikke inponterd på 950w psu men  kan tenk meg sånt psu til folk vil kjøpe sli men om noen vet om det bra merk da eller er en "q-tec watt"ligden

men  kaffetrakter i kabis vil være bra

Ligner mer på "impotent" enn "imponerende" :ermm:

Forresten:

Heisann.. Vi skal ha skolebball om en uke ca.. Og vi hadde tenkt på ballonger som skal dette frea taket..

Greit nok.. Ett svært teppe som er festet i taket.. Drar man i ene detter teppet ned.. Og ballongene..

Men.. Problemet er at teppet detter ned.. Fester man det i ene enden så det ikke gjør det.. Henger det i taket..

Skjønner problemet..!?

Noen som har noen brilliante ide'er??

En briljant idé er kanskje å lære seg norsk?

edit: quotingen døde på meg..

Endret av orcblood
Lenke til kommentar

Fra skoleavisa:

Kjipt med nytt ''utseende'' på Fredriksstad Blad???

Etter mange gode år, med sin karakteristiske layout, har Fredrikstad Blad nå fått et "nytt" "utseende". Dette trolig fordi folk er blitt lei " den gamle" stilen, og at de derfor MÅ bytte stil, fordi det trengs noe mer "fancy" greier...

Hva synes dere om dette? Er det greit at det har kommet en ny layout i avisa, eller var "den gode, gamle" best?

Ja, "såkalte" "anførselstegn" er virkelig "morsomme", i tillegg til det å "pøse på" med "spørsmålstegn" i "overskriften".

Lenke til kommentar
Tar to spørsmål:

Hvis man begynner en setning med "altså", for å beskrive nærmere hva man mener, skal man bruke komma etter ordet?

Angående ordet "anroptegn", ser i Microsoft Word at "anropstegn" er feil, stemmer det? Personlig synes jeg det høres mer korrekt ut med en S på slutten.

EDIT: Og ser ikke ut til at bokmålsordboka har noe informasjon om dette ordet.

Det er vel mest sannsynlig fordi det ikke heter anropstegn i det hele tatt, men anførselstegn :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...