Jørgen Sørheim Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jaja, jeg tror ikke jeg er den første i verden som har skrevet Internett med liten forbokstav. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Jeg har lagt merke til at veldig mange forkorter Half-Life 2 til HF2. På samme måte kortes Arctic Silver ned til AC, og jeg har sett mange flere sånne eksempler. Det rare er at så mange skriver den samme feilen. Hva kommer dette av? Quoter meg selv litt, og følger opp med følgende innlegg: ja da har eg handlet hf 2 i dag.kommer hjem og laster inn spillet. har testet skjermkortet om dette klarer hf2 ifølge testen skal dette gå bra. har gf 5700 265mb ,MEN når eg klikker på spillet hf2 kommer eg inn ca 2 sek og detter ut (...) Kom forresten på en til sånn forkortelse, det er en del som forkorter Playstation 2 til "PL2". Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 "Hall-Fife 2", "Arctis Cilver", "Psayltation 2". Minner meg om sånne piratkopierte elektronikkprodukter du får tak på i Syden. "Sonny", "JUC", "Tecknics" etc. Jeg jobbet i en el-forretning for mange år siden, og måtte avvise en "garantireparasjon" av en bærbar CD-spiller av merket "Tecknics" en gang. Jeg husker kunden blånekta på at det var en piratkopi. Jeg var vel 15 år gammel og sto der og belærte en fyr på 30 Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Etter at Microsoft innførte sin «Genuine Advantage Scheme» opp lever stadig flere som ikke har betalt lisens at det møter hindringer. ITavisen slår til igjen.. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hvordan innfører man noe opp? Og det er jo nesten en selvfølge at de som ikke har betalt lisens, lever. Heia ITavisen. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Av og til lurer jeg på om det burde være obligatorisk norskprøve for å få tegne Internettabbonement. Internettabbonement er ikke et egennavn. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Men Internett skrives med stor i, så om du kombinerer to ord, og har "Internett" fremst, <konklusjon>. Endret 19. november 2004 av atrax Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Men Internett skrives med stor i, så om du kombinerer to ord, og har "Internett" fremst, <konklusjon>. Sammensatte ord skrives i utgangspunktet ikke med stor bokstav selv om det første ordet i sammensetningen har stor forbokstav. En mulighet er imidlertid å skrive Internett-abonnement (altså med bindestrek). Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 når jeg var i syden fikk jeg spørsmål om jeg ville ha salt eller SUKKER! på popcorn Det heter da for pokker. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hvordan skyte seg selv i foten, leksjon 1: Lær deg og/å regeln FFS. OG bruker du nå du skal binde setninger f.eks. "i går spillte jeg data OG etterpå spiste jeg mat." Å: bruker du når du sier hva du gjør f.eks. "Nå sitter jeg å spiller CS." Ta å spørr Norsk læreren din om han kan lære deg og/å regelen. Hater akkurat disse skrivefeilene. Hadde problemer med å forstå den setningen der. Sånn no leser du disse eksemplene et par ganger. Lenke til kommentar
Xeenon_ Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hvordan skyte seg selv i foten, leksjon 1: Lær deg og/å regeln FFS. OG bruker du nå du skal binde setninger f.eks. "i går spillte jeg data OG etterpå spiste jeg mat." Å: bruker du når du sier hva du gjør f.eks. "Nå sitter jeg å spiller CS." Ta å spørr Norsk læreren din om han kan lære deg og/å regelen. Hater akkurat disse skrivefeilene. Hadde problemer med å forstå den setningen der. Sånn no leser du disse eksemplene et par ganger. Hehe, den er fin. "i heve god gramer." Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Internettabbonement er ikke et egennavn. Kan'ke du pirke deg selv i ræva istedet? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Internettabbonement er ikke et egennavn. Kan'ke du pirke deg selv i ræva istedet? Haltan, da. Denne tråden handler om å ergre seg over grammatiske skrivefeil. Deltakerne bør godta at andre pirker på deres feil når de skriver dem i denne tråden. De andre faste deltakerne gjør det. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 hver så snill annet koselig tortur. Lenke til kommentar
Xeenon_ Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 annet koselig tortur. BDSM- the nice edition! Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hvordan skyte seg selv i foten, leksjon 1: Lær deg og/å regeln FFS. OG bruker du nå du skal binde setninger f.eks. "i går spillte jeg data OG etterpå spiste jeg mat." Å: bruker du når du sier hva du gjør f.eks. "Nå sitter jeg å spiller CS." Ta å spørr Norsk læreren din om han kan lære deg og/å regelen. Hater akkurat disse skrivefeilene. Hadde problemer med å forstå den setningen der. Sånn no leser du disse eksemplene et par ganger. En klassiker, han kunne knapt skapt større fallhøyde for seg selv. Lenke til kommentar
Xeenon_ Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Ut fra ekstrem kjedsomhet kommer ofte ekstreme løsninger, som å lese Popit.no - forumet. Skrekkeksempelet på sunn norsk ungdom's grammatikk følger: Vet dere vordan man får 3 våpen på 1 bret ? man har multiplaier 2 styk man går til kapteinen så blir han ene igen så går han andre til finden å får masjingvær å fintli våpen så går han anre som ble i jen så får man pistol i tileg til de andre våpnene som han som jik først Angst! Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Ut fra ekstrem kjedsomhet kommer ofte ekstreme løsninger, som å lese Popit.no - forumet. Skrekkeksempelet på sunn norsk ungdom's grammatikk følger:Vet dere vordan man får 3 våpen på 1 bret ? man har multiplaier 2 styk man går til kapteinen så blir han ene igen så går han andre til finden å får masjingvær å fintli våpen så går han anre som ble i jen så får man pistol i tileg til de andre våpnene som han som jik først Angst! Hahahahaha!! :!: Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 kluse leken går ut på og ta et bilde og kluse på det og da skal de andre jette hva du har klusa på. det må se litt av bilde den som svarer riktig får kluse på neste bilde du må si ifra nor de har riktig og vise bilde slik det var før du klusa forstot hva er dete? HYYYYL! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Haltan, da. Denne tråden handler om å ergre seg over grammatiske skrivefeil. Deltakerne bør godta at andre pirker på deres feil når de skriver dem i denne tråden. De andre faste deltakerne gjør det. Jeg synes er totalt latterlig. Tråden handler ikke om å pirke på småtterier som ikke engang nødvendigvis er veldig feil, det handler om å grine litt over skikkelige blemmer. Jeg blir fremdeles like irritert hver gang en eller annen jypling griner over en stakkar som har stavet et ord litt feil, eller en som har èn eneste forbokstav feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå