Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da kunne heldigvis nissen spise grøten sin i fred.

:wee:

:!:

hva er mest treff sikkert ?

Jauda, hainn træff sekkert!

Fra samme tråd:

er m4 colt mest treff sikker med lyd demeper eller uten

Demeper? :dontgetit:

edit: Ordelingsfeil tror jeg er noe av det mest irriterende jeg ser :mad:

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Jeg legger merke til at orddelingsfeilene bare blir flere og flere, mye grunnet anglofiseringen av språket. Er dette bare en bølge, eller ender vi opp med en fremtidig endring av språket?

Det er så enormt mye orddeling, både på TV og andre steder at jeg trur vi ender opp med deling av ord.

Hvis noen har "TV 2 EKSTRA", så er det en slik høstsone der.

Der er det musikk avstemning og masse annet digg!

Endret av INGaR
Lenke til kommentar
Jeg legger merke til at orddelingsfeilene bare blir flere og flere, mye grunnet anglofiseringen av språket. Er dette bare en bølge, eller ender vi opp med en fremtidig endring av språket?

Jeg tror dessverre at vi kommer til å dele ord i framtiden, de fleste "framskritt" innen språk irriterer meg ikke så mye. Men akkurat orddeling er litt plagsomt, det norske systemet er så uendelig mye enklere, i england er noen ord delt, andre har bindestrek, og andre igjen er sammeslått.

AtW

Edit: binde strek, er det mulig, kan ikke noen slå meg?

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Nei, det er GrammarPolice forumet skulle hatt. Med Holger som sjef, kanskje?  :p

Det hadde vel blitt litt vel mye hersing med brukere, men absolutt en god idé.

Goophy: Hehe, sikkert ;)

HolgerLudvigsen: Desverre vil nok fremtidige generasjoner lære seg det foreldrene deres lærte dem, så du skal ikke se bort ifra at det kan komme en slik endring av språket. Synd, men sant. Vi som fortsatt har litt peiling på grammatikk, vil nok bli i sterkt mindretall etterhvert.

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Nei, det er GrammarPolice forumet skulle hatt. Med Holger som sjef, kanskje?  :p

Det hadde vel blitt litt vel mye hersing med brukere, men absolutt en god idé.

Goophy: Hehe, sikkert ;)

HolgerLudvigsen: Desverre vil nok fremtidige generasjoner lære seg det foreldrene deres lærte dem, så du skal ikke se bort ifra at det kan komme en slik endring av språket. Synd, men sant. Vi som fortsatt har litt peiling på grammatikk, vil nok bli i sterkt mindretall etterhvert.

Akkurat det tror jeg neppe, folk har alltid hisset seg opp over forandring i språket, sikkert nok av gode gramatikere i framtiden også, selv om språket er litt annerledes.

AtW

Lenke til kommentar
sterkt mindretall

Jeg sa ikke at alle kommer til å forsvinne. Med tanke på hvor mange mennesker som vil bo i Norge om ca 20-30 år, så tror jeg de som kan grammatikk, vil bli i mindretall i forhold til massene.

Men joda, sikkert gode grammatikere i fremtiden også, men du skjønner poenget mitt.

Lenke til kommentar
Innen 100 år snakker nok hele verden det samme språket, og da slipper vi sånne problemer :)

Folk kommer sikkert til å dele ord på det språket også...

Hvis alle snakker engelsk blir ikke det et problem.

Hvor mange språk har forsvunnet på de siste 200 årene? Jeg vil tro det er en del.

Men er nynorsk en av de? Neida.. Typisk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...