SupremeX Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Plakat på en klesbutikk på Nerstranda i Tromsø: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Bah. I dag fikk jeg pålegg fra norsklæreren om å slutte å bruke ordbok.no når jeg skriver hjemmestiler på nynorsk. Ordboken hennes holder ikke følge med utviklingen, og skolen har ikke råd til å kjøpe en oppdatert. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Det er derfor denne siden eksisterer: http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Bah. I dag fikk jeg pålegg fra norsklæreren om å slutte å bruke ordbok.no når jeg skriver hjemmestiler på nynorsk. Ordboken hennes holder ikke følge med utviklingen, og skolen har ikke råd til å kjøpe en oppdatert. Hun kan da ikke nekte deg det? Teiteste jeg har hørt! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 play station 2 emulator Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Synd på fotballen da... Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hadde vært helt topp med en utdannings seksjon her på forumet [sett inn sarkastisk kommentar som spiller på utdanning og orddeling] Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Hadde vært helt topp med en utdannings seksjon her på forumet [sett inn sarkastisk kommentar som spiller på utdanning og orddeling] Hva med "Ja.", evt. "J a."? Endret 21. oktober 2004 av Saftis Lenke til kommentar
DevN Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 er m4 colt mest treff sikker med lyd demeper eller uten . og hvem våpen er det best å ta head shoot med? Ok, jeg aksepterer skrivefeilene og orddelingen, men OVERHODET ikke "hvem våpen". Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hun kan da ikke nekte deg det? Teiteste jeg har hørt! Klart, jeg kan jo gjøre som jeg vil. Og antagligvis kommer jeg til å fortsette som før. Men stilen min vil bli retta etter standardene fra 1998, og en god del forandringer har blitt gjort siden da. Jeg får bare klage hvis jeg får for mange feil, det er jo for idiotisk at jeg ikke får lov til å skrive korrekt pga. dårlige ordbøker. Bandidos Pelle: Når jeg sier ordbok.no mener jeg UiO sin. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Den vil bli fullt nøye opp Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 ja, når jeg laster de ned. eller klipper bort aldergrense merkinga på kåvvere. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Ikke det verste jeg har sett, men vi må holde tråden varm. Kortet Har en CTR, VID out og DVI utgang. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Vet ikke om denne har blitt postet tidligere i tråden, men jeg orker rett og slett ikke å lese alt. Mot slutten av det 20. århundre har det gått inflasjon i rettskrivingsreformer. Det neste århundret vil kanskje framskaffe et helt nytt skriftspråk gjennom en prosess i flere trinn. Det kan ventes å utvikle seg slik: I 2003 introduseres apostrof foran genetivs-s i egennavn. I 2005 utvides bruken også til genetiv's- eller fuge-s i fellesnavn. Samme året generalisere's regelen til å gjelde for alle ord som ender på enkelt-s. I 2007 må alle sammen satte ord sær skrive's. «Å» overtar som konjunksjon å «og» går ut av språket. I 2011 syn's folk flest at det har blitt for hvanskelig å huske hvilke ord som skal ha hv å hvilke som skal ha v, så hv blir skrive måte for alle slike ord. Samme året over tar «åsså» som infinitiv's merke. Det er nå få som sjenner for sjellen på skj, kj å sj, så sist nevnte blir felle's skrive måte for alle ord med disse konsonantene. I 2021 går den arkaiske skrive måten «også» ut å erstatte's med «oxo». Samme året opp ta's boxtaven x i språket å ta's i bruk for x lyden etter en kort hvokal. Hved nytt ar opp gi's de sar norske vokalene æ, ø a å, a erstatte's av hen hold's hvi's a, o a a. I 2032 gar Norge inn i EU, a ordet «nei» erstatte's av «ja». De's uten hviker det tidligere «ja» for det lenge mer populare «je's». :Sam tidig privatisere's SprakRadet a sjope's av Dagbladet. :i 2040 er det knapt noen som kan klare a sjille mellom «a» assa «assa», sa «assa» blir felle's skrive mate. :sex ar seinere etter mange ar's for hvirring sla's han assa hun sjonn sammen, assa skrive mata blir hvalg fritt, -en eller -a for den bestemte artikkela. :dobel konsonanta for sviner i 2042. :in 2057 EU introduce su new gemeinsam sprog «Euro-talk» kai t :he vieux sprogs esse förbjudado. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 SirMaximus: Glad jeg ikke leste den før jeg sovna, for da hadde jeg fått mareritt... Får nesten prøve å glemme denne så fort som mulig. Bare tanken på slik språkutvikling gir meg frysninger. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg bare lurer, altså. Skal egentlig "ja vel/javel" eller "nei vel/neivel" deles, eller ikke deles? Eller kanskje det er valgfritt? Lenke til kommentar
guezz Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg bare lurer, altså. Skal egentlig "ja vel/javel" eller "nei vel/neivel" deles, eller ikke deles? Eller kanskje det er valgfritt? Den allmektige ordboka gir oss det rette svaret! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 hvis du veit det så lege hjerne url med! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå