Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man kan jo lage et internett som ikke er det de fleste oppfatter som "internett". Et internett er vel bare flere WAN koblet sammen. Derfor er Internett et egetnavn, vi snakker her om et spesifikt nettverk.

At Norsk Språkråd ikke har fått med seg dette, er vel ikke så overraskende.

Da får du intranett. Det finnes bare étt Internett. Punktum.

Tja, ikke i følge ei lærebok jeg en gang hadde i et IT-fag, lurer på om det var i IT-intro. Men den trenger jo ikke å medføre absolutt sannhet den heller.

Lenke til kommentar
Powerball er et dynamisk og komplett revolusjonerende nytt gyroskop som praktisk talt ekspoloderer i hånden så snart du setter i gang den interne rotoren.
Fysjom, hørtes skummelt ut.

Og angående det med "internett" kontra "Internett" så ble jeg i går kveld fortalt at et "internett" kan sees på som en mengde intranett som er koblet sammen. Med dette ser jeg et klart behov for stor forbokstav hvis det er snakk om det enestående Internettet som folk flest kjenner til, for enkelt å skille det fra eventuelle internett av ymse slag. *sende ballen videre til Språkrådet*

Lenke til kommentar
nei jeg opførte meg ikke sånn jeg prøvde og være høflig men de sa at je gmåtte vente og se på min neste telefon om den virket men da sier de vel også det samme kom nettop hjem forbanna men jeg har roet meg litt nå unsjuld de stygge orda men hvar bare så sint

Jeg ser at tegnsettings-tyven har slått til igjen...

Lenke til kommentar
Min står på døgnet rundt, er i militære annen vær uke, da står fremdeles pcen på, trur jeg skal slutte med det, har vannkjøling, litt kjipt vis pumpen bestemer seg får å slutte å pumpe eller.no  , en mindre bekymring vis jeg gjør det

:dontgetit: Her er det mange leddsetninger! :blink: Dessuten inneholder setningen ganske mange grammatiske feil...

Lenke til kommentar
Hmm, funker her. Uansett, her er annonseteksten:

Jeg har en volvo 240 stv som jeg skal bli kvitt. Bilen ble eu-ok den 17/06/03. Åra avgif er betalt. Bilen selges uten felger. Men felger kan følge med. Med tileg i brisen. Gode sommer dekk. Det er nesten nye bremser runt om heller bilen. Det er ute temp i bilen å lurteler. Alt er orginalt. Det er nor rust i bilen.

Send meg bud på SMS. Selges høy bydene.

Det var nok nettopp det selger var når han skrev denne annonsen..

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Hmm, funker her. Uansett, her er annonseteksten:

Jeg har en volvo 240 stv som jeg skal bli kvitt. Bilen ble eu-ok den 17/06/03. Åra avgif er betalt. Bilen selges uten felger. Men felger kan følge med. Med tileg i brisen. Gode sommer dekk. Det er nesten nye bremser runt om heller bilen. Det er ute temp i bilen å lurteler. Alt er orginalt. Det er nor rust i bilen.

Send meg bud på SMS. Selges høy bydene.

Det var nok nettopp det selger var når han skrev denne annonsen..

:!: Det vil jo forklare saken...

Lenke til kommentar

Disse er alle emnetitler:

Går det ann å få til å bytte brukernavn?

Syyke syns bedrag!

Kan noen fortelle meg veien fram til å bli sivilingeniør, skriv gjerne på 15årig språk

Hvordan bli IT-Ingeniør?

Klager på norske spammer

Fysikk oppgave? Haster!
Lenke til kommentar

Og fra CS-forumet kommer følgende gullkorn:

Grafikken 100 gang så bra ca...
CS:S er MYE gøyere en 1.6 var når det kom ut, den fysikkmotoren de bruker, du kan nesten gjøre alt med det, folka detter i de rareste posisjoner hehe

CS:S EIER!

har ikke dette spillet selv, men jeg spellte det hos en kamerat alt for enkelt og treffe for min mening. første gang jeg spillte det foressten.
At fliser osv hadde knust og detti ned hadde vært en fet detailj ja men at du kunne sprenge vekk veggene på spillet hadde ødelagt cs...
jeg mente ik at veggene skulle sprenge helt bort, men deler av veggen skulle sprengt bort hadde vært naturlig og bra.. Også hvis granaten sprang i brennbart materiale skulle det tatt fyr og brent i flere minutter på f.eks Tredplanker, tepper osv.

Edit: granater som springer på Tredplanker?

Endret av jephque
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...