Jeg_ruler Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Go ahead....... :!: Lenke til kommentar
gspr Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg mener også at "there are many kings" høres mest riktig ut, men engelskmenn/amerikanere flest sier jo "there's many kings". Er det bare at engelsk er i forfall på samme måte som norsk, eller har de rett? Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Det heter "there are", som forkortes "there're", meg bekjent. Men jeg kan ikke fortelle deg hvorfor. :\ Endret 5. oktober 2004 av nerdVANNA Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 There're? Den er meg fremmed, men det er kanskje bare meg. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Vel, jeg er ikke helt sikker. Men det er i hvertfall feil med "there's many kings". Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg tror ikke de sier eller skriver "there're". For det første er det klin umulig å uttale det ordentlig (), og så får jeg bare treff fra tvilsomme internasjonale sider når jeg søker på det. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Vel, jeg vil ikke si det er umulig å uttale, men jeg skal gå med på at det ikke nødvendigvis er rett. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Vel, når jeg prøver å uttale det, så blir det "theeøøørrrrrr". Men det er jo mulig at de rett og slett bare sier noe lignende "there" med litt lengre e- eller r-lyd. Det kan jo funke. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 [23:48:04] * ^^KozePus springer fort ned til skotfoss, hu bruker 20 min, da hu kommer ned dit stormer hu huset til AkkaPuus, løper inn på rommet, over faller AkkaPuus, og gir henne en MEGA stor klem, og løper hjem igjen Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) There're er veldig feil. I slike tilfeller bruker man there are. Det kan være there's, men ikke there're Endret 5. oktober 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) 2 stk ble lettere skadet i flere Lyn nedslag i Bergen idag. Det har lynet og Tordnet helt vilt idag! Huff. Jeg ser stadig mer kreativ bruk av kapitelering Edit: Faen! Heter det kapitelering? Det heter jo ikke kapitaler på norsk, men minuskler og versaler. Versalering? Hva faen? Endret 5. oktober 2004 av bfisk Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 "Bruk av store bokstaver" ville jeg brukt. Letteste måten å ikke ikke drite seg ut på. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg mener også at "there are many kings" høres mest riktig ut, men engelskmenn/amerikanere flest sier jo "there's many kings". Er det bare at engelsk er i forfall på samme måte som norsk, eller har de rett? Amerikaneren bekrefter! There're er grammatisk riktig, det er lov å skrive, men jeg ville unngått det. Det er, som sagt, umulig å uttale uten å virke sløv. Bruk av there's (there's many kings) er helt feil, og jeg har aldri hørt noen si dette.. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Debatten var til tider så heftig at ankermannen Tom Brokaw på NBCs i ettertid sa at «dette beviser at det er mulig å nevekamp selv om man sitter».Jeg tror _ikke_ det er mulig. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 http://bt.no/okonomi/neringsliv/article296476 Grøss og gru. Binde-stre-k-fanto-me-t har slå-tt til i-gjen. "det nye eiersel-skapet" "nye skipsinvesteringssel-skap" "salgspri-sen" "30 millioner eu-ro" Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 psilocybe: Nå er vel det der et teknisk problem mer enn et språklig Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Igår leste jeg gjennom en The Far Side-bok (kjent her som Larsons Gale Verden) og jammen fant jeg ikke: If there're monsters moving in next door, blabla. When will this mystery end? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har lyst til og prøve og lagge et spill som battel-filed- cs- gta vice city. La oss håpe på dysleksi. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Er ikke vanskelig det vel, er bare å gjøre de på en drittpc.. Lagger som bare f... Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 eg har ein WD1200JB som røyk etter eg installerte sp2 og avinstallerte det.. det kommer mangen løgne lyder ut av ann:( ann vise i bios sånn ann ska men ann vill alri bli me i windows kan det ver harddisken eller pcen så e galen? forr. har prøvd den me linux, og då heller boota ann ikkje :( Hva betyr "løgne"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå