Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
henger fortsat ut folk ser jeg. poster linker til sider som folk skriver feil og henger dem ut for det. dere burde fjerne navna på dem som har skrivi det.

det kan være noen som oppfatter det som mobbing.

Vi er på et korstog for å redde språket, etc. etc... Alltid ofre i krig, vet du :wink:

Redde språket? Kan ikke si noe annet en at norsk er noe av det mest bortkasta jeg har lært noen gang, når alt skal foregå på engelsk kunne vi jaggu lært mere av det på skolen og. Norsk er et språk vi kunnne klart oss uten, Men man skal vell ikke se bortifra at man går over til engelsk om "noen" år.

til trådstarter: ikke bry deg om noen ikke staver alt riktig eller "sier" alt riktig, selv har jeg dyseleksi men kunne sikkert stava alt riktig med en ordbok ved min hånd ellerno, men jeg gidder ikke :o

Lenke til kommentar

To scenarier:

Noen klager på en skrivefeil, andre ser skrivefeilen og begynner å skrive rett.

Noen klager på en skrivefeil, andre kjefter vedkommende opp og ned fordi han prøver å ta vare på språket.

Jeg fortrekker det første.

Folkens, ikke vær SÅ forbanna hårsåre, da. Det dreier seg jo tross alt bare om å gjøre seg forstått, her drar man jo uansett bare frem ekstreme eksempler. Det er bare det at det er så mye å ta i...

Lenke til kommentar
til trådstarter: ikke bry deg om noen ikke staver alt riktig eller "sier" alt riktig, selv har jeg dyseleksi men kunne sikkert stava alt riktig med en ordbok ved min hånd ellerno, men jeg gidder ikke :o

Vi er ikke ute etter å ta folk med dysleksi.

Folkens, ikke vær SÅ forbanna hårsåre, da. Det dreier seg jo tross alt bare om å gjøre seg forstått, her drar man jo uansett bare frem ekstreme eksempler.

Selvfølgelig. Vi er ikke ute etter å ta den tilfeldige skrivefeilen, eller de med lese- og skrivevansker.

På tide å skjønne dette?

Lenke til kommentar
til trådstarter: ikke bry deg om noen ikke staver alt riktig eller "sier" alt riktig, selv har jeg dyseleksi men kunne sikkert stava alt riktig med en ordbok ved min hånd ellerno[

/b], men jeg gidder ikke :o

Nå skal det være sagt at du skriver ganske bra for å ha dysleksi.
Ja, det er jeg enig i. Han hadde bare to stavefeil, og få grammatiske feil...
Lenke til kommentar
til trådstarter: ikke bry deg om noen ikke staver alt riktig eller "sier" alt riktig, selv har jeg dyseleksi men kunne sikkert stava alt riktig med en ordbok ved min hånd ellerno[

/b], men jeg gidder ikke :o

Nå skal det være sagt at du skriver ganske bra for å ha dysleksi.
Ja, det er jeg enig i. Han hadde bare to stavefeil, og få grammatiske feil...

Nå finnes det jo forskjellige grader av dysleksi også da...

Lenke til kommentar
Redde språket? Kan ikke si noe annet en at norsk er noe av det mest bortkasta jeg har lært noen gang, når alt skal foregå på engelsk kunne vi jaggu lært mere av det på skolen og.  Norsk er et språk vi kunnne klart oss uten, Men man skal vell ikke se bortifra at man går over til engelsk om "noen" år.

Ja, helt enig. Problemet er bare at det ikke hjelper om vi to er enig om dette, når størstedelen av landets befolkning mener noe annet. Så lenge nordmenn flest vil beholde norsk, må vi som nordmenn kunne språket (både skriftlig og muntlig) for å kunne fungere i samfunnet i dag. Og skal vi dessuten først ha dette språket (som jo folk flest vil), bør vi jo saktens ta vare på det!

Lenke til kommentar

Leste akkurat noe brilliant av Øverland, som jeg føler jeg må sitere her:

"Sproget må ikke være noe fremmed og utilgjengelig for folket", sier Koht og hans filologer.

Da får folk lære seg sproget, hvis de har behov for det! Det koster en del arbeide; vi må finne oss i det, hvis vi vil lære å tenke. Det er et arbeide!

Det nytter ikke å gå omvendte veien og kaste overbord tre fjerdedeler av ordforrådet, [...]

(Understreking lagt til av meg.)

Understreket del er virkelig noe svært mange her i forumet bør ta til seg!

Lenke til kommentar
Max Pain 2 blir som den første tetrisen i forhold til hf2 spør du meg. Ser jo det på anisktene på de bildene at de er "døde", de har kanskje 4 beveglige sektorer i anskiktet, mens i hf2 har de 38 beveglige sektorer i ansiktet. ALle ting som er i hf2 er også flyttbare og kan ødelegges og brukes. Alt kan sprenges eller kastes. DU kan eks. bruke hvilken som helst ting til å blokkere dører sånn at folk ikke kommer ut. Fiendene og vennende dine i hf2 er også intligente, de velger den letteste og smarteste måten å ta deg på. Hver fiende har over 100 måter den kan angripe deg på, snike, sett feller, overaske, late som den er død osv... De vil også velge den smartest ut i fra hva slags situasjon den er i. Så gjemmer du deg inne i et bygg og har barrikert deg med ting foran døra så kan den bare knuse vinduet så er den ine, eller sprenge et hull i ei dør vis den finner en granat. Den vil også utnytte de feilene du gjør, har du tom for ammo så kan han prøve å storme deg.  

Men mye mulig max p 2 er bedre ikke vet jeg, men tviler. Har som sagt tatt mange år å utvikle hf2.

Hvordan er det mulig å skrive hf2 så mange ganger når det er snakk om Half Life 2? :o

Lenke til kommentar
Uuuuul!

Det gjør så vondt! Vil noen dele smerten med meg? Vær så snill!

Jeg deler din smerte, MEN vi har fått KLAR bedskjed fra moderatorene om IKKE å inkludere navn i sitater. De kan komme til å stenge tråden dersom vi ikke etterfølger dette, så vennligst IKKE inkluder navn når du siterer.

Lenke til kommentar

Lenge siden sist jeg skrev noe, men denne skar i øynene..

har sjøl en gamecube og en pc, de e d einste du trenge, alle spell så e verd å ha på PS2(Gta serien) og Xbox(Halo, Deus Ex 2, Doom 3) komme jo ud på pc, men di eksklusive Gamecub spellå, så vanlig vis e blanat di best uansett consoll elle pc, jør ikkje d så du trenge bare Gamecube og pc.  

syntes uansett d e meir avslapanes å sida i sofaen elle go stolen me bein å på borde å spela på konsoll en å sida i en kontor stol ved ein pult, pluss d e meirlett vint å spela multiplayer, trenge ikkje dra rondt på en pc........

Uuuul!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...