Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

OFFIC xp ikke spørr meg hvorfor jeg fikk engelsk med Pcn. Mulig ikke Norsk var kommer da.

Anyway Det finnes ikke stavekontroll på Norsk i denne versjonen Trenger følgende fil

Har en innlevering å sliter endel for å si det sånn. Blir ikke noe bedre av alle mine stave feil.

Det er tragisk når folk ikke lenger kan levere inn oppgaver fordi de ikke har stavekontroll... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om ordet automagic kan finnes i enkelte oppslagsverk på internett, betyr det likevel ikke at man skal bruke det. Man bruker f.eks ikke ordet "fwqwhgads" selv om det nevnes på internett (avstammer fra en viss Strong Bad).

Ordet er uansett ikke korrekt brukt, da det angivelig uttrykker noe uforklarende vanskelig. Å skru på brannmuren krever langt ifra noen kommadoer så komplekse at det hele nærmest ble gjort med magi.

I tillegg ligger G-knappen uhyggelig nær T på et QWERTY-tastatur, så ordet ble sannsynligvis brukt ubevisst. Altså, jeg siterte setningen fordi jeg syntes ordet, tatt i betrakning av sammenhengen, var morsomt. Ikke noe mer.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar
verktøys rekleme sang sak

hei

jeg har jobbet å skrudd å byttet med hardware i en lengre periode.

å jeg har aldrig fott statisk elektrisitet i meg eller i hwen.

så jeg lurer egnetlig litt på hve det er? vha kan det gjøre?

imed at folk seier du må passe på den statiske elektrisiteten å at på deg jordings hanske å passe på hvilke klær du har på deg osv. er det så viktig som det høres ut ?

:wallbash:

Endret av pronoob
Lenke til kommentar
Er brette før du kommer til Alpha labs, resepsjons delen. Monstret du tenker på er vår alles kjære kjøter "pinky" som har fådt seg proteser på føttene. Er ikke langt inni spillet heller.

Inni? :dontgetit:

Edit: En "bra" skrivefeil: fådt! Det skrives fått, din lille dott! :realmad:

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Fekk 2433 poeng.

Det som irriterer meg er at det faktisk er lov å skrive fekk, da dette er en sidestilt form av fikk! :hrm:

Edit: Jeg la nå i etterkant merke til at han brukte ordet uklokket i det samme innlegget, noe som påpeker at dette er bokmål. Hvis det er nynorsk bør det skrives uklokka...

Endret av guezz
Lenke til kommentar
"Fekk" er vel nynorsk.

Ikke noe galt med det ordet.

II få får [fær], fekk [fikk], fått [fenge el. -i] (norr fá)

Ifølge bokmålsordboka er det en sidestilt form av fikk. Det er bare et irritasjonsmoment fra min side. :blush: Jeg har forsåvidt ikke noe imot at folk skriver nynorsk. Det stemmer at dette kan være nynorsk, hvor forresten den sidestilte formen er fikk... Jeg er imot denne typen tilnærming av de to skriftspråkene.

Lenke til kommentar
"Fekk" er vel nynorsk.

Ikke noe galt med det ordet.

II få får [fær], fekk [fikk], fått [fenge el. -i] (norr fá)

Ifølge bokmålsordboka er det en sidestilt form av fikk. Det er bare et irritasjonsmoment fra min side. :blush: Jeg har forsåvidt ikke noe imot at folk skriver nynorsk. Det stemmer at dette kan være nynorsk, hvor forresten den sidestilte formen er fikk... Jeg er imot denne typen tilnærming av de to skriftspråkene.

Jeg er enig i at å skrive "fekk" på bokmål og "fikk" på nynorsk er rart. Selv om det er lov.

"jeg fekk en is" ... "Eg fikk ein is"

Nei det klinger rart...

Endret av likferd
Lenke til kommentar

I Bergen sier vi: "Eg fikk en is"

Jeg ser ikke poenget med å liberalisere nynorsken. Enten får man ha nynorsk - eller så får man kutte det ut. Jeg mener man heller burde benyttet tid og krefter på å lære Engelsk, som er det egentlige nye norske språket.

Endret av alexf
Lenke til kommentar
hei, det stemmer det her men forskjeleng vil du merke mest i "ss" lyden som

høytalerne levere, det er også en måtte å "twike" lyden.

Slik vil hjelpe betraktelig på feks piezohorn diskanter eller en litt "hyssig" diskant.

Bas frekvens område vil "tjene" meste på større tversnitt areal på kabelen siden

den trekker mest strøm ut av forsterkeren og her gjelder vanlig ohms lov,

dessutten dette vil hjelpe å holde "dempnings faktoren" næremere den som er

oppgitt for forsterken. dvs. mer kontrol og dynamikk.

I tillegg til mye skrivefeil og orddelingsfeil, skriver denne brukeren alle sine innlegg med dobbel linjeavstand.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
hei, det stemmer det her men forskjeleng vil du merke mest i "ss" lyden som

høytalerne levere, det er også en måtte å "twike" lyden.

Slik vil hjelpe betraktelig på feks piezohorn diskanter eller en litt "hyssig" diskant.

Bas frekvens område vil "tjene" meste på større tversnitt areal på kabelen siden

den trekker mest strøm ut av forsterkeren og her gjelder vanlig ohms lov,

dessutten dette vil hjelpe å holde "dempnings faktoren" næremere den som er

oppgitt for forsterken. dvs. mer kontrol og dynamikk.

I tillegg til mye skrivefeil og orddelingsfeil, skriver denne brukeren alle sine innlegg med dobbel linjeavstand.

Ekstremt irriterende å lese slike innlegg! :hrm: Er det virkelig så problemfylt å skrive med normal linjeavstand? :roll:

Mast totalt kotntroll overs sykkelen og falt ganske heftig.

:dontgetit:

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Selv om ordet automagic kan finnes i enkelte oppslagsverk på internett, betyr det likevel ikke at man skal bruke det. Man bruker f.eks ikke ordet "fwqwhgads" selv om det nevnes på internett (avstammer fra en viss Strong Bad).

Nå er da heller ikke The Jargon File en "hvilken som helst side på nettet" heller.

For å avklare hva jeg mente: Automagic[ally] er et slanguttrykk som er mye brukt i dataverdenen, og er akseptert. Nei, det betyr ikke at det bør være godkjent engelsk for bruk i skole og offentlige dokumenter, men jeg ser ingen problemer med å bruke det på et forum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...