-kga- Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 lærern vi hadde på ungdomskolen var for at vi skulle skrive som vi snakka. så jeg har fåt vranglere da? burde jeg saksøke skolen da? Læreren din er/var en eneste stor SOPP! Vranglære til tusen, det er slikt som ødelegger språket vårt! Fyfaen så provosert jeg blir av sånne folk... Nei, det bør du ikke. Du bør ta inn over deg at du må ha vært en ganske stor idiot, som ikke stilte spørsmålstegn ved det læreren sa. vel, lærern sa ikke at vi skulle skrive alt som vi snakka. det med hvem webside hadde ho nokk retta på. det er jo uannset feil sakt og. jeg uttalte meg kanskje lit uklart. det var kunn ennkelte ord som var på innmars for og bytte ut gammle ord, ord som ungdom sa istede for de gammle. men det er vel ikke helt bra det heller. uannset skriver jeg som jeg vill og driter i hva andre syntes. med mindre det er skoleting som jeg får karakter på da Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 det med webbside greine, hvem gidder og henge seg opp i slikt da. når jeg snakker sier jeg hvem webbside, og ingen har pirka på meg når jeg har sakt det. Vel, det burde de begynne med. Gjerne supplert med et rapp fra et spanskrør hver gang. Jepp. Og rektal straffelse for å bedrive orddeling på et slikt nivå. webbside greine (=webbsidegreine) (=websidegreiene) (=nettsidegreiene) Lenke til kommentar
gspr Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 lærern vi hadde på ungdomskolen var for at vi skulle skrive som vi snakka. så jeg har fåt vranglere da? burde jeg saksøke skolen da? Læreren din er/var en eneste stor SOPP! Vranglære til tusen, det er slikt som ødelegger språket vårt! Fyfaen så provosert jeg blir av sånne folk... Nei, det bør du ikke. Du bør ta inn over deg at du må ha vært en ganske stor idiot, som ikke stilte spørsmålstegn ved det læreren sa. vel, lærern sa ikke at vi skulle skrive alt som vi snakka. det med hvem webside hadde ho nokk retta på. det er jo uannset feil sakt og. jeg uttalte meg kanskje lit uklart. det var kunn ennkelte ord som var på innmars for og bytte ut gammle ord, ord som ungdom sa istede for de gammle. men det er vel ikke helt bra det heller. uannset skriver jeg som jeg vill og driter i hva andre syntes. med mindre det er skoleting som jeg får karakter på da Tøff du, altså? Nesten som de tøffe gutta som "driter i hva alle sier"? Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 jeg driter ikke i hva andre sier, bare hva de syntes om skrivinga mi. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 jeg driter ikke i hva andre sier, bare hva de syntes om skrivinga mi.Det er vel kanskje også et potensielt grunnlag til å ikke bli flinkere til å skrive... Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 jeg driter ikke i hva andre sier, bare hva de syntes om skrivinga mi.Det er vel kanskje også et potensielt grunnlag til å ikke bli flinkere til å skrive... jeg har gitt opp med og prøve og bli noe særlig bedre i norsk skriving for lit siden. norsk timane nå inneholder ikke akkurat hvordan man skal skrive riktig, det inneholder kun forfater kunnskap og slikt. hadde noen kommet med en god trenings måte som er bedre en den norske skoler gir ville jeg gladelig prøvd. jeg tok meg ikke nær av den "flamminga" di på den stengte tråden, nå slipper du og ha skyld følelse... noe som jeg tviler sterkt på at du hadde Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 jeg tok meg ikke nær av den "flamminga" di på den stengte tråden, nå slipper du og ha skyld følelse... noe som jeg tviler sterkt på at du hadde Det var bra. Jeg mente ikke å "flame" deg på noen som helst måte. Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hvordan konsoll er best. Argh.. hvordan, hvem, hva.. Sikker på at Psilocybe vrir seg i smerte. Lenke til kommentar
EC Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 OBS!!! Videre bidrag i denne tråden SKAL VÆRE ANONYME! Om flere brukere henges ut, vil vi vurdere tiltak mot de som "henger ut" andre brukere. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 OBS!!! Videre bidrag i denne tråden SKAL VÆRE ANONYME! Om flere brukere henges ut, vil vi vurdere tiltak mot de som "henger ut" andre brukere. Aye, capt'n! :-) Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Viss jeg blir sulten tar jeg meg en brød sjive me pult ost. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Vil bare påpeke en ting nevnt tidligere der det handler om "Hvordan kabel..." + blablabla. Dette er en muntlig forkortelse av "Hvordan TYPE" + blablabla, noe som også er korrekt om man tar dialekter med i vurderingen. Ellers har jeg (ikke ukritisk) fått en del norskundervisning de siste årene hvor det har blitt lagt vekt på å skrive mer som man prater for å "forenkle" språket. Selv mener jeg dette er feil, og skriver ganske konservativt norsk. Den forrige norskforeleseren min mente at "det ultimate målet" var samnorsk, dvs en hybrid mellom bokmål og nynorsk , basert på alle dialektene i hele norge (som også var Aasens grunnlag for nynorsken i seg selv ). Jeg tenker: "FyF*EN for en grøt det skal bli!" ... Det norske språk ER i forfall, og jeg prøver selv pedantisk å rette alle skrivefeil og generelt alle feil jeg gjør. (Er det nå jeg skal skrive "La oss slå et slag for rettskrivinga!" ? ). Lenke til kommentar
gspr Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Vil bare påpeke en ting nevnt tidligere der det handler om "Hvordan kabel..." + blablabla. Dette er en muntlig forkortelse av "Hvordan TYPE" + blablabla, noe som også er korrekt om man tar dialekter med i vurderingen. Ellers har jeg (ikke ukritisk) fått en del norskundervisning de siste årene hvor det har blitt lagt vekt på å skrive mer som man prater for å "forenkle" språket. Selv mener jeg dette er feil, og skriver ganske konservativt norsk. Den forrige norskforeleseren min mente at "det ultimate målet" var samnorsk, dvs en hybrid mellom bokmål og nynorsk , basert på alle dialektene i hele norge (som også var Aasens grunnlag for nynorsken i seg selv ). Jeg tenker: "FyF*EN for en grøt det skal bli!" ... Det norske språk ER i forfall, og jeg prøver selv pedantisk å rette alle skrivefeil og generelt alle feil jeg gjør. (Er det nå jeg skal skrive "La oss slå et slag for rettskrivinga!" ? ). Man kan jo ikke skrive ren dialekt! Bokmål eller nynorsk - folk må velge. Hverken på bokmål eller på nynorsk kan man skrive "hvordan type"! Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Dette er en muntlig forkortelse av "Hvordan TYPE" + blablabla, noe som også er korrekt om man tar dialekter med i vurderingen Det er greit viss man tar med dialekter i betraktning, men man bør prøve å holde dialekten sin langt unna et forum hvor det tross alt er brukere ifra hele landet. Ellers så tror jeg at en stor del av grunnen til dårlige norskkunnskaper rundt omkring ligger i latskap. Kan ikke bare skylde på lærere som sa ditt og datt! Det må være mulig å kunne tenke selv og gjøre egne vurderinger samtidig som man kanskje kunne fulgt med "litt" bedre på skolen enn hva mange kanskje har gjort! PS! Jeg sier ikke at dette gjelder for noen her på forumet, men at dette kan være grunner til at noen sliter med dårlig norsk! Lenke til kommentar
farke Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Viss jeg blir sulten tar jeg meg en brød sjive me pult ost. F itte er fi tte, enten det sitt' på brød ell itte? Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 <moderator> Først kom det en advarsel... Så ble posten stengt Ps..Dette er ikke et gramatikkrettings fora. </moderator> Det heter et forum, flere fora. Grammatikk. Trekk sammen på norsk: gammatikkrettingsforum ;-) Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 irriterer meg grønn over at nordmenn skriver ofte det danske ordet mere, når det norske er mer. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=1237004 Her dreit jeg jo rimelig på draget selv Er bare så utrolig ufint å skrive viss viss viss. Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=1237004 Her dreit jeg jo rimelig på draget selv Er bare så utrolig ufint å skrive viss viss viss. ufint? er da faktisk lovlig da... står iallfall i klamme hos meg.[viss] hvis konj Så da er det nok en del som har tabbet seg ut litt. MEN viss kan også bety dette viss -sst (sikker, bestemt) Men i dette tilfellet er det, så vidt jeg vet, ikke ulovlig å skrive viss. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Det sant som noen her skrev. Først skriver en person noe feil så tar drøssevis etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå